Permalänk
Medlem

Disney+ ads på min LG CX Oled

Hejsan,

Senaste uppdateringen på min LG CX Oled har smugit in nån Disney+ ad som visas nere i vänstra hörnet då och då. Har ingen bild på det just nu. Någon som vet om man kan stänga av det? Har ej hittat vettig lösning på det.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag får ibland en liten popup i övre högra hörnet att någon app nu finns tillgänglig, men inte så som du beskriver.

Kolla i Inställningar > Support > Ytterligare inställlningar. Sen klickar du bort "Röst information" (ja, det är särskrivet i TVns OS) och "Intressebaserad reklam"

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är endast dom två övre som är ikryssade. Tar jag bort även dom, då försvinner problemet. Men då förlorar man alla SMART-funktioner.

Permalänk
Medlem

Stäng av internet till TVn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag får ibland en liten popup i övre högra hörnet att någon app nu finns tillgänglig, men inte så som du beskriver.

Kolla i Inställningar > Support > Ytterligare inställlningar. Sen klickar du bort "Röst information" (ja, det är särskrivet i TVns OS) och "Intressebaserad reklam"

Ah ok. Det är ju mer en notifiering. På min är det verkligen programreklam. Två rutor med bild och texten du kanske gillar detta från Disney+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enterthewoid:

Stäng av internet till TVn

Också en lösning dock inte en bra om man vill använda Smart-funktionerna.