Permalänk
Medlem
Skrivet av anon315148:

Nackdelen med den jämfört med Freestyle 2 verkar vara att det inte finns några armstöd eller möjlighet att luta. Ser fint ut också annars.

Det ska finnas med som fötter man kan sätta på så man får lutningen, tyvärr inte justerbart. Går säkert att lösa egna om man vill det.
Det går att köpa till handledsstöd som är till detta tangentbord. Verkar som de inte går att sätta ihop med tangentbordet men verkar bra annars.
https://www.maxgaming.se/sv/handledsstod-tangentbord/handleds...

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Jag införskaffade en MX Vertical precis då jag haft ont i handleden till och från på sistone. Jag vande mig väldigt snabbt vid den nya formen och har inte känt av någon värk än så denna verkar göra susen.

Kan tillägga att jag har rätt stora händer och för mig passar den perfekt men hört att vissa med mindre händer tyckt att den var för stor.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Inaktiv

En aktiv livsstil vid sidan om kontorsarbete hjälper. Gym några gånger per vecka med fria vikter och det medför andra fördelar än friska handleder också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Jag införskaffade en MX Vertical precis då jag haft ont i handleden till och från på sistone. Jag vande mig väldigt snabbt vid den nya formen och har inte känt av någon värk än så denna verkar göra susen.

Kan tillägga att jag har rätt stora händer och för mig passar den perfekt men hört att vissa med mindre händer tyckt att den var för stor.

Håller med. MX Vertical är väldigt ergonomisk. Jag har små händer och den funkar men kan tänka mig att vissa med aningen mindre händer har problem.

Den har grym batteritid och känns kvalitativ, men önskar den hade bättre scroll. Hade kunnat betala mer för det och även för högre polling rate.

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Inaktiv

Hittade en laptop på Elgiganten med trackpoint och provade (ej ThinkPad). Inte så lätt att styra, den rörde sig lätt men var svår att kontrollera. Fast det är kanske inte oväntat om man aldrig använt det.

Funderar dock på tangentbord med styrplatta t.ex. Logitech K830, hur är styrplattan i den? Hyfsad eller lika dålig som i vissa laptops? Fanns även Microsoft All-in-One Media, Deltaco TB-504 och Voxicon DK-255WL efter snabbare sökning på Pricerunner. Vet att detta oftast kallas "TV-tangentbord" men jag tänker att styrplattan hamnar nära och bra också.

Kände även på Logitech Ergo K860 och visst var den skön, speciellt armstödet. Fast det lär inte bli skönt när den är så bred och man ska sträcka sig efter musen konstant.

Logitech MX Ergo fanns inte att testa men de hade MX Vertical, lite hög kanske? Om jag höll den så kändes det som att det blev lite glapp under när man greppar den. Kanske för att den är bättre lämpad för större händer.

Funderar mest på vilket tangentbord jag ska köpa nu. Microsoft Sculpt, Kinesis Freestyle 2 (dyrt), ThinkPad eller nått i stil med K830 med styrplatta. Jag skulle nog inte ersätta trackpoint med mus utan använda båda. Däremot om en styrplatta är bra nog så kan det mycket väl ersätta en mus för mig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Scarabeo:

Jag införskaffade en MX Vertical precis då jag haft ont i handleden till och från på sistone. Jag vande mig väldigt snabbt vid den nya formen och har inte känt av någon värk än så denna verkar göra susen.

Kan tillägga att jag har rätt stora händer och för mig passar den perfekt men hört att vissa med mindre händer tyckt att den var för stor.

Skrivet av SummitSub:

Håller med. MX Vertical är väldigt ergonomisk. Jag har små händer och den funkar men kan tänka mig att vissa med aningen mindre händer har problem.

Den har grym batteritid och känns kvalitativ, men önskar den hade bättre scroll. Hade kunnat betala mer för det och även för högre polling rate.

Då jag inte har stora händer skulle jag satsa på MX Vertical Lift. Den verkar mer anpassad för små och medelstora händer. Fast känner mig mer nyfiken på MX Ergo även om jag inte riktigt vet hur snabbt eller om jag kan vänja mig/styra kulan. Gillar dock att den hade två lägen så att kulan kan bli långsammare för mer precision. Kanske funkar? Kan alltid köpa och prova i 30-60 dagar beroende på butik. Gillar inte göra så men lite svårt att testa annars.