MKBHD visar upp Nothing Phone (1)

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Möjligtvis kamerahuset på baksidan liknar iPhone X, och att den är "platt" runt kanter iPhone 12... annars... Nej.

Gillar referensen han drog i slutet som peakade på One Plus

Speciellt med tanke på att det är samma grundare :3

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zpnk:

Värsta jag vet är när man ringer nån som missar samtalet för att personen ifråga har på ljudlöst...

Skicka ett sms istället.

Det har hänt flera gånger att äldre släktingar och liknade har lämnat meddelande på min telefonsvarare och är förbannade för att jag inte lyssnat av dem efter några timmar eller dagen efter typ, men skicka ett sms då om det är så viktigt, det kommer alltid fram och informationen förmedlas liksom.

Själv har jag ringsignalen på men lågt, och defaultsignalen, med tyst läge på schema.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av snajk:

Skicka ett sms istället.

Det har hänt flera gånger att äldre släktingar och liknade har lämnat meddelande på min telefonsvarare och är förbannade för att jag inte lyssnat av dem efter några timmar eller dagen efter typ, men skicka ett sms då om det är så viktigt, det kommer alltid fram och informationen förmedlas liksom.

Själv har jag ringsignalen på men lågt, och defaultsignalen, med tyst läge på schema.

Prata in på mobilsvar gör jag aldrig, lyssnar heller aldrig av det... Men ska man föra en konversation via SMS där det kanske krävs snabba svar eller följdfrågor så tar det så jävla lång tid och extra engagemang. Dessutom ingen bra idé om man kör bil...

Permalänk

Telefonen ser riktigt häftig ut. Om den klår min Xperia 1 III long boi i prestanda blir det ett givet köp.

Skal behövs ju inte då man inte är ett psykfall som lägger mobilen i samma ficka som nycklarna. Vänster framficka: mobil. Höger framficka: nycklar i en orbitkey, korthållare, eventuellt hörlurar. Har man handväska spelar det ingen roll om man har skal eller inte för då är mobilen både paj och så vidrig att ingen vill röra den efter ett år i alla fall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zpnk:

Prata in på mobilsvar gör jag aldrig, lyssnar heller aldrig av det... Men ska man föra en konversation via SMS där det kanske krävs snabba svar eller följdfrågor så tar det så jävla lång tid och extra engagemang. Dessutom ingen bra idé om man kör bil...

Nej absolut. Men om jag verkligen behöver få tag i någon, för att ge den någon information exempelvis, och den inte svarar när jag ringer så är ju ett sms nästa steg liksom, om jag inte börjar med det. Mottagaren kan läsa det i lugn och ro när det passar, och själv avgöra om den behöver mer info eller diskutera något, och i så fall ringa upp eller svara med ett meddelande.

Permalänk
Medlem

Så en flashigt LED-panel på baksidan, men annars ännu en telefon i mängden som dom försöker sälja med helt galet överdriven marknadsföring. Meh.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Gurrrra:

Så en flashigt LED-panel på baksidan, men annars ännu en telefon i mängden som dom försöker sälja med helt galet överdriven marknadsföring. Meh.

Vi vet väl inte fullt ut vilka andra funktioner, finesser och mjukvara som ska göra telefonen speciell. Detta var ju en precise av just baksidan av telefonen i stort sett. Och det var det enda de fick visa.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om de kan hålla priset under 1500kr och batteritiden är minst 2 dygn vid full belastning och den är vattentät och har lätt bytbart batteri så kan den bli intressant.

full belastning? hur länge klarar dagens "vanliga telefoner" med full kräm non stop?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Speciellt med tanke på att det är samma grundare :3

Det visste jag inte, då vart det ännu roligare!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

900 vita leds. Nja..
900 RGB-leds. Ja tack!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Risken att det blir en red hydrogen one, dålig hårdvara eller inget som släpps alls

Permalänk
Medlem

Jag hoppade på att Carl Pei ska göra något i sin gamla "Never Settle" stil och ta bort hål i skärmen men det kommer jag att behöva vänta på ett tag till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Så det är bara jag som tycker det lysande led slingan är slående likt ett halvätet äpple?

Det var det första jag tänkte på när jag såg bilden. 👍

Permalänk
Medlem

Bryr mig mer om hur den står sig mot konkurrenterna när det kommer till prestanda och kamera.
För att haka på diskussionen om ringsignal och skal så kan jag säga att alla notiser utom sms och ringsignal är avstängda på min telefon. Har inte något skal heller. Om det har med ålder att göra låter jag vara osagt, är iallafall 37 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Skulle tro att det är Teenage Engineering. Men ja. Det lät ju som om man plågade en strandad val eller typ kastade en handgranat i ett elskåp. Plus vem under 60 har ens på sin ringsignal vid privat bruk? 😅

Varför inte ringsignal? Kan ju vara smidigt att höra när det ringer

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swonko1:

Bryr mig mer om hur den står sig mot konkurrenterna när det kommer till prestanda och kamera.
För att haka på diskussionen om ringsignal och skal så kan jag säga att alla notiser utom sms och ringsignal är avstängda på min telefon. Har inte något skal heller. Om det har med ålder att göra låter jag vara osagt, är iallafall 37 år.

Det enda som får min telefon att låta och vibrera är inställda alarm. Några få noga utvalda notiser når smartklockan och pockar enbart på min egen uppmärksamhet genom haptisk återkoppling.

Permalänk
Medlem

Den enda notisen som jag har ställt på ljudlös är väckarklockan, blir så mycket trevligare på morgnarna då.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tröttnat på hype med teasers och totalt grisen-i-säcken tänk? Köpa på release utan att veta vad man ens får, och i många fall är inte ens hela upplevelsen med vid release för att sakerna inte är klara… släpp hypen och se recensioner när saken släpps, sjukt kasst att veta verkligen ingenting om saken man förväntas köpa eller tycka om…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Coolt men har man skal kan det ju kvitta. Ge oss nu 5år månatliga uppdateringar istället och rent android och bra verktyg för att flasha själv, då snackar vi.

Finns ju transparenta skal, och jag gissar på att Nothing själva kommer släppa ett officiellt skal där man har detta i åtanke. Personligen så gillar jag designen, men huruvida det blir ett köp återstår att se.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Skulle tro att det är Teenage Engineering. Men ja. Det lät ju som om man plågade en strandad val eller typ kastade en handgranat i ett elskåp. Plus vem under 60 har ens på sin ringsignal vid privat bruk? 😅

Självklart har man ringsignalen och sms ljud på. Annars kan man missa samtal ju

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Värdelöst

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Nioreh83:

Varför inte ringsignal? Kan ju vara smidigt att höra när det ringer

Det finns vibration, hela världen behöver inte veta att det ringer i en enskild persons mobil

Självklart beror det på ens vanor. Jag skulle nog stampa sönder min egen mobil om jag hade ljud på på grund av alla samtal, Messenger, sms osv osv (fattar om det kan tolkas som världens sämsta humblebrag, det är inte så det är menat)

Är jag hemma själv och väntar ett viktigt samtal så visst. Eller bara generellt om man väntar ett exceptionellt viktigt samtal som man inte bara får missa.

Men under alla andra omständigheter känner jag att de i min direkta närvaro är ju de som förtjänar min uppmärksamhet. Då känns det ganska oartigt och frånkopplat att ha någon enhet som gör massa ljud och drar uppmärksamhet till sig.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Jag är rejält sugen. Mest pga vilka som ligger bakom. Hoppas den är lika bra som OnePlus one var när den kom. One+1 körde jag med i nästan 5 år! Jag har verkligen inget behov av top of the line specs 😅

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Det finns vibration, hela världen behöver inte veta att det ringer i en enskild persons mobil

Självklart beror det på ens vanor. Jag skulle nog stampa sönder min egen mobil om jag hade ljud på på grund av alla samtal, Messenger, sms osv osv (fattar om det kan tolkas som världens sämsta humblebrag, det är inte så det är menat)

Är jag hemma själv och väntar ett viktigt samtal så visst. Eller bara generellt om man väntar ett exceptionellt viktigt samtal som man inte bara får missa.

Men under alla andra omständigheter känner jag att de i min direkta närvaro är ju de som förtjänar min uppmärksamhet. Då känns det ganska oartigt och frånkopplat att ha någon enhet som gör massa ljud och drar uppmärksamhet till sig.

Jag önskar fler tänkte och betedde sig som du. 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Det finns vibration, hela världen behöver inte veta att det ringer i en enskild persons mobil

Självklart beror det på ens vanor. Jag skulle nog stampa sönder min egen mobil om jag hade ljud på på grund av alla samtal, Messenger, sms osv osv (fattar om det kan tolkas som världens sämsta humblebrag, det är inte så det är menat)

Är jag hemma själv och väntar ett viktigt samtal så visst. Eller bara generellt om man väntar ett exceptionellt viktigt samtal som man inte bara får missa.

Men under alla andra omständigheter känner jag att de i min direkta närvaro är ju de som förtjänar min uppmärksamhet. Då känns det ganska oartigt och frånkopplat att ha någon enhet som gör massa ljud och drar uppmärksamhet till sig.

För mig räcker då inte vibration, även med ljudet på max så missar jag samtal när jag är ute på stan. Då har jag ändå bra hörsel (sist jag testa mig var det perfekt). Jag är den som enkelt kan missa samtal på spårvagnen fast ljudet är på max och telefonen ligger i fickan mot benet.

Sitter jag hemma/på jobbet och kan lägga telefonen på ett träbord så fungerar det dock.

Är jag med någon och det plingar mycket så har man ju slidern, enkelt fixat så bara vissa kontakter går igenom det ljudlösa
Med smart klocka kan man ju kika på den vad som händer utan att helt fucka en konversation.

Men såklart är man en person där telefonen plingar/ringer hundratals gånger per dag är det ju annorlunda.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mr_Lazy:

full belastning? hur länge klarar dagens "vanliga telefoner" med full kräm non stop?

De har oftast alldeles för kort batteritid

Skrivet av BergEr:

För mig räcker då inte vibration, även med ljudet på max så missar jag samtal när jag är ute på stan. Då har jag ändå bra hörsel (sist jag testa mig var det perfekt). Jag är den som enkelt kan missa samtal på spårvagnen fast ljudet är på max och telefonen ligger i fickan mot benet.

Sitter jag hemma/på jobbet och kan lägga telefonen på ett träbord så fungerar det dock.

Är jag med någon och det plingar mycket så har man ju slidern, enkelt fixat så bara vissa kontakter går igenom det ljudlösa
Med smart klocka kan man ju kika på den vad som händer utan att helt fucka en konversation.

Men såklart är man en person där telefonen plingar/ringer hundratals gånger per dag är det ju annorlunda.

Du kan väl bara läsa av vilka som ringt nån gång när du har tid, det är väldigt sällan det är nån som råkar illa ut om du inte svarar direkt så kolla på meddelanden och missade samtal nån gång i månaden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du kan väl bara läsa av vilka som ringt nån gång när du har tid, det är väldigt sällan det är nån som råkar illa ut om du inte svarar direkt så kolla på meddelanden och missade samtal nån gång i månaden.

Jobbar ju inte på 112 så nej det är sällan liv och död. Men några gånger har det varit det. Folk som behövs räddas på havet, strejkade fordon osv. Men om någon ringer mig så är det då oftast viktigt.

Ett vanligt läge nu är att hämta sambon när hon varit med vänner, för hon vågar inte riktigt röra sig själv i Göteborg på kvällen (en av hennes vänner blev nyligen rånad på kvällen när de körde tenta öl).

Ja vill man vara helt respektlös mot nära och kära kan man ju köra så. Men brukar ju ringa istället för att skriva av en orsak.

Någon med sån attityd hade då försvunnit ur mitt liv direkt. Skulle helt enkelt bara aldrig kontakta någon igen om de konstant tar flera dagar på sig att svara.

Om du/partner är bortrest kan du skita i att svara sambon/partner på flera veckor?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av BergEr:

Jobbar ju inte på 112 så nej det är sällan liv och död. Men några gånger har det varit det. Folk som behövs räddas på havet, strejkade fordon osv. Men om någon ringer mig så är det då oftast viktigt.

Ett vanligt läge nu är att hämta sambon när hon varit med vänner, för hon vågar inte riktigt röra sig själv i Göteborg på kvällen (en av hennes vänner blev nyligen rånad på kvällen när de körde tenta öl).

Ja vill man vara helt respektlös mot nära och kära kan man ju köra så. Men brukar ju ringa istället för att skriva av en orsak.

Någon med sån attityd hade då försvunnit ur mitt liv direkt. Skulle helt enkelt bara aldrig kontakta någon igen om de konstant tar flera dagar på sig att svara.

Om du/partner är bortrest kan du skita i att svara sambon/partner på flera veckor?

Jag ringer otroligt lite och det har jag alltid gjort och mobiler har inte förändrat det, kollade i min logg just nu och har inga privatsamtal i år. Jag kan ibland glömma att ladda mobilen så den är av i dagar eller nån vecka innan jag märker det så jag skulle nog klara mig fint helt utan telefondelen.
Jag kommunicerar i princip bara via dator eller live.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Den här luren ser jag verkligen fram emot! Om Inet tar in den så blir de fasiken att tälta

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ser inte ens att det är ett äpple.

Folk ser vad de vill se 🤣