Snabbkoll: Är Starfield-trailern bra eller anus?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Är Starfield-trailern bra eller anus?

Under Microsofts konferens den gångna helgen visade Bethesda upp gameplay från Starfield för första gången. Trailern har fått spretigt mottagande, nu vill vi veta vad du tycker om den.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tack vare trailern, ökade mitt intresse från noll till vill ha men med en vetskap om att det nog inte är fulländat från början.

Permalänk
Medlem

Märkte att det första som gjordes på planeten var att samla järn. Hoppas att resource gathering inte är en stor grej i spelet, brukar tycka sånt är tråkigt.

Min personliga åsikt är att BGS är urdåliga på att skriva RPG:er, så ur det perspektivet har jag inget intresse, men hoppas det blir kul ändå. Spenderade rätt många timmar i Skyrim trots dess brister.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem

Grym!

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem

En co-op implementering hade ökat intresset, har inget behov av MMORPG men hade varit kul om man kunde vara upp till 4-5 spelare, typ som i Borderlands.

Permalänk
Medlem

Jag fick lite hype, dock krävs nog lite patcher och kanske en dlc innan den når dess fulla potential.
Kommer definitivt lira det någon gång

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Ej kränkt men har vi inte förpassat uttrycket "Bra eller anus" till en soptipp långt bort i ett pararellt Filip och Fredrik-universum?

Permalänk
Medlem

Min känsla var att det såg gammalt ut, stela animationer av karaktärerna och en död värld med saker som inte riktigt passade in (alla byggnader kändes nybyggda etc)

Första intryck är såklart inte allt, ska vänta på recensioner och lite djupare inblick innan jag bestämmer mig, men verkligen ingen preorder som det såg ut

’No mans skyrim’ var något jag läste, och känns passande

Day-1 på gamepass gör ju spelet tillgängligt för de flesta i alla fall

Permalänk
Medlem

Meh får se hur det blir. Todd är alltid full av skit.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Ej kränkt men har vi inte förpassat uttrycket "Bra eller anus" till en soptipp långt bort i ett pararellt Filip och Fredrik-universum?

Jag tycker det var fyndigt och vågat att skriva ut rubriken på detta vis

Blir givetvis smått bajsnödigt (no pun intended) när "anus" läses rakt av i dessa tider av åsiktskorrigering, men lite humor och distans har aldrig skadat (om man ej bor i Ryssland eller Kina såklart).

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Ej kränkt men har vi inte förpassat uttrycket "Bra eller anus" till en soptipp långt bort i ett pararellt Filip och Fredrik-universum?

Det hoppas jag inte för jag använder det hela tiden när jag pratar med min bebis. Drar mitt strå till stacken för att det ska överleva en generation till!

Permalänk
Medlem

kommer att vänta ett par månader innan alla buggar e fixade efter release

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Det hoppas jag inte för jag använder det hela tiden när jag pratar med min bebis. Drar mitt strå till stacken för att det ska överleva en generation till!

Dags för en orosanmälan då. 😤

Permalänk
Medlem

Är sjukt taggad inför detta.

Permalänk
Medlem

Själva FPSandet ser väldigt Bethesda ut, med andra ord inte bra. Hade hoppats att de skulle modernisera den delen av spelet mer, ser ut som Fallout 76 i rymden.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Är lite hajpad men har varit besviken på alla Bethesda spel de senaste 10+ åren så kommer väl bli skit det här också i slutändan.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att den gråvita färgpaletten i allt från menyer till landskap är tråkig och monoton.
Gissar att man vill uppnå någon form av uppfattad realism. Alla planeter måste naturligtvis vara intetsägande öknar.
Hoppas att någon av alla 1000 planeter kan sticka ut från mängden.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt skeptisk. Om de kan leverera det som visades i trailern, och kanske lyckas steppa upp combaten till åtminstone medioker nivå, så blir nog spelet strålande. Men det känns osannolikt.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Totalt oförändrat. Känner nog att jag lärt mig att inte tro på hypen.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Tyckte det såg gråbrunt och tråkigt ut med mediokert gunplay. Njae, det här ser inte ut att vara något för mig, men jag var inte särskilt hypad sen innan heller iofs

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Inväntar recensioner. Steget efter det är att invänta bugfixar. Och kommer man så långt i väntandet man lika gärna vänta på GOTY.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Ej kränkt men har vi inte förpassat uttrycket "Bra eller anus" till en soptipp långt bort i ett pararellt Filip och Fredrik-universum?

Halvkränkt. Detta här inte hemma i en respektabel publikation.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas att planeterna får lite varians som typ djungel, "water world style", öken, underjords värld då ovan är fylld av magma

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Tycker det ser fantasilöst och generiskt ut. Jag hade hoppats Bethesda skulle förnya sitt koncept lite.

Permalänk
Medlem

När jag ser klipp på någon random snubbe som står och pratar så känns det som att någon försöker sälja mig en produkt och då blir jag misstänksam automagiskt oavsett hur vettigt det verkar. Är ju fortfarande långt i framtiden som detta släpps så känner inget behov att hoppa på något hype tåg. Min backlog med spel är stor nog. I sinom tid släpps även detta spel och då ser vi ifall det står på sina egna meriter.

Permalänk
Medlem

Jag är allergisk mot att kolla på trailers. Det är reklam. Jag gillar inte hajp. Ingenting kan leva upp till de förväntningar om spelet/filmen de försöker bygga för att sälja in det, så jag låter bli. Om jag går på hajpen så kommer jag bara bli besviken.

Vill jag ha en överblick/bild av spelet så försöker jag få den från oberoende media som inte har en häst i rejset och som inte försöker sälja mig en produkt.

Permalänk
Medlem

Jag VILL vara pepp på Starfield men sen minns jag att det är Bethesda som gör spelet och då sjunker min förväntningar rejält. Spelet ser så jävla dassigt ut på något sätt, det är något med färgerna. Lite synd att dom inte vågade spä på med lite mer färger. No Man Sky jämförelsevis är ju lite skönare för ögat på något sätt. Har inga stora förväntningar, är lite besviken på att du inte kan landa och lyfta hur man vill. Jag hoppas på att det är kul att spela åtminstone.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Halvkränkt. Detta här inte hemma i en respektabel publikation.

Det finns gott om respektabla och högt aktade publikationer såsom Aftonbladet och Resume som använder ordet "anus" och uttrycket "bra eller anus", så jag skulle faktiskt vilja påstå att detta gör att även vår blygsamma sajt kan säga sig tillhöra till ett synnerligen fint publicistiskt sällskap av rang

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Moderator
Forumledare

Det bästa med gameplaytrailern är att där var gameplay.
Utöver detta så var det mest en axelryckning

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Gick från, ooo ett till buggigt bethesda spel till ooo det är nog intressant nån halvår-år efter launch.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.