Fractal Design: identifiering av hårddiskbur

Permalänk
Medlem

Fractal Design: identifiering av hårddiskbur

Jag har ett antal Fractal Design-chassin och jag kan inte lista ut vilket chassi denna bur är till. Jag funderar på om den är till ett chassi jag inte längre har. Är det någon som kan hjälpa mig?

Visa signatur

Workstation :: Windows 10 :: [ASUS Prime B350-Plus]|[Ryzen 7 1700]|[Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 32GB CL14]|[ASUS Radeon R9 280 3GB]||[Fractal Design Define]
Server :: Debian Wheezy [Intel Core i5-3450]|[Gigabyte GA-Z77X-D3H]|[2 x Corsair PC10600 DDR3 4GB]|[Fractal Design Define Case]|[4x Western Digital RED 3TB]

Permalänk
Medlem

Den påminner väldigt mycket om hårddiskburen jag hade i mitt gamla Define 3.

Permalänk
Medlem

efter lite sökande på FD websida så verka det tillhöra en Define R5.

https://www.fractal-design.com/products/cases/define/define-r...

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Stämmer bra det, har ett gammalt R5 chassi stående och det verkar vara exakt en sån bur som på bilden.

Permalänk
Medlem

Det är märkligt att jag har en sån. Jag har två stycken define R2 eller R3 (och de två NODE-modellerna) men jag har ingen R5.

Tack för hjälpen alla

Visa signatur

Workstation :: Windows 10 :: [ASUS Prime B350-Plus]|[Ryzen 7 1700]|[Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 32GB CL14]|[ASUS Radeon R9 280 3GB]||[Fractal Design Define]
Server :: Debian Wheezy [Intel Core i5-3450]|[Gigabyte GA-Z77X-D3H]|[2 x Corsair PC10600 DDR3 4GB]|[Fractal Design Define Case]|[4x Western Digital RED 3TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av eonic:

Det är märkligt att jag har en sån. Jag har två stycken define R2 eller R3 (och de två NODE-modellerna) men jag har ingen R5.

Tack för hjälpen alla

Ha ha, ja det va ju konstigt. Jag har ett R4 också men den buren ser lite annorlunda ut. Inte som R5:ans bur.

Permalänk
Medlem

Rimligen använder flera chassin samma bur.