iPad 2 ios 9.5.3 - Gmail bekymmer med mailapp.

Permalänk
Medlem

iPad 2 ios 9.5.3 - Gmail bekymmer med mailapp.

Hej Alla!

Hjälper min morfar att få igång hans jättegamla iPad att fungera med sin mail igen i integrerade apple appen mail. Det slutade att fungera samma dag som google stängde ned obetrodda inloggningar från tredje part. Någon ny bestämmelse från dem 25e maj.

Lyckades uppdatera ios från 5.1.1 till ios 9.5.3.

Hur kommer jag över detta problem när jag sedan skall lägga till Gmail till mailen?

Fel 403 - auktoriseringsfel

Permalänk
Medlem

Investera i en iPad som stödjs av iOS 15. Det finns en anledning varför t.ex Gmail slutar stödja så gamla operativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exhaust:

Hej Alla!

Hjälper min morfar att få igång hans jättegamla iPad att fungera med sin mail igen i integrerade apple appen mail. Det slutade att fungera samma dag som google stängde ned obetrodda inloggningar från tredje part. Någon ny bestämmelse från dem 25e maj.

Lyckades uppdatera ios från 5.1.1 till ios 9.5.3.

Hur kommer jag över detta problem när jag sedan skall lägga till Gmail till mailen?

Fel 403 - auktoriseringsfel

https://ibb.co/Wt04Rn9

Prova att logga in på Gmail via en webbläsare, gå in i kontoinställningar och prova att välja att köra med två-stegs verifiering. Sedan skall där öppnas upp en möjlighet att få ett programlösenord som är avsett enbart för det programmet.

Prova att logga in i mail programmet med just detta lösenord.

Om det fungerar, skapa nödkoder(7 stycken engångskoder kan skapas i första omgången) hos Google ifall två-stegs verifieringen går sönder i framtiden. Förvara dessa säkert.