Mekaniskt, tyskt tangentbord med kort slaglängd?

Permalänk
Medlem

Mekaniskt, tyskt tangentbord med kort slaglängd?

Hej på er

Jag letar efter ett tangentbord som är mekaniskt och har tysta switchar. Sedan vill jag även ha tunna tangenter med kort slaglängd. Trådlöst är plus.
Är ju en djungel där ute, så är det någon som kan tipsa om något?

Har i dagsläget ett Havit hv-kb390l, som är kanon - bortsätt från de blåa switcharna

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ich würde eine Logitech G915 empfehlen. Es hat leise Schalter, es ist drahtlos und hat einen kurzen Hub.

edit: 915 TKL, naturlich.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Ich würde eine Logitech G915 empfehlen. Es hat leise Schalter, es ist drahtlos und hat einen kurzen Hub.

Ser ganska schysst ut, bortsett från att det har numpad, men 2 lax för ett tangentbord är lite väl vulgärt tycker jag.
Tack för tipset.

Ser att tangentbordet jag har nu finns med röda switchas numera, men slut överallt :-/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Ser ganska schysst ut, bortsett från att det har numpad, men 2 lax för ett tangentbord är lite väl vulgärt tycker jag.
Tack för tipset.

Ser att tangentbordet jag har nu finns med röda switchas numera, men slut överallt :-/

G915 finns som TKL om numpad är ett no-no.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Lagom:

Ser ganska schysst ut, bortsett från att det har numpad, men 2 lax för ett tangentbord är lite väl vulgärt tycker jag.
Tack för tipset.

Ser att tangentbordet jag har nu finns med röda switchas numera, men slut överallt :-/

Oj, jag menade ju såklart 915TKL, som är utan numpad. Jag har köpt både vita och svarta, så jag har både hemma och på jobbet

Lägg en bevakning på prisjakt vettja, det har dykt ner till 1490 förr, och ligger på 1879kr just nu på inet. Jag tycker att det är världens bästa tangetbord, men sånt är ju subjektivt.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Oj, jag menade ju såklart 915TKL, som är utan numpad. Jag har köpt både vita och svarta, så jag har både hemma och på jobbet

Lägg en bevakning på prisjakt vettja, det har dykt ner till 1490 förr, och ligger på 1879kr just nu på inet. Jag tycker att det är världens bästa tangetbord, men sånt är ju subjektivt.

Jag kan instämma med dig, jag köpte numpad varianten till hemmakontoret och så kör jag TKL med min G Pro wireless i soffan, fungerar klockrent. Jag älskar det! Så sinnesjukt lång batteritid!! Köpte mitt TKL för 1490 på kampanjen - värt varenda krona.

Edit : Ich habe keine anung om det går att få med tySKA tangenter däremot..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

G915 finns som TKL om numpad är ett no-no.

Skrivet av Printscreen:

Oj, jag menade ju såklart 915TKL, som är utan numpad. Jag har köpt både vita och svarta, så jag har både hemma och på jobbet

Lägg en bevakning på prisjakt vettja, det har dykt ner till 1490 förr, och ligger på 1879kr just nu på inet. Jag tycker att det är världens bästa tangetbord, men sånt är ju subjektivt.

Skrivet av Qubeista:

Jag kan instämma med dig, jag köpte numpad varianten till hemmakontoret och så kör jag TKL med min G Pro wireless i soffan, fungerar klockrent. Jag älskar det! Så sinnesjukt lång batteritid!! Köpte mitt TKL för 1490 på kampanjen - värt varenda krona.

Edit : Ich habe keine anung om det går att få med tySKA tangenter däremot..

Okay utan numpad och sådana lovord, då känns det mer intressant! Ska spana lite Youtube och sådär. Tack för tipsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Okay utan numpad och sådana lovord, då känns det mer intressant! Ska spana lite Youtube och sådär. Tack för tipsen

Jag har fullstort G815 (trådade varianten) med tactile-brytarna (tysta). slaglängden är relativt kort och brytningen sitter högt upp så man behöver inte trycka ner tangenterna fullt för att få respons vilket jag personligen tycker är bra. Det finns inget att klaga på för min del men jag skriver mest för chat och google sök hemma

Permalänk
Medlem

Jag har ett G915 TKL och jag tycker det låter exakt som det du söker. Det är inte tyst dock, men inte jätte högljutt heller. Köp från en bra affär, typ Inet, så är det lätt att returnera. Lite dyrt jo.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5390098

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Har beställt ett G915 TKL tactile nu, så får vi se!

Permalänk
Medlem

Jag gillade inte G915 så det blev retur. Det kändes ganska billigt med de sladdrande, knarrande tangenterna. Sen var det ganska högljutt för att vara röd/bruna switchar. Mitt nuvarande Havit känns betydligt bättre på dessa punkter, till mindre än halva priset. Så jag avvaktar lite och ser om dom får in Havit med röda switchar

Tack för all hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Jag gillade inte G915 så det blev retur. Det kändes ganska billigt med de sladdrande, knarrande tangenterna. Sen var det ganska högljutt för att vara röd/bruna switchar. Mitt nuvarande Havit känns betydligt bättre på dessa punkter, till mindre än halva priset. Så jag avvaktar lite och ser om dom får in Havit med röda switchar

Tack för all hjälp

Jag har apex pro, tycker det är bekvämt, deras slaglängd är ställbart i mjukvara då den är hybrid.
Tycker den inte är super tyst som gamla tangentbord men absolut inte högljutt heller.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Fick idag hem ett Logitech MX Keys mini. Inte mekaniskt. Helt perfekt!
Tror faktiskt inte mekaniskt är nåt för mig. Tycker det är ganska överreklamerat. Detta är otroligt skönt att skriva på!
Nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Har i dagsläget ett Havit hv-kb390l, som är kanon - bortsätt från de blåa switcharna

Samma tangentbord ska finnas med röda brytare.
Jag tror att Sharkoon Purewriter TLK (röda eller blå brytare) är precis samma tangentbord också, bara under annat varumärke.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.