Vad gäller vid denna parkeringsskylt?

Permalänk

Vad gäller vid denna parkeringsskylt?

Det var ett par år sedan jag körde bil regelbundet och är lite osäker vad som gäller exakt vid parkeringar. Vid en parkering som jag tänkt ställa mig på finns denna skylt

Det som jag fattar är, 4 tim med P-skiva 8-18 på vardagar, 8-15 innan röd dag och röda dagar. Det jag undrar är vad som gäller utanför dessa tider, är det fri parkering då? Om jag tex. kommer dit kl 15 en vardag, kan jag då stå där till kl8 dagen efter?

Tacksam för hjälp 😁

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnSmith13:

Det var ett par år sedan jag körde bil regelbundet och är lite osäker vad som gäller exakt vid parkeringar. Vid en parkering som jag tänkt ställa mig på finns denna skylt

<Uppladdad bildlänk>

Det som jag fattar är, 4 tim med P-skiva 8-18 på vardagar, 8-15 innan röd dag och röda dagar. Det jag undrar är vad som gäller utanför dessa tider, är det fri parkering då? Om jag tex. kommer dit kl 15 en vardag, kan jag då stå där till kl8 dagen efter?

Tacksam för hjälp 😁

känns som du borde ta en snabbkurs i skyltar och regler

https://www.korkort.nu/svar-om-korkort/vagmarken/vilka-parker...

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Fast P-skiva behövs inte enligt skylten

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnSmith13:

Det var ett par år sedan jag körde bil regelbundet och är lite osäker vad som gäller exakt vid parkeringar. Vid en parkering som jag tänkt ställa mig på finns denna skylt

<Uppladdad bildlänk>

Det som jag fattar är, 4 tim med P-skiva 8-18 på vardagar, 8-15 innan röd dag och röda dagar. Det jag undrar är vad som gäller utanför dessa tider, är det fri parkering då? Om jag tex. kommer dit kl 15 en vardag, kan jag då stå där till kl8 dagen efter?

Tacksam för hjälp 😁

4 timmar mellan perioderna som skylten avser, annars fri parkering. P-skiva behövs inte eftersom tilläggsskylten för P-skiva saknas.
https://www.transportstyrelsen.se/globalassets/global/publika... på Sida 7 & 8 i PDF:en

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Var får du p-skiva ifrån? Finns ingen sådan på bilden

Fri parkering utöver tiderna ja.
Du får stå till kl 12 dagen efter för tiden startar kl 8 och inte från att du ställer dig där.

Sen gäller parkeringen bara till höger om skylten.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Har TS editerat sitt inlägg, för annars skrev han ju rätt i sitt inlägg från början?
Tänker på alla som utvecklat vad som gäller på skylten, känns lite nedlåtande att be han ta en kurs eller skriva exakt samma sak som han redan skrivit/frågat om. Räcker väl med att skriva ja du ha uppfattat allt rätt.

P-skivor ligger i ryggmärgen i Sthlm. Lägger fram den oavsett, när det är tidsbestämd parkering :P.
Farlig rutin att avvika ifrån...

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Skrivet av moonblase:

känns som du borde ta en snabbkurs i skyltar och regler

https://www.korkort.nu/svar-om-korkort/vagmarken/vilka-parker...

<Uppladdad bildlänk>

Tack, ska kika!

Skrivet av drwlz:

Fast P-skiva behövs inte enligt skylten

Skrivet av Pamudas:

4 timmar mellan perioderna som skylten avser, annars fri parkering. P-skiva behövs inte eftersom tilläggsskylten för P-skiva saknas.
https://www.transportstyrelsen.se/globalassets/global/publika... på Sida 7 & 8 i PDF:en

Tack, ska kolla!

Skrivet av Bussović:

Var får du p-skiva ifrån? Finns ingen sådan på bilden

Fri parkering utöver tiderna ja.
Du får stå till kl 12 dagen efter för tiden startar kl 8 och inte från att du ställer dig där.

Sen gäller parkeringen bara till höger om skylten.

Tack för snabba svar! Reality check, mina teorikunskaper var värre än befarat

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Skrivet av Quim:

Har TS editerat sitt inlägg, för annars skrev han ju rätt i sitt inlägg från början?
Tänker på alla som utvecklat vad som gäller på skylten, känns lite nedlåtande att be han ta en kurs eller skriva exakt samma sak som han redan skrivit/frågat om. Räcker väl med att skriva ja du ha uppfattat allt rätt.

P-skivor ligger i ryggmärgen i Sthlm. Lägger fram den oavsett, när det är tidsbestämd parkering :P.

Haha, jo det ligger nog i ryggmärgen 😄, sen är inte en P-skiva så farligt misstag att göra heller.

överstrykning
Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnSmith13:

Haha, jo det ligger nog i ryggmärgen 😄, sen är inte en P-skiva så farligt misstag att göra heller.

Jag strök det översta, hmm kommer inte överstryckningen med i citeringen?

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Skrivet av Quim:

Jag strök det översta, hmm kommer inte överstryckningen med i citeringen?

Jag citerade innan du la till det, jag kan dock lägga till det. 🙂

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018