Gamingheadset från Sony läcker ut – väntas visas upp 28 juni

Permalänk
Melding Plague

Gamingheadset från Sony läcker ut – väntas visas upp 28 juni

Bilder och information om Sonys kommande headsetserie Inzone har läckt innan det officiella avtäckandet den 28 juni.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser betydligt skönare ut än de som släpptes vid PS5 lanseringen. Pulse 3D var ju urusla...

Permalänk
Medlem

Gillar branschens övergång till binauralt ljud i stället för hittepå-7.1 headsets som vi har sett i så många år.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Det där var nog det fulaste headsetet jag sett sedan Vasa skidade förbi sist.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det där var nog det fulaste headsetet jag sett sedan Vasa skidade förbi sist.

Tänkte säga precis tvärt om, kul att man kan tycka så olika

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det där var nog det fulaste headsetet jag sett sedan Vasa skidade förbi sist.

Riktigt så illa skulle jag inte säga, men halvfula var dom nog. Man kan ju inte låta bli att jämföra med motsvarande Xbox-headset, och jag får väl säga att det är tur att Xbox har ett enklare designspråk att kunna jobba med.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det där var nog det fulaste headsetet jag sett sedan Vasa skidade förbi sist.

Tyckte det såg riktigt bra ut för att vara ett "gaming" headset

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Det är ju tydligt tänkt att matcha PS5ans utseende, men på båda punkter hade jag ju hellre sett något helsvart (matt).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det där var nog det fulaste headsetet jag sett sedan Vasa skidade förbi sist.

Tänkte samma sak, jösses.

Sen har jag svårt att se att de väger upp utseendet med prestanda i förhållande till resten av marknaden.

Fast mic känns inte så 2022.

Skrivet av PierreB:

Tyckte det såg riktigt bra ut för att vara ett "gaming" headset

Alla lurar från Steelseries - Speciellt de nya måste väl ändå anses vara snyggare av en majoritet

Permalänk
Medlem

Får associationer till robotar.

eller

Bland det fulaste jag sett i hörlursform iaf. Gillar inte alls formspråket. De har på något sätt lyckats få det att se både billigt och dyrt ut, samtidigt.

Permalänk
Medlem

De ser sjukt budget ut!

Ser ut som något headset man köper på Rusta för 39kr.
Anslutnings- och funktionsmässigt verkar de ju dock trevliga.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Ser ut som en leksak och säkert är kvaliteten på själva lurarna och ljudet därefter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tänkte säga precis tvärt om, kul att man kan tycka så olika

Men... din subjektiva åsikt är ju fel?

Skrivet av superapan:

Riktigt så illa skulle jag inte säga, men halvfula var dom nog. Man kan ju inte låta bli att jämföra med motsvarande Xbox-headset, och jag får väl säga att det är tur att Xbox har ett enklare designspråk att kunna jobba med.

https://compass-ssl.xbox.com/assets/b3/0b/b30b03db-d5fe-493e-9fc0-deae8983c79e.jpg?n=2100499_360-Rotator-0_1920x720_01.jpg

Ja, plus att vita saker sällan tenderar att vara vita så länge. Ser extremt plastigt och billigt ut, aliexpress-headset typ.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Men... din subjektiva åsikt är ju fel?

Ja, plus att vita saker sällan tenderar att vara vita så länge. Ser extremt plastigt och billigt ut, aliexpress-headset typ.

https://xkcd.com/386/

Känner igen det där helt klart

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig köpa dem, använder inte lurar när jag sitter vid datorn men bara jag som haka upp mig på deras benämningar? Tänkte direkt Bang & Olufsen.

Visa signatur

/925

Intel 8700|32Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

Har ni ögonen utanför huvudet? Vad spelar det för roll hur ett par hörlurar ser ut i spelrummet hemma? En annan sak om man ska ut med dem.

Permalänk
Medlem

Kommer den passa och hur smidigt den i så fall fungera tillsammans med PSVR2?

Jag är lite halvt intresserad, men inväntar recensioner såklart.
Ja sitter kvar på Sennheiser Momentum(2?), så det är väl dags att byta snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

https://xkcd.com/386/

Känner igen det där helt klart

Alla har rätt till min åsikt!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mandrake:

Har ni ögonen utanför huvudet? Vad spelar det för roll hur ett par hörlurar ser ut i spelrummet hemma? En annan sak om man ska ut med dem.

Kan du välja mellan två likvärdiga par lurar så väljer du de som ser bättre ut och verkar skönast. Det här är ett riktigt magplask med hög uppförsbacke innan recensioner.

Permalänk
Medlem

Tycker alltid att det är småkul att det är så starka åsikter på hur hörlurar menade att använda i hemmet ser ut.
Hur orkar man bry sig liksom? 😂

Precis allt annat är av vikt. Men hur dom ser ut?? Hur kan det inte vara skit samma? 🤔

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Ser helt Ok ut (matchar designen på PS5 och dess tillbehör), verkar även riktigt sköna, med mycket vaddering kring hjässa och öron. Viktiga är så klart ljudet och mikrofonen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Låt mig gissa att skärmarna kanske blir en 42" och en 48" baserad på LGs paneler märkta med "Perfect for PlayStation®5"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Tycker alltid att det är småkul att det är så starka åsikter på hur hörlurar menade att använda i hemmet ser ut.
Hur orkar man bry sig liksom? 😂

Precis allt annat är av vikt. Men hur dom ser ut?? Hur kan det inte vara skit samma? 🤔

Du kommer till en tid i livet när du inser att även det visuella spelar roll. Sen är det olika grader, förr brydde jag mig inte alls utan det var Bang-for-the-buck som gällde.

Nu finns det en miniminivå saker bör komma över och dessa lyckas inte komma över den nivån. Det påminner om något Peltor kunde släppt som något futuristiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Du kommer till en tid i livet när du inser att även det visuella spelar roll. Sen är det olika grader, förr brydde jag mig inte alls utan det var Bang-for-the-buck som gällde.

Nu finns det en miniminivå saker bör komma över och dessa lyckas inte komma över den nivån. Det påminner om något Peltor kunde släppt som något futuristiskt.

Väntar starkt på att Peltor lanserar WS Alert XPI certified for Playstation 5 och/eller Xbox Series S/X

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Du kommer till en tid i livet när du inser att även det visuella spelar roll. Sen är det olika grader, förr brydde jag mig inte alls utan det var Bang-for-the-buck som gällde.

Nu finns det en miniminivå saker bör komma över och dessa lyckas inte komma över den nivån. Det påminner om något Peltor kunde släppt som något futuristiskt.

Så olika det kan vara. För mig är det precis tvärt om. Funktion före form med åldern.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Nasso:

https://i.pinimg.com/736x/79/3d/4f/793d4fdc2ed50219350f9e98ae5fe019--disney-characters-disney-movies.jpg

Bland det fulaste jag sett i hörlursform iaf. Gillar inte alls formspråket. De har på något sätt lyckats få det att se både billigt och dyrt ut, samtidigt.

Baymax är ju asgullig

Kan hålla med dig om att de ser billiga och dyra ut samtidigt. Ibland förstärks det när det är renderingar snarare än faktiska bilder, men har lite svårt att avgöra vad det är i det här fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Väntar starkt på att Peltor lanserar WS Alert XPI certified for Playstation 5 och/eller Xbox Series S/X

Sitter det i utseendet, visste jag inte

Skrivet av SCORPIUS:

Så olika det kan vara. För mig är det precis tvärt om. Funktion före form med åldern.

Hade inte de ekonomiska resurserna att bry mig om utseende som yngre 😅
Jag sa inte form före funktion. Jag sa att utseende blev en del av kalkylen om än liten.

Permalänk
Medlem

Det ser lite ut som deras WH-1000XM5, det hade varit kul om de här fick ANC också.

Nu har jag läst artikeln.
Det verkar som att åtminstone en modell får ANC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Baymax är ju asgullig

Kan hålla med dig om att de ser billiga och dyra ut samtidigt. Ibland förstärks det när det är renderingar snarare än faktiska bilder, men har lite svårt att avgöra vad det är i det här fallet.

Definitivt.... Associationerna kom dock dit. Det blank-vita, det lite "uppblåsta" och runda. Baymax är mycket gulligare än lurarna dock!

Permalänk

Varför är vitt något Sony plockat upp? Ser ut som skit som konsol och headsett när du låtit dem ligga ett par dagar. Eller inte dragit en trasa var dag.
Har vit firmabil och den får en tvätt 3 ggr per år för den ser ut som skit 3 dagar efter tvätt även på sommaren

Nä dags för en Svart PS5 Pro nu!