Jag har en likadan liggande, men orkar inte prova.
Tvärtom vad inlägget ovan hävdar är det vettigare att testa att koppla in en av LAN-portarna på Compalen till LAN-sidan av din nuvarande router. Switchen som sitter i Compalen bör vara ihopkopplad med WiFi-kretsarna och helt enkelt switcha allt mellan RJ45 och WiFi, utan att blanda in routing, NAT och brandvägg i Compalen.
Det är ofarligt att testa. Så ja, koppla in och kör - det är rätt OK AC-WiFi/WiFi 5 i burken om jag minns rätt.
Att koppla in Compalens WAN-sida bör för övrigt vara praktiskt omöjligt eftersom det är en koax-kontakt för DOCSIS.
Enda potentiella problemet är om WiFi:t har något säkerhetsproblem. Du kommer inte få några uppdateringar av firmware och WiFi:t är ju exponerat mot alla inom radioräckvidd. Eventuellt kan du få problem med att DHCP-servern vill dela ut IP-adresser, i det läget hjälper det antagligen om du kan ställa Compalen i bryggat läge, vilket jag är rätt säker på att det går att göra.
Har också en sådan. Stora problemet är att det inte går att stänga av DHCP-servern, annars skulle man kunnat använda den som en AP. Har inte lyckats hitta några UART headers heller för försöka bryta in.