Permalänk
Medlem

Pimax 8KX

Pimax 8KX i mycket fint skick. Inget synligt slitage, inga döda pixlar och inga repor på linser. Ytterst lite använda (gissningsvis ca 10 timmar).

Pimax använder sig av en fokusdistans som ligger relativt nära ögat. Är man närsynt är det inga problem men är man långsynt eller har ögon påverkade av ålder kan man behöva glasögon för att se skarpt. Jag behöver glasögon för att se skarpt i dessa, därav har jag knappt använt dem och bytt till ett annat märke.
Det har nyligen kommit inserts att beställa för att slippa använda glasögon: linsinlägg Pimax 8KX

Pimax kräver relativt god hårdvara så ett kraftigt grafikkort är ett krav. Jag har kört med RTX3090 vilket gör att Pimax 8KX fungerar bra med de flesta spel. DCS är dock rätt krävande och där räcker inte RTX3090 till för att nå den bildkvalité jag vill ha vilket är ett av skälen att jag har skaffat annat headset. Det går ypperligt att spela DCS med RTX 3090 men då med lägre inställningar än jag önskar.

Wide FOV är fantastiskt men upplösningen per grad är lägre än HP Reverb, vilket jag hade vant mig med redan innan jag skaffade Pimax. Fungerar utmärkt i Half Life Alyx och olika bilspel etc. men i DCS tycker jag att det blev ett steg i fel riktning med skärpa.

Dessa Pimax har de fasta högtalarna(se bild), nu finns lite bättre ljud att köpa till för 50 resp 60 Euro på pimax hemsida om man vill uppgradera.

Priset inkluderar endast Headsetet i originalkartong. Man behöver köpa till basstation/-er och eventuellt handkontroller för att kunna använda headsetet fullt ut.
(Nypris på Pimax hemsida är 1109Euro(ca 12.500:-), Dustin annonserar ut för 14990:-)

Läs hela annonsen här

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.

Permalänk
Medlem

Hej!
budar 5500:- + frakt.

Visa signatur

c64, u1541-8Gb SD, Tac-2, AR6.0

Permalänk
Medlem

Finns headsetet kvar?

Permalänk
Medlem

*Sålda*

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.