Fönsterhantering i Windows 11 - Gruppering av fönster i aktivitetsfältet. Hur hanterar ni det?

Permalänk
Medlem

Fönsterhantering i Windows 11 - Gruppering av fönster i aktivitetsfältet. Hur hanterar ni det?

Tjo.

Har Windows 11 och är inte särskild nöjd med att man inte längre kan ändra tillbaka till "never combine" i aktivitetsfältet så att alla fönster visas istället för endast en ikon med alla fönster grupperade.

I Windows Vista och tidigare var alla fönster ogrupperade, vilket är det jag föredrar. I Windows 7 fram till Windows 10 är fönsterna grupperade, men det gick att ändra tillbaka i inställningarna. I Windows 11 går det inte att ändra alls.

Tycker det är mycket lättare och snabbjobbat när alla fönster syns, gillar inte när saker är gömda. Man hade en bättre överblick av allt. Nu måste man gå till ikonen, få en preview, och sedan välja det fönstret man vill till. Inte lika smidigt alls.

Så nu försöker jag vänja mig helt enkelt vid det nya sättet att arbeta på. Försöker vänja mig att använda alt-tab så mycket det går. Det är OK, men långt ifrån som tidigare.

Tänkte mest med detta inlägg fråga om det finns några fler bra tips än alt-tab som finns inbyggt i systemet? Hur hanterar ni det? Vill inte köpa någon tredjeparts programvara för att få tillbaka funktioner som fanns tidigare.

I-landsproblem jag vet...

//Outbox

Permalänk
Medlem

Fungerar inte det om du installerar Classic Shell för Windows 11?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

använd flera skrivbord istället och bläddra mellan dem, skulle jag säga.
Win+tab, sedan nytt skrivbord. Sedan byter du mellan dem med win+ctrl och pil vänster/höger.

Jag har alltid haft startmenyn på sidan av skärmen och det kan man inte i win11. Det är ett större problem imo.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem

Jag har använt 7+ taskbar tweaker (https://ramensoftware.com/7-taskbar-tweaker) väldigt länge men den funkar bara i win10. Fast det verkar finnas något som kanske typ delvis funkar i win11. Jag sitter fortfarande på win10 så jag har inte provat.