Hur gör man för att redigera sina kolumer i PHPMyAdmin?

Permalänk
Inaktiv

Hur gör man för att redigera sina kolumer i PHPMyAdmin?

För 2-3 år sen då var det alltid kryss och en penna som man kunde trycka på där jag har markerat på bilden, men nu verkar inte det funka längre eller går det att aktivera på något sätt? Vill inte sitta och skriva in kommando i SQL hela tiden, vill göra det för hand.

Permalänk
Medlem

om du går in på "Struktur" tabben så ska det finnas en redigera knapp där som du kan använda

Permalänk
Medlem

Nu är det många år sedan jag använde phpMyAdmin, men jag har för mig att det du är ute efter är att ändra värdena på fälten för en rad, inte ändra strukturen i sig?

Om jag inte minns helt fel så dyker editera-knappen upp om du har skriv-rättigheter på databasen, har du bara läs så syns inte pennan.

Permalänk
Medlem

Om det är datat i tabellerna du vill ändra, så står det högst upp i din bild att du inte kan redigera dem just nu på grund av att du inte har en unik kolumn. Eftersom alla rader har samma värde på id-kolumnen så gissar jag att kolumnen inte är deklarerad som PRIMARY KEY. Här finns en sida som beskriver det på ett sätt som är enkelt att förstå.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ToJa92:

Om det är datat i tabellerna du vill ändra, så står det högst upp i din bild att du inte kan redigera dem just nu på grund av att du inte har en unik kolumn. Eftersom alla rader har samma värde på id-kolumnen så gissar jag att kolumnen inte är deklarerad som PRIMARY KEY. Här finns en sida som beskriver det på ett sätt som är enkelt att förstå.

Nice tack!