Permalänk
Medlem
Skrivet av p3pp3r:

Tack, ja det gör det verkligen, då lugnar jag mig nåt dygn.

Det som händer för min del är att jag startar headsetet, den ber mig då logga in via facebook eller oculus (jag har konto via facebook), jag loggar in med facebook-lösenord, mobilen piper till med två-faktors auth-appen som frågar om jag precis försökte logga på en quest 2, jag klickar Ja på mobilen, sekunden senare får jag kod via SMS som jag ombeds mata in i Questen, när jag gör detta så står det att jag angett fel kod.

Längre än så kommer jag inte.

Parentes: Igår när jag googlade lite snabbt så var jag inne på att fabriks-återställa Questen, går det att göra utan att ha headsetet parkopplat till Oculus-appen i mobilen? (den går heller inte att parkoppla utav någon anledning). Jag tänker det borde väl finnas nån hårdvaru-reset på nåt sätt?

Testade idag och nu fungerade den iaf, tur den inte används allt för flitigt när det ska ta drygt 2 veckor att fixa... Testade för någon vecka sedan utan framgång...

Permalänk
Skrivet av p3pp3r:

Fick även total "retrospels-glädjerus" när jag hittade en Gravity Force-klon på AppLab, ni som är gamla nog att ha spelat Amiga fick säkert nåt varmt i blicken precis (eller vått i underbyxorna) *D
Det heter Galaxy Forces VR och är gratis. Skön känsla att lira det med så passa bra moderna kontrollers, det har hänt en del på 30 år Länk till "trailer": https://www.youtube.com/watch?v=V9RA3aOvuV4

Kul att du gillade spelet. Jag gjorde spelet 2019 till PC VR, tog först betalt för det men det gick inte så jag ändrade det till gratis. Fixade Questversionen för ett år sedan. Det var kul att göra, gjorde allt utom musiken som jag fick hjälp med, och den blev mycket bra. Hoppa in på Discord (https://discord.gg/h3S8fjRk) om ni vill läsa mer/hjälpa till med en ev multiplayerversion. Det går numera även se replayer av rekorden på direkt på websidan utan att vara i VR, vissa är sanslöst bra: https://galaxy-forces-vr.com/

Permalänk

tänkte köpa BOBOVR M2 Pro då jag inte är nöjd med original-headstrapen + kan vara bra med lite extra batteritid. någon som köpt från vortexvr.se ? finns inga recensioner någonstans, gillar inte riktigt att beställa när man inte vet om det är seriöst eller inte.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Skrivet av Bemushroomed:

tänkte köpa BOBOVR M2 Pro då jag inte är nöjd med original-headstrapen + kan vara bra med lite extra batteritid. någon som köpt från vortexvr.se ? finns inga recensioner någonstans, gillar inte riktigt att beställa när man inte vet om det är seriöst eller inte.

Jag köpte mitt BOBOVR M2 (standard) ifrån www.mytrendyphone.se utan problem. Jag hade köpt pro versionen om jag hade köpt idag.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Skrivet av kdk_warhead:

Jag köpte mitt BOBOVR M2 (standard) ifrån www.mytrendyphone.se utan problem. Jag hade köpt pro versionen om jag hade köpt idag.

Dom är lite scammiga... de säger 10% om man reggar sig/första köp, reggade mig fick rabattkod.
Dom säger 7% ytterligare om man blir medlem (gratis) blev medlem, ser till att vara inloggad. Gick till betalning. Slutgiltigt pris på beställningen (sista steget) är exakt samma som ifall man inte är inloggad som medlem eller har rabattkod.

Nä jag vet inte, Amazon.se tar 700-nånting, denna affär tar över tusenlappen + som sagt med rabatter som man inte får. Amazon gillar jag förvisso inte heller speciellt, lång leveranstid på denna (över en månad).

edit: skitsamma, beställde ändå. orkar inte strula + vill kunna komma igång snabbt med mindre ont i skallen från headsetet..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

Quake 3 går att köra på Quest nu för den med stark VR-mage:

Permalänk
Medlem

Quest v40 Adds More Bluetooth Keyboards, Security Features

Citat:

For Bluetooth keyboard owners, more models are now supported with tracking in v40. A second Apple Magic Keyboard model — the one with a full numeric keyboard — is now supported, alongside the Logitech K375 and Logitech MX Keys models.

https://uploadvr.com/quest-v40-security/

Permalänk
Medlem

BlazeRush har fått en upphottad Questversion, hade rätt kul med det till Rift.

https://www.oculus.com/experiences/app/3890197214406211/?utm_...

Permalänk
Medlem

Har ett Quest 2 som mestadels sonen spelar på. En fråga kring konton. Jag kör lite grejer från Steam via airlink ibland och nu vill grabben köra grejer från sin dator och hans steamkonto. Då behövs ju mitt oculuskonto på hans dator också? Är det ok och köra mitt oculuskonto på två datorer mot olika steamkonton?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Har ett Quest 2 som mestadels sonen spelar på. En fråga kring konton. Jag kör lite grejer från Steam via airlink ibland och nu vill grabben köra grejer från sin dator och hans steamkonto. Då behövs ju mitt occuluskonto på hans dator också? Är det ok och köra mitt occuluskonto på två datorer mot olika steamkonton?

Ja det är inga problem att byta steamkonton.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av rh_galaxy:

Kul att du gillade spelet. Jag gjorde spelet 2019 till PC VR, tog först betalt för det men det gick inte så jag ändrade det till gratis. Fixade Questversionen för ett år sedan. Det var kul att göra, gjorde allt utom musiken som jag fick hjälp med, och den blev mycket bra. Hoppa in på Discord (https://discord.gg/h3S8fjRk) om ni vill läsa mer/hjälpa till med en ev multiplayerversion. Det går numera även se replayer av rekorden på direkt på websidan utan att vara i VR, vissa är sanslöst bra: https://galaxy-forces-vr.com/

Wow va kul att det är svensk-gjort! (inte förvånad!) Nu blev jag sugen på att spela igen

Permalänk
Avstängd

Hittar Meta Quest 2 128 GB hos facebook.com/oculus.com för 3699:-.

Har någon köpt därifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweborn:

Hittar Meta Quest 2 128 GB hos facebook.com/oculus.com för 3699:-.

Har någon köpt därifrån?

Japp. Det gick helfint.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quenya:

Japp. Det gick helfint.

Hur funkar det med reklamationer?

Beställt nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweborn:

Hur funkar det med reklamationer?

Beställt nu.

Inte behövt reklamera något. Men vill minnas att @Molotov reklamerade ett Elite Strap från Meta en gång?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweborn:

Hur funkar det med reklamationer?

Beställt nu.

Om du menar officiella kanaler så fungerar det utmärkt. Fick ett utbytt headset pga döda pixlar utan problem.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Inte behövt reklamera något. Men vill minnas att @Molotov reklamerade ett Elite Strap från Meta en gång?

Det stämmer ochbdet gick problemfritt.
Det var en elite battery strap.
Behövde inte ens skicka tillbaka den gamla utan fick en ny hemlevererad 1 vecka efter jag pratat med support.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Installing Quest 2 Custom Homes & PC Game Ports Just Got Easier With SideQuest

https://uploadvr.com/sidequest-quest-2-app/

Permalänk
Medlem

Har precis börjat med SteamVR igen efter ett uppehåll och är rostig. Tänkte spela Assetto Corsa. Har kopplat in med kabel och laddat ner virtual desktop på dator och i Occulus.

Dock när jag börjar kan jag se min dator men har svårt att se själva spelet.

Ska man välja Occulus VR eller Steam VR när man startar?

Hur flyttar man det fönster man ser i Occulus?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Har precis börjat med SteamVR igen efter ett uppehåll och är rostig. Tänkte spela Assetto Corsa. Har kopplat in med kabel och laddat ner virtual desktop på dator och i Occulus.

Dock när jag börjar kan jag se min dator men har svårt att se själva spelet.

Ska man välja Occulus VR eller Steam VR när man startar?

Hur flyttar man det fönster man ser i Occulus?

Om du kör med kabel behöver du inte använda Virtual Desktop, räcker att aktivera Oculus Link.

Både SteamVR och Oculus borde funka, för den förstnämnda behöver du även ha installerat själva SteamVR i Steam (sök på SteamVR i Steams butik).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Om du kör med kabel behöver du inte använda Virtual Desktop, räcker att aktivera Oculus Link.

Både SteamVR och Oculus borde funka, för den förstnämnda behöver du även ha installerat själva SteamVR i Steam (sök på SteamVR i Steams butik).

Hur aktiverar jag Occolus Link?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Hur aktiverar jag Occolus Link?

Det brukar komma upp en fråga i headsetet när du ansluter kabeln. Om du har Air Link påslaget måste du dock slå av det (görs under inställningar, experimentella funktioner eller något sådant).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det brukar komma upp en fråga i headsetet när du ansluter kabeln. Om du har Air Link påslaget måste du dock slå av det (görs under inställningar, experimentella funktioner eller något sådant).

Ok, ska testa, tack!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande ett lotteri om du får bra linser eller inte? Min Quest 2 fick gå tillbaka till affären efter 2 dagar då synfältet var helt hopplös smalt (sweetspot).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkka:

Är det fortfarande ett lotteri om du får bra linser eller inte? Min Quest 2 fick gå tillbaka till affären efter 2 dagar då synfältet var helt hopplös smalt (sweetspot).

Provat fyra olika quest2 och inte alls märkt någon skillnad på synfältet. Däremot lotteri om du får en kontroller som inte gnisslar.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkka:

Är det fortfarande ett lotteri om du får bra linser eller inte? Min Quest 2 fick gå tillbaka till affären efter 2 dagar då synfältet var helt hopplös smalt (sweetspot).

Man hörde tals om headsets med dåliga linser i början, men kan inte tänka det så stort problem.
Jag har testat kanske 10 olika Quest 2, alla såg likadant.

Vad är dina tidigare erfarenheter? Vet att vissa felaktigt förväntar sig samma skärpa som på en skärm och att man inte behöver justera IPD, vinkel osv med headstrapen (fladdriga original är hopplöst dålig på att hålla headsetet på plats)

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Provat fyra olika quest2 och inte alls märkt någon skillnad på synfältet. Däremot lotteri om du får en kontroller som inte gnisslar.

Skrivet av Molotov:

Man hörde tals om headsets med dåliga linser i början, men kan inte tänka det så stort problem.
Jag har testat kanske 10 olika Quest 2, alla såg likadant.

Vad är dina tidigare erfarenheter? Vet att vissa felaktigt förväntar sig samma skärpa som på en skärm och att man inte behöver justera IPD, vinkel osv med headstrapen (fladdriga original är hopplöst dålig på att hålla headsetet på plats)

I början var det absolut skillnad på lins och lins, det är därför jag undrar om det fortfarande är så. Vill inte köpa grisen i säcken en gång till.

Hade en Quest 2 som sagt var. Det spelade ingen roll vad jag gjorde med den, vinkel, närhet till ögat osv. Sweetspot var oanvändbart smalt. Det var ok i en liten strimma i mitten men hopplöst suddigt i den minsta vinkel utanför mitten.

Jag har prövat alla möjliga vr-headset från Index till Rift till professionella VR-headset med ett datorpack på ryggen, har aldrig haft det problemet med dem som jag hade med Quest 2an.

Är sugen på att skaffa VR (igen), men inte om det är rena lotteriet med om det funkar eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkka:

I början var det absolut skillnad på lins och lins, det är därför jag undrar om det fortfarande är så. Vill inte köpa grisen i säcken en gång till.

Hade en Quest 2 som sagt var. Det spelade ingen roll vad jag gjorde med den, vinkel, närhet till ögat osv. Sweetspot var oanvändbart smalt. Det var ok i en liten strimma i mitten men hopplöst suddigt i den minsta vinkel utanför mitten.

Jag har prövat alla möjliga vr-headset från Index till Rift till professionella VR-headset med ett datorpack på ryggen, har aldrig haft det problemet med dem som jag hade med Quest 2an.

Är sugen på att skaffa VR (igen), men inte om det är rena lotteriet med om det funkar eller inte.

Jag vet inte hur vanligt dåliga linser är, det borde ju vara fixat kan man tycka.
Se till att få ett Meta Quest 2 då vet du att den är ny iaf och inte "gammal" Oculus Quest 2

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkka:

I början var det absolut skillnad på lins och lins, det är därför jag undrar om det fortfarande är så. Vill inte köpa grisen i säcken en gång till.

Hade en Quest 2 som sagt var. Det spelade ingen roll vad jag gjorde med den, vinkel, närhet till ögat osv. Sweetspot var oanvändbart smalt. Det var ok i en liten strimma i mitten men hopplöst suddigt i den minsta vinkel utanför mitten.

Jag har prövat alla möjliga vr-headset från Index till Rift till professionella VR-headset med ett datorpack på ryggen, har aldrig haft det problemet med dem som jag hade med Quest 2an.

Är sugen på att skaffa VR (igen), men inte om det är rena lotteriet med om det funkar eller inte.

Om priset inte är en faktor så släpps Cambria (”Quest Pro”) i oktober (förmodat) med pannkakslinser som har skärpa över en större del av synfältet. Quest 3, förmodad lansering hösten 2023, tros också få pannkakslinser.

Permalänk
Medlem

Jag har haft mitt headset inaktivt en vecka eller två. Nu när jag startar den så laddar min app drawer i oändlighet och den verkar inte kunna ansluta till servrarna. Har försökt logga in och ut via Oculus-appen i telefonen men till ingen nytta.

Har läst att fabriksåterställning kan lösa detta, men innan jag gör det så tänkte jag fråga här om någon vart med om liknande och löst det smidigt?

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53