Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Måste man ha joysticks o.dyl för att kunna lira spelet?

Vill inte direkt lägga 2000kr för den där HOTAS om jag sedan märker att jag kanske inte gillar spelet alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Måste man ha joysticks o.dyl för att kunna lira spelet?

Vill inte direkt lägga 2000kr för den där HOTAS om jag sedan märker att jag kanske inte gillar spelet alls.

Absolut inte! Den första tiden körde jag utan hotas och hosas. Faktum är att sikta med musen är att föredra när man kör med vapen som kan styras från cockpiten, medans vapen som är fastmonterade är att föredra joystick-styrning, så det finns för och nackdelar med båda styrningsmodellerna 🙂

Glöm inte att ange en referral code när du skapar ditt gratis-konto. Du kan inte göra det i efterhand och det ger dig mer crediter att starta med vid ett eventuellt köp i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Absolut inte! Den första tiden körde jag utan hotas och hosas. Faktum är att sikta med musen är att föredra när man kör med vapen som kan styras från cockpiten, medans vapen som är fastmonterade är att föredra joystick-styrning, så det finns för och nackdelar med båda styrningsmodellerna 🙂

Glöm inte att ange en referral code när du skapar ditt gratis-konto. Du kan inte göra det i efterhand och det ger dig mer crediter att starta med vid ett eventuellt köp i framtiden.

Ok.
Har inget sådan kod

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Ok.
Har inget sådan kod

Alla som köpt star citizen har en sådan. Du kan ta min om du inte har nån annan 🙂

STAR-F4WW-WCMS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Alla som köpt star citizen har en sådan. Du kan ta min om du inte har nån annan 🙂

STAR-F4WW-WCMS

2.5 timma för att installera spelet, mer flera av-ominstallationen av launcher som slutade ladda ner uppdatering osv osv.
Sedan i spelet.. ingen information om något. Nån dialog om nån info dyker upp lite då och då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

2.5 timma för att installera spelet, mer flera av-ominstallationen av launcher som slutade ladda ner uppdatering osv osv.
Sedan i spelet.. ingen information om något. Nån dialog om nån info dyker upp lite då och då..

Nä, spelet är i alpha. Jag kan definitivt rekommendera dig att ta hjälp av en grupp på discord som guidar dig genom basic, för just nu får du ingen direkt hjälp alls. Spelet är väldigt öppet. Det finns både för och nackdelar med det. det finns ingen direkt väg du måste ta. Den ultimata friheten har sitt pris genom att det kan vara svårt att veta vad och hur man skall göra de mest basala sakerna. När man väl lärt sig detta så blir det svårt att begränsa sig igen till ett "vanligt spel" igen 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Nä, spelet är i alpha. Jag kan definitivt rekommendera dig att ta hjälp av en grupp på discord som guidar dig genom basic, för just nu får du ingen direkt hjälp alls. Spelet är väldigt öppet. Det finns både för och nackdelar med det. det finns ingen direkt väg du måste ta. Den ultimata friheten har sitt pris genom att det kan vara svårt att veta vad och hur man skall göra de mest basala sakerna. När man väl lärt sig detta så blir det svårt att begränsa sig igen till ett "vanligt spel" igen 😊

Spelet kommer ut i beta nästa årtusende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Det tror jag inte. Detta kom för några dagar sedan. CIG har satt siktet på attförsöka trycka ut servermeching version 1 redan i år. Om de lyckas med det så kommer en riktig ketchupeffekt komma då mycket just hänger på servermeching och icache.

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/186....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Lyckades komma till mitt skepp, men finns ju ingen info hur man börjar spela spelet..
Verkar bara vara en gå/springa-simulator..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Morphologis streamade just, stod på en 890 jump och tittade på en Bengal Carrier som flyger förbi, pooof, borta, spelet bara tog bort skeppet, så japp inga buggar kvar att fixa
Vad som är i beta och vad som borde finnas i en beta är också något man kan undra.
Så när CIG sätter stämpel på Beta kan det likväl kännas som att det är fortfarande alpha då man kan sakna många saker som finns i normala spel(En tutorial). Förra året såg jag en video på hur man tjänade snabba aUEC(pengar). Det jag helt och hållet missat är att spelet kan ge kriminella uppdrag så att man blir kriminell om man utför de
Tänk dig själv när man är helt ny i spelet och enda sättet att tanka skeppet är att köra in mot en rymdstation och du är kriminell, skeppet sprängs för du är kriminell, dö för att du är kriminell, i SC är döden straffet för att man sköt sönder en satellit
Vakna sedan upp i fängelset och spelet talar inte om hur du ska jobba där så man står bara som en jävla idiot och väntar ut tiden, sen kommer man tillbaka till en rymdstation och kan leva normalt helt ovetandes till nästa gång sådant händer

Skrivet av stgr:

Lyckades komma till mitt skepp, men finns ju ingen info hur man börjar spela spelet..

Japp, jag såg på en igår som sprang omkring på ett nytt ställe(Orison Skyway), det stod med röd text "Restricted Area" mitt i nyllet hela tiden av någon anledning? Han lyckades inte hitta därifrån så han hoppade ihjäl sig och hoppades att han inte skulle bli kriminell för att han var vilse, självdör man kan man tydligen bli det(backspace).
GPS finns inte i framtiden, inte ens minikartor, förlita dig på andra personer.
Vaknade iaf upp på sjukhuset
Sen skulle de göra ett uppdrag i raid men det såg verkligen oinspirerande ut, "Idris Stolen By Arlington Gang".
Pew pew tills skeppet sprängs och det här hade varit kul för 5 år sedan men idag känns det verkligen lågbudget att spränga sönder allt man ser när man 2012 säljer skepp som heter Captured Vanduul Scythe.
Så en bra bit bort innan man kan spela detta själv utan att få fler gråa hårstrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Det är ju ingen gå/springa-simulator bara för att det inte finns en manual i spelet än. Du får antingen se på youtube-videos, läsa diverse guider från star citizens forum, eller (det lättaste sättet) hoppa in på valfri discord där det finns star citizen-spelare. De hjälper dig oftast gladeligen då star citizen blir roligare ju fler som spelar 🙂

Permalänk
Medlem

Fan vad jag skulle vilja ha en Scorpius

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runeclaw:

https://youtu.be/GHIypQ2JRLk

Fick denna video skickad till mig. Nog blir man sugen alltid 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

https://imgur.com/IrLC5vK.jpg

220618: Bar Citizen-träff i samband med öppningsdagen av Dreamhack Summer (lördag). Paraplyet Swedish Umbrella(och för de som vill ) kommer gemensamt se ljusshowen inne på dreamhack, men också vara på en bar vid ett senare tillfälle och prata Star Citizen. Mer information kommer komma på vår discord https://discord.gg/sweumb

En uppdatering på bar citizen-eventet på dreamhack summer:

Plats: 18 juni Kl 15.00 på scandic hotell bar som ligger precis jämte Elmia 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

En uppdatering på bar citizen-eventet på dreamhack summer:

Plats: 18 juni Kl 15.00 på scandic hotell bar som ligger precis jämte Elmia 🙂

Så en smärre ändring. De släppte schemat på DH precis. Eftersom många av oss vill se ljusshowen vid 16.00 så flyttar vi starten av bar citizen till 17.00, samma plats 🙂