Permalänk
Medlem

Solat, tränat. Kvällen kommer spenderas framför datorn med en jävla massa kalla öl och oanständig musik.

Permalänk
Medlem

Tog en picknick på Skansen och kollade när de reste stången. Nu tar jag det lugnt i solen hemma och tänkte grilla lite.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Traditionsenligt på gymmet! Nu skall jag och fästmön slänga ihop en färskpotatissallad och spela Fable 2.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Min fru sydde sverigedräkter åt båda barnen och vi var på allmänt firande och sedan hem till mamma och äta lax och tårta och resa en egen midsommarstång. Svalkade oss i mammas pool (om man ens kan kalla det pool den är bara ca 2,5x2,5 meter) men räcker för att svalka sig även om man inte kan simma i den.

Glad midsommar alla. Slapp jobba idag men jobbar däremot på söndag så blir att resa hem imorgon.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Öl i solen, som sig bör!
Glad Midsommar på er!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Såja nu var Tacosen förtärd till en fin film, 21C i vardagsrummet, ACn brummar på. Dags att värma upp lite med The Outer Worlds som jag undvek som pesten.

Permalänk
Medlem

spelar nya Serious sam: Mayhem som midsommar dag köpte det nyss. har spelat några timmar och lite mackor och kall vatten sitter gött det. alkohol dricker jag inte då man går på morfin så hög är man endå typ

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Inaktiv

Är på andra sidan jordklotet och här har vi vinter så det blir att vrida upp värmen på luftvärmepumpen och sätta sig vid datorn några timmar.

Permalänk
Medlem

Blir med syskon att äta mat och grilla lite på kvällen samt lite dricka till det.
Sedan lånar man en husvagn och sover över i.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Drog ut med partner och Lisen på vischan!

Glad midsommar allesammans!

Permalänk
Avstängd

Jobbar, så blir socialt först imorrn

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Vi brukar åka till bonbonland i danmark på midsommarafton, för alla danskar jobbar så då är det lugnt och man slipper stå i kö. Brukar åka 2-3 familjer.

I år var den äldsta på kollo, så vi körde strand, grilla hemma, leka i poolen. Riktigt bra!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Borderlands 3 och covid. 🤧 Glad midsommar alla sweclockianer.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem

excelsheet.png

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem

Glad midsommar i motljus från nånstans i Halland

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem

Inget firande för mig i år heller, jag finner inte det särskilt viktigt att fira.
Den enda "högtiden" jag egentligen känner är värt besväret och där jag gärna är med familj (föräldrar och syskon) och vänner är julafton. Jag väljer oftast att jobba storhelgerna och få extra betalt.
Men i år visade det sig att jag är ledig och fanns inget behov på jobb.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Middag hos mor och far. Badat i sjön och därefter suttit vid datorn bara. Alkoholfritt och chips. Inväntar Colorado - Tampa Bay med start 02:20 inatt

Visa signatur

NZXT H400i Black N Blue | ASUS ROG STRIX B350-I GAMING | AMD Ryzen 7 1700 @ 4.0GHz | G.Skill 16GB DDR4 3200MHz CL14 Trident Z RGB | Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB GameRock Premium Edition | Fractal Design Celsius S24 240mm | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Firecuda 2TB 7200rpm 64MB | Samsung 960 EVO 250GB | Acer 32" Predator XZ321QU Curved 144Hz

Permalänk
Medlem

Vill önska alla en glad midsommar.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Blev fetaste burgaren jag någonsin gjort. Dubbla smash, 5 skivor cheddar (två olika sorter, men enda är bättre än andra kan jag rapportera), bacon, karamelliserad lök, bbq-mayo, pommes pinnes, brioche och picklad gurka.

Underhållningsmässigt så blir det mer Dyson Sphere Program eller kanske påbörja en kommunistrunda i Disco Elysium.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Umgåtts med familj och ätit traditionsenligt. Händer nog inget mer särskilt, kanske lira lite DayZ på kvällskvisten om inte mina squadmates är alldeles för fulla.

Glad midsommar på er!

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk

Jag firar inga högtider alls, har kollat igenom Daniel Craigs Bond-filmer senaste dagarna, blev precis klar med No Time to Kill.

Permalänk
Medlem

Firar den tillsammans med kompisarna! Äter och dricker gott

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

På akuten i London 😭

Skadat handen, får vänta till ca kl 3 inatt.

Glad midsommar!

Visa signatur

R5 3600 | Sapphire 5700XT Pulse | B450-F Strix | 2x8 Corsair 3000MHz | Seasonic Prime 650W | FD Meshify C | BeyerDynamic DT-990 | Nintendo Switch | Steam Deck | PS5 | 12TB HP Microserver | MacBook Air M1 | Linux

Permalänk
Musikälskare

Sill hos päronen sen hostade jag lite HoN spel mot kvällen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hos svärföräldrarna med min familj och barnens kusiner.

Dans kring vattenspridare.

Inga nubbar men 1 öl till färskpotatisen.

Enda missen var att jag inte hann steka köttbullar igår. Spelade Deluxe Galaga och Turrican istället.

Men barnen var nöjda med köpeköttbullar, det är det viktiga.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk

Det blev en del solande och en lättare promenad, följt av lite serier med några kalla och PUBG på kvällen med några gamla galningar på Discord! Nöjd så
Gla' midsommar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Hos svärföräldrarna med min familj och barnens kusiner.

Dans kring vattenspridare.

Inga nubbar men 1 öl till färskpotatisen.

Enda missen var att jag inte hann steka köttbullar igår. Spelade Deluxe Galaga och Turrican istället.

Men barnen var nöjda med köpeköttbullar, det är det viktiga.

Hade samma problem med köttbullarna i julas. Kan varmt rekommendera dessa. Är nästan som hemkörda. Finns i de flesta butiker.
https://www.scan.se/vara-produkter/701657/delikatesskottbullar/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag firar påsk mer än midsommar. Då får man åtminstone njuta av påskägget. 😅

Permalänk
Medlem

På midsommarafton var vi till mina föräldrar och hade en fin dag, bara över dagen. Midsommardagen var vi hemma och fixade lite, tog det lugnt, åt gott såklart och en del spelade Raft.
Ser fram emot en lugn söndag med lite bad.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Blev traditionsenligt firande på landstället med dans runt stången, sill, nubbe och grill. Vann även den årliga femkampen för första gången, så är väldigt nöjd!