Logitech g920 ratt disconnect, Forza Horizon 5

Permalänk
Medlem

Logitech g920 ratt disconnect, Forza Horizon 5

Hej ! jag köpte forza horizon 5 igår, jättetrevligt spel. Men när jag kör med min ratt o pedaler så håller den på att disconnecta sig sen connectar den sig igen och kalibrera sig hela tiden. Jag har sökt runt lite men inte hitta något svar på vad som kan vara felet, det kan ju inte bara vara jag som har det problemet, så e det en bug eller vet ni hur man löser det så skriv det gärna !

Mvh Pinnen94

Permalänk
Medlem

Har du provat byta usb-port osv?

Permalänk
Medlem

Nä det har jag inte gjort

Permalänk
Medlem

Men jag vet att een porten funkar för jag laddar mina hörlurar genom den porten

Permalänk

Nu är jag osäker på om just 920 är stiftade för usb 2 eller 3

Men är den stiftad för usb 3 och du anslutit den till usb 2 port kan det mycket väl handla om att porten inte levererar tillräckligt med ström.

Om det är en äldre ratt som pluggats in och ur många gånger kan det även va så att kabeln är sliten och behöver bytas

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Okej tack! Ska prova att byta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinnen94:

Men jag vet att een porten funkar för jag laddar mina hörlurar genom den porten

Bara för att hojta in, både kablar och portar kan gå sönder. Mitt gamla chassi hade 2 USB-portar på framsidan som var helt döda. 2 fungerade dock bra.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft problem med portarna på framsidan jag laddade mitt headset senast igår utan problem, jag tror att det handlar om nån mjukvara 🙂

Permalänk
Skrivet av Pinnen94:

Jag har aldrig haft problem med portarna på framsidan jag laddade mitt headset senast igår utan problem, jag tror att det handlar om nån mjukvara 🙂

Laddning har ingen direkt garanti på att porten fungerar som den ska typ ända kravet för en laddkrets är att matningen kan leverera minst spänningen batteriet högst kommer laddas till dvs ~4.2V för ett generic lithiumbatteri som laddas via usbport och det är långt under kravet för fungerande drivning av usbenheter där jag har för mig 4.9V eller nå sånt är minimum för att garantera usb funktion.

eller kolla denna videon kanske är samma problem.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows