The Last of Us: Part 1 släpps till PC

Permalänk
Melding Plague

The Last of Us: Part 1 släpps till PC

Playstation-exklusiva The Last of Us: Part 1 som får en remake i fräsch spelmotor bekräftas vara under utveckling även till PC.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Stort grattis till alla PC ägare!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag som är sådär skitfeg när det gäller läskiga spel... Detta kanske man vågar spela ändå? Med tanke på vilka lysande recensioner det fått.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Sålänge de inte släpper golf simulatorn The last of us 2 till PC så får de vara

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Printscreen:

Jag som är sådär skitfeg när det gäller läskiga spel... Detta kanske man vågar spela ändå? Med tanke på vilka lysande recensioner det fått.

Jag klarar ej heller av skräckspel men detta tog jag mig igenom tack vare det fantastiska berättandet, musiken och de ljusglimtar som skiner igenom mörkret som infinner sig under det mesta av resans gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag som är sådär skitfeg när det gäller läskiga spel... Detta kanske man vågar spela ändå? Med tanke på vilka lysande recensioner det fått.

Ja det tycker jag. Spelar själv inte skräckspel. Men detta tycker jag faller utanför kategorin. Det finns moment i spelet där man blir jagad. Och någon enstaka jump-scare. Men det är inte det spelet normalt kretsar kring.

Permalänk
Medlem

Så jävla bra spel!

Permalänk
Medlem

Längtar. De flesta Playstation-spel verkar vara sjukt bra upplevelser. Älskade Horizon Zero Dawn. God of War var bra det också.
Bring more to PC!

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Har velat spela detta spel, men avstått just pga att det endast funnits till konsol (kan ju inte sikta för fem öre med gamepad!), ska bli kul! att lira

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag som är sådär skitfeg när det gäller läskiga spel... Detta kanske man vågar spela ändå? Med tanke på vilka lysande recensioner det fått.

Jadå! Det är inte ULTRA läskigt. Spela det! Ett av de bästa spelen jag spelat någonsin story-mässigt vågar jag nog säga. Nästan i nivå med Half-Life kvalité (detta kanske jag kommer få skit för? )

Permalänk

Kul!

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem

JAAAAAAAA!!!! Har längtat efter det här i hur många år som helst! Bästa spelet jag spelat på gamla PS3:an

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Ja, underbart spel! Döpte första katten efter Ellie.

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt!
Har aldrig riktigt kommit överens med handkontroll till skjutaspel. Tycker alltid det är knöligt att sikta men det är nog jag som är kass. Är det skjuta vill jag ha M+TB.

Permalänk
Medlem

Kanske inte behöver köpa PS5 alltså?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Printscreen:

Jag som är sådär skitfeg när det gäller läskiga spel... Detta kanske man vågar spela ändå? Med tanke på vilka lysande recensioner det fått.

Absolut! Det är inte läskigt som ett skräckspel normalt är.
Däremot är storyn läskig…typ
Du kommer fatta efter introt 😱

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Oj vad bra! Detta är ett av de bästa spelen som har gjorts. Kommer lätt spela igenom det igen!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Fan va kul! Så himla bra spel, tyckte tvåan va lite halvkass i vissa aspekter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

JAAAAAAAA!!!! Har längtat efter det här i hur många år som helst! Bästa spelet jag spelat på gamla PS3:an

Du fick mig att inse att spelet kom för 9 år sedan. Jag var inte beredd på den insikten...ooof

Permalänk
Medlem

At last ...the last of us gets to play the last of us ... 😅

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95

Permalänk
Medlem

Äntligen! Ägde det till ps3 men han aldrig spela det, sålde av den med konsolen, fortfarande i plasten!
Detta blir definitivt ett köp

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Tazok:

Du fick mig att inse att spelet kom för 9 år sedan. Jag var inte beredd på den insikten...ooof

Den slog mig rätt hårt också Jag spelade det till PS4 och hade helt glömt av att det faktiskt lanserades till PS3 först och kände först ett väldigt stort behov av att förneka mitt åldrande.

Permalänk
Medlem

Epic exclusive in...

Men underbart i vilket fall. Nu slipper jag köpa Playstation. Hoppas på samma visa med Gran Turismo.

Permalänk
Medlem

Tyvärr har jag sett "gameplay" filmer på dessa spelen nu så lär inte köpa och lira dem. De hade sin chans, väntade många år men någon måtta får det ju liksom vara. Och när jag sett ettan på detta vis nöjde jag mig att göra samma med tvåan.

Horizon och God of War kommer jag köpa och lira däremot. Säkert andra spel i framtiden också.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Sålänge de inte släpper golf simulatorn The last of us 2 till PC så får de vara

Åh nej, är du en sån?

Men det kommer nog att komma i sinom tid det Så PC-ägare får möjlighet att spela uppföljaren dom också! Ser fram emot det, grymt bra spel båda två!

Permalänk
Medlem

Kanske blir ett köp. Hoppas de blir klara med portningen av Uncharted snart också

Permalänk
Medlem

Ett av de mest överskattade spelen. Bore.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Spela ettan men håll dig borta från uppföljaren.

Permalänk
Medlem

Det var på tiden. Har väntat länge.
Lär dock bli Steam eklusivt.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boggus:

Spela ettan men håll dig borta från uppföljaren.

Spela tvåan med, otroligt bra spel.