Snabbkoll: Är Starfield-trailern bra eller anus?

Permalänk
Medlem

Snabbkoll, anus-hen som skrev denna artikelrubrik på Sweclockers redaktion vill verka vara en vit medelålders cisperson, men vi äkta cispersoner genomskådar perversiteterna och förstår att hen fortfarande är oskuld och endast upplevt kyssar av sin mor och kämpar fortfarande med sin sexualitet inombords. Glasklart!

Permalänk
Medlem

Jag har inget emot att samla resurser i spel. Om det är som minst någorlunda kreativt och givande.
Finns spel som jag har fuskat bort den delen för annars skulle jag slutat spela. Det kan inte vara så monotont och tråkigt att jag gråter.
Så vi får se hur vi hamnar här.

Förstår heller inte varför dom envisas med denna spelmotorn. Vad dom än gör med den så ser det trist ut.
Samt att vi förväntar oss buggar. Rejäla sådana.

Så nej, jag ser inte fram emot detta spelet. Jag hoppas jag har helt fel om allt när det väl släpps. För det vore riktigt kul.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Själva spelet ser genuint ut att vara ett AAA spel från typ 2017. Jag hoppas på att det som får spelet att stå ut lite ligger i sådant vi kanske inte riktigt såg i trailern, som stora dynamiska världar som känns "äkta".

Permalänk
Medlem

Ser ut att ha samma plastiga look som Doom Eternal.
Jag kan väl inte vara den enda som tycker Doom 2016 ser bättre ut än Doom Eternal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Ser ut att ha samma plastiga look som Doom Eternal.
Jag kan väl inte vara den enda som tycker Doom 2016 ser bättre ut än Doom Eternal?

Doom Eternal var en köttfärssåsgryta .

Men jag tyckte att Doom Eternal hade vackrare inslag utav byggnader på vissa banor.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Såg hackigt / låg FPS, dålig lighting, ryckiga animationer. 10 år gammalt innan släppt. Förväntas betydligt mer av ett AAA budget nuför tiden.

Med Fallout 76 i bagaget hade man ju trott att de skulle försökt lite mer

Permalänk
Medlem

Ja, för deras bästa så hoppas jag att spelet blir bättre än presentationen ger sken av. Som sagt, den där grafikmotorn är ju bara hemsk om man jämför med vad som finns idag. Usch 😊.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 - AMD 5600X - Noctua NH-D15S Chromax Black - MSI Suprim X 3090 - Samsung 970 EVO Plus 1TB NVME - Samsung 860 EVO 1TB SSD - ASUS ROG B550-F Gaming Wi-fi - 2x16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz CL16 - EVGA SuperNOVA G2 850W - LG OLED55CX - Steelseries Rival 710 - Steelseries Apex 150 Keyboard - Steelseries
Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Ja man ser ju att det är gamebryo xD

Permalänk
Medlem

Helvete, jag hade lyckats hålla mig i något slags blissful ignorance, nu är mina förväntningar skyhöga, känns som ett spel enkom utvecklat för mig.
Ingredienser
Fallout
Mass Effect
X-Com
Halo

Kommer spela som någon slags Judge Dredge som blint tror på mina instinkter och krossar all ondska.

Hoppas de inte sidetrackas av multiplayer eller annat skit som kan stjälpa detta lass.

Permalänk
Medlem

Varför de envisas med Creation Engine är väl att det finns inga andra alternativ som kan hantera den mängd dialog/val/konsekvens. Men det är lite trist att Nate Purkeypile slutat, han var väl lead designer på FO3, FO4 och FO76 om jag minns rätt men startade för inte så länge sen eget och har gjort spelet The Axis Unseen.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Meh, ska jag spela rymdspel så spelar jag hellre om Outer Wilds. För övrigt så är jag skeptisk till dom flesta såna här rymdspel efter att ha spelat det eftersom man flyger rymdskepp som riktiga rymdskepp i vakum o som påverkas på ett korrekt sätt av eventuell gravitation, inte som ett flygplan i atmosfär. Finns det andra såna rymdspel btw, eller är dom flesta flygplanssimulatorer?

Permalänk
Medlem

Whatever, kommer spela det såklart, sen får vi se om det blir speciellt mycket

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Man söka efter gamla reliker, sedan får ihop dem för att hitta "The meaning if life"?

.....................

Jag älskar hans skor, vet ni marken?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Den är rätt bra men som alltid kan slutprodukten vara något helt annat. Har hänt förr.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag är mer såhär ”Starfield… vad är det ?”
Så tog ”Njae, oförändrat”

Totalt ointresserad tbh, missar jag något revolutionerande eller ? 😅

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Som en youtuber sa. Det är Skyrim och No mans sky i ett. Inget revolutionerande med andra ord

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Skrivet av ylledjur:

En co-op implementering hade ökat intresset, har inget behov av MMORPG men hade varit kul om man kunde vara upp till 4-5 spelare, typ som i Borderlands.

Liknande multi player som borderlands önskar jag fanns i fler spel, spela ett spels story själv eller med ett x antal vänner borde kunna gå och göra på alla spel imo 😅

Permalänk
Medlem

Blev försiktigt nyfiken men väntar in reviews innan köp/gamepass. Litar inte längre på Bethesda

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Var skinnpajen ett skämt eller är det dresscode för men in tech with power?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Ganska sugen. Hoppas det finns lönnmordaruppdrag a la dark brotherhood. Bland bästa questkedjorna som gjorts. oblivion <3.
Ger inte mycket för professionella tyckare efter cyberpunk. superhypat och vad blev det. ett riktigt b-spel med kort mainstory, död värld å mest oinspirarade side-quests jag någonsin sett.
Smaken är väl som baken. tyckte andromeda var ett av de bättre spelen på flera år. men professionella tyckare såg bara dåliga animationer å spelade inte spelet längre än introt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Själva spelet ser genuint ut att vara ett AAA spel från typ 2017.

Vad betyder ens den här kommentaren? Finns ju gott om spel från 2017 och tidigare som slår många av dagens släpp på fingrarna på grafikfronten. Endast en handfull spel som släppts det senaste året är verkligen next gen vad gäller grafik.

Permalänk

Störde mig otroligt mycket på att skotten när man skjuter ser ut att komma från kolven på vapnet (eller ännu längre bakifrån) istället för från pipmynningen. Samt precisionen på skotten. En stormtrooper skulle lätt vinna skyttetävling

- Drag00nEn

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Trailern säger mig ingenting, vi får se helt enkelt.

Alla Bethesda-spel har sett ut som "hej kom och hjälp mig" och varit fyllda av märkliga designval och helt sinnessjuka buggar, men lik förbannat har man suttit där timme efter timme. Någonting har de ju.

För varje spel så har man fastnat och lagt 100+ timmar bara för att tröttna innan man avslutar main storyn och sen fundera på om det egentligen var ett särskilt bra spel. Man kommer fram till att det var det nog inte, men 6 månader senare har man dragit igång spelet från början igen. Det är en cykel som har upprepat sig för varje Elder Scrolls och Fallout hela vägen tillbaka till Daggerfall för 26 år sedan. Ser inte varför den cykeln skulle brytas nu.

Jag ignorerar Fallout 76, multiplayer-rpg har aldrig intresserat mig och hade inga förhoppningar om att det skulle bli bra.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Såg aptråkigt ut och gillar inte designen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Var skinnpajen ett skämt eller är det dresscode för men in tech with power?

Mer för gubbar som vill se lite coola ut, men fortfarande "proper" ut.

Permalänk
Medlem

Hade inge koll på Stjärnfält, men nu efter trailern, så är jag säker på att det luktar mer anus.
Någon gillar det säkert, men jag tycker nog det skulle passa bäst som skärmsläckare.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Gick från, ooo ett till buggigt bethesda spel till ooo det är nog intressant nån halvår-år efter launch.

Precis så jag tänker Det är nog spelbart men semi-crap vid lansering men efter ett par patchar så kan man njuta av det.
Är fortfarande bränd efter skyrim där main scenario inte funkade för den hittade inte en dialogfil så jag stövlade runt i lätt två veckor och gjorde sidequests och undrade vad som hände med main scenario.
Nope, inget bethesdaspel vid launch för min del men ser fram emot starfield senare.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.