Philips Hue Lampa fungerar inte i vissa uttag

Permalänk
Medlem

Philips Hue Lampa fungerar inte i vissa uttag

Köpte nedan lampa och det går lätt att få in den i appen/bryggan via en temporär lampsladd jag har liggandes.
Men när jag ska installera lampan i den lampfot jag tänkt att den ska sitta i så fungerar den inte.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5614803

Lampfoten är av lite äldre modell och ojordad.
Har testat två olika äldre modeller och lampan fungerar inte i dessa.

Är det att den är ojordad som påverkar ?
Eller något annat ?
Går det att göra något åt det ?

Permalänk
Medlem

Nä, har ingenting med jord/ojordad att göra. Förmodligen får den ingen kontakt med bläcket i botten bara.

Permalänk
Medlem

Det är inte en lampfot med dimmer av något slag? Det brukar inte spela så bra med uppkopplade lampor.

Permalänk
Medlem

Nej ingen dimmer involverad, är säkert precis som dlq84 skriver.

Skrivet av dlq84:

Nä, har ingenting med jord/ojordad att göra. Förmodligen får den ingen kontakt med bläcket i botten bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Det är inte en lampfot med dimmer av något slag? Det brukar inte spela så bra med uppkopplade lampor.

Har flera Philips Hue dimbara lampor som är uppkopplade, fungerar utmärkt i olika armaturer. Så troligen handlar detta om kontaktproblem.

Permalänk
Avstängd

Jag har samma problem med en gammal lampa, eller snarare är det själva skärmarna som är problemet, utan skärm funkar det men det är ju inget kul. Grejen är ju att gamla armaturer antingen inte följer specifikationen lika bra eller så har materialet, alltså kontaktytan i botten, blivit böjt genom åren.