Diablo IV släpps 2023

Permalänk
Melding Plague

Diablo IV släpps 2023

Blizzard har bekräftat att efterlängtade Diablo IV släpps nästa år och klassen Necromancer kommer att bli spelbar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat till nästan 100% enbart spel från Blizzard Entertainment de senaste 20 åren så tog jag och rensade allt från dem och Activision i helgen och avinstallerade b.net och kommer ge spel som t.ex. Path of Exiles 2 en chans istället och min backlog på 300+ spel på steam då mitt förtroende för Blizzard Entertainment är 100% förbrukat efter lanseringen av deras två "mobilspel" på senare tid och deras oförmåga till innovation när det kommer till Overwatch 2 och WoW: Dragonflight samt att det väljer att göra massa changes till WoW: Wotlk classic som att t.ex. ta bort LFD och tillåta boosts, GDKP, bottande e.tc.

Och ja, jag ska hitta mig någon annan avatar än alliance emblemet

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Diablo 3.1

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att Diablo 4 kommer vara mer likt Path of Exile än Diablo 3/Immortal. Att köra Rifts om och om igen blir snabbt ganska tråkigt.

Permalänk
Medlem

Frågan är hur mycket mikrotransaktioner spelet kommer ha.
Dom har tidigare sagt att det bara kommer vara kosmetiska sådana men det brukar börja så, sen eskalerar det med tiden.

Likaså vad är det som säger att dom inte blir giriga med kosmetiska saker och gör så att alla saker som dom vet att folk kommer vilja ha läggs bakom betalvägg?

Fortfarande känner jag en del tveksamheter till spelet som förhoppningsvis blir bättre innan release.

Permalänk
Medlem

Efter Diablo 3 och "Do You Guys Not Have Phones?" håller jag inte andan.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot spelet. Men gissar på att servrarna kommer krascha vid launch och att man får köa för att så spela vid release =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Hur länge ska spel lanseras till förra generationens spelkonsoler? Trodde vi äntligen skulle börja bli av med dem. Jag blir orolig att de tar för mycket fokus från utvecklarna eller håller tillbaka den grafiska utvecklingen. Cyberpunk floppade ju rejält på förra generationens konsoler och jag vågar knappt tänka på hur många arbetstimmar som plöjdes ner för att förbättra situationen där - pengar som kunde lagts på bättre pc/ps5/seriesX-upplevelse.

Modern spelupplevelse går inte hand i hand med lastgamla konsoler och att kompromissa gör snarare båda lägren missnöjda.

Permalänk
Medlem

Åhh spännande, det börjar närma sig nu. Det ska bli riktigt roligt att se hur Diablo 4 blir.

Permalänk
Testpilot

Försiktig nyfikenhet är vad jag har för detta spelet.

Det kommer 100% handla om hur de väljer att tjäna pengar för mig i slutändan.

Är det bara kosmetiska tillägg finns det goda chanser att jag kommer spela, kan även tänka mig att köpa extra klasser och se det som expansionspaket förutsatt att priset känns rätt. Men vid lukten av att kunna köpa sig till någon form av fördel (pay to ease / pay to progress / pay to win) — då dippar jag ur direkt.

Har inte tid, ork eller lust att beblanda mig med delfiner och valar i mitt begränsade spelande. Ser jag någon springa runt med ett häftigt achievement, en skrytande titel, eller för den delen mäktiga stats på sin rustning, då ska det vara på grund av färdighet och dedikation för spelet i fråga – inte hur många gånger personen skrivit in sin CVC-kod på baksidan av betalkortet.

Ändrade grammatisk struktur, lättare att läsa.
Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Red Onion:

Hur länge ska spel lanseras till förra generationens spelkonsoler? Trodde vi äntligen skulle börja bli av med dem. Jag blir orolig att de tar för mycket fokus från utvecklarna eller håller tillbaka den grafiska utvecklingen. Cyberpunk floppade ju rejält på förra generationens konsoler och jag vågar knappt tänka på hur många arbetstimmar som plöjdes ner för att förbättra situationen där - pengar som kunde lagts på bättre pc/ps5/seriesX-upplevelse.

Modern spelupplevelse går inte hand i hand med lastgamla konsoler och att kompromissa gör snarare båda lägren missnöjda.

Jag håller delvis med. Nuvarande xbox t.ex. är 18 månader gammal, men eftersom det inte går att köpa dem hur som helst så förstår jag att man vill stödja äldre generationen också. Det vore dock onekligen najs att bara skrota gamla konsolerna som tuggar på med sina jaguar-kärnor och snurrande plåtdiskar...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut men jag kan bara inte fastna för ett "immersive"-spel som fortsätter med forced perspective istället för fri kamera. Då väljer jag något annat. Förstår att det är Diablo och att folk föredrar det osv men för mig går det "fetbort", så att säga.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Tycker att det ser bra ut från det man sett i trailern från igår.

Däremot är jag orolig för mikrotransaktionerna. Även om ryktet säger att endast gäller kosmetiska föremål vore det trist om de flesta snygga föremål hamnar bakom en betalvägg.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av Zipparn:

Diablo 3.1

Kunde inte sagt det bättre. Tummen upp!

Tycker man detta ser bra ut grafiken, gameplayen så förstår man inte vad som gjorde de två första Diablospelen så bra eller är för ung. Diablo 3 och 4 borde inte heta Diablo överhuvudtaget.

Skrivet av Fryngel:

Efter Diablo 3 och "Do You Guys Not Have Phones?" håller jag inte andan.

Nej detta kommer inte ens vara en tiondel så bra som Diablo 2. Blizzard har bara gjort en bra sak de senaste femton åren och det är Diablo 2 Ressurected.

Permalänk
Medlem

Ser otroligt bra ut! Längtar!

Permalänk
Medlem

Gillade bilden i slutet, necromancer med en fet blood golem och massa skelett.
Mitt sätt att spela D2 på så har verkligen förhoppningar dom inte sabbat den spelstilen.

Permalänk
Medlem

hoppas fasen det har stöd för 21:9 , och inga borders som D2R

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kul! Suttit å spelat Diablo 2 förra veckan.

Hoppas på att Diablo 4 lär bli ett bra spel, ser fram emot det redan!

Visa signatur

Corsair RM850x / Samsung 980 1TB m.2 / Gainward 2080 ti Phoenix GS 11gb / I7-7700 / Crucial 16gb DDR4 2400 Mhz / ASUS B150M-PLUS / Carbide SPEC-03 Midi Tower /

Permalänk
Medlem

Jag gillar det jag ser men man har ju inte direkt det högsta förtroendet för Blizzard längre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Däremot är jag orolig för mikrotransaktionerna. Även om ryktet säger att endast gäller kosmetiska föremål vore det trist om de flesta snygga föremål hamnar bakom en betalvägg.

Själv tror på det när jag ser det, och inte en sekund innan. Blizzard har bränt precis all goodwill vid det här laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

hoppas fasen det har stöd för 21:9 , och inga borders som D2R

D3 hade väl stöd för 21:9 vad jag minns.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Känns som jag kommer vänta länge med att spela detta om ens alls. Ser inte ut som något för mig utan mer som en expansion till D3 med med tråkiga engformiga rifts utan egentlig poäng

Permalänk
Medlem

Tycker det ser bra ut. Men är såklart skeptisk.
Hoppas spelet håller sig lite mer "jordnära" och inte blir som Path of Exile där endgame är sjukt grötigt och det bara sprutar magier från en.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Själv tror på det när jag ser det, och inte en sekund innan. Blizzard har bränt precis all goodwill vid det här laget.

Ja förtroendekapitalet är nästintill obefintligt, därav är jag orolig att det ska bli en mtx-fest.
Drömmer om ett spel utan mtx överhuvudtaget, men det lär inte hända.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Ja förtroendekapitalet är nästintill obefintligt, därav är jag orolig att det ska bli en mtx-fest.
Drömmer om ett spel utan mtx överhuvudtaget, men det lär inte hända.

MTX = Microtransactions?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Frågan är hur mycket mikrotransaktioner spelet kommer ha.
Dom har tidigare sagt att det bara kommer vara kosmetiska sådana men det brukar börja så, sen eskalerar det med tiden.

Likaså vad är det som säger att dom inte blir giriga med kosmetiska saker och gör så att alla saker som dom vet att folk kommer vilja ha läggs bakom betalvägg?

Fortfarande känner jag en del tveksamheter till spelet som förhoppningsvis blir bättre innan release.

Skrivet av Yatagarasu:

Försiktig nyfikenhet är vad jag har för detta spelet.

Det kommer 100% handla om hur de väljer att tjäna pengar för mig i slutändan.

Är det bara kosmetiska tillägg finns det goda chanser att jag kommer spela, kan även tänka mig att köpa extra klasser och se det som expansionspaket förutsatt att priset känns rätt. Men vid lukten av att kunna köpa sig till någon form av fördel (pay to ease / pay to progress / pay to win) — då dippar jag ur direkt.

Har inte tid, ork eller lust att beblanda mig med delfiner och valar i mitt begränsade spelande. Ser jag någon springa runt med ett häftigt achievement, en skrytande titel, eller för den delen mäktiga stats på sin rustning, då ska det vara på grund av färdighet och dedikation för spelet i fråga – inte hur många gånger personen skrivit in sin CVC-kod på baksidan av betalkortet.

Skrivet av Cimlite:

Själv tror på det när jag ser det, och inte en sekund innan. Blizzard har bränt precis all goodwill vid det här laget.

Redan bekräftats från oficiellt håll.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

D3 hade väl stöd för 21:9 vad jag minns.

jo i windowed fullscreen fungerar det, men eftersom de inte la till det i D2R samt att det inte fins för SC2 eller OverWatch osv blir man lite orolig

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Äh, jag är taggad iaf. Skadar inte med lite nytt i genren när man har köttat sönder D3, D2R, PoE, GD osv

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

MTX = Microtransactions?

Ja, precis. Av någon anledning är "tx" en förkortning på transaktion i engelskan. Och "m" som i micro. Det kändes så yxigt att skiva mikrotransaktionfest

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

jo i windowed fullscreen fungerar det, men eftersom de inte la till det i D2R samt att det inte fins för SC2 eller OverWatch osv blir man lite orolig

Anlednignen till att de inte tog med det i D2 var att det skulle bli OP för någon "skill" till en av klassen.
OW tog de bort för att det inte skulle förstöra för de som inte kunde nyttja 21:9, vilket jag tyckte var skit rent ut sagt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"