Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gorion:

Hur är cyberpunk nu? Jag har redan två playthroughs från release-tiden och jag tyckte om det redan då, men nu har det ju kommit några patchar och jag är lite fundersam på om upplevelsen är radikalt annorlunda och kanske värd en genomspelning igen?

Det är väl bäst att prova spela ett par timmar och se om man kan märka någon skillnad. Jag är sugen på 3e omgången men lite ont om tid..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Fyndjägare

Cyberpunk på 3:e plats på Steam sales förra veckan. Förhoppningsvis håller det i sig och CDPR fortsätter supporta Cyberpunk 2077 med patchar och mer än 1 DLC. Istället för att flytta allt fokus till kommande UE5 releaser, vilket lär bli Witcher 4, Cyberpunk 207x.

Nu spelar jag på PS5 men fortsatt sälj på Steam kommer gynna mig med

https://steamdb.info/topsellers/2022W16/

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorion:

Hur är cyberpunk nu? Jag har redan två playthroughs från release-tiden och jag tyckte om det redan då, men nu har det ju kommit några patchar och jag är lite fundersam på om upplevelsen är radikalt annorlunda och kanske värd en genomspelning igen?

Än så länge har det mest varit buggfixar och lite balansering av combat. Det flyter på bra och man stöter inte längre på några större buggar som förstör upplevelsen, men upplevelsen i sig är nästan likadan som när det släpptes.
Spelet känns fortfarande ganska futtigt och tomt på något sätt och behöver mer innehåll.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorion:

Hur är cyberpunk nu? Jag har redan två playthroughs från release-tiden och jag tyckte om det redan då, men nu har det ju kommit några patchar och jag är lite fundersam på om upplevelsen är radikalt annorlunda och kanske värd en genomspelning igen?

Bra mycket mer stabilt och bättre prestanda i det. Jag hade inga problem med spelet från början men det fungerar superbra nu. jag är inne på min 4e genomspelning. Så jävla bra spel!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

-Traffic now has the ability to drive away in panic from danger. NPC passengers can now die from car crashes.
-Certain NPC archetypes can and will enter combat with the player when provoked by aiming, shooting or fighting
-Instead of fleeing a certain distance from the most recent crime scene, V can opt to hide within the search area, although it will take longer for the police to stop looking.

Bättre sent än aldrig heter det ju. Ynka ett och ett halvt år efter release får vi NPC:er som vill slåss och folk som flyr i bil. Ser fram emot den enorma patch som kommer här om ett par, tre år som gör staden levande och spännande att springa runt i.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man kör cinematic LOD i senaste patchen?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Netflix har spikat premiärdatum för animeserien Cyberpunk: Edgerunner och 13 september smäller det! Ny ösig trailer har också släppts:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Netflix har spikat premiärdatum för animeserien Cyberpunk: Edgerunner och 13 september smäller det! Ny ösig trailer har också släppts:
https://www.youtube.com/watch?v=qDifIL0njo4

Jag VILL verkligen gilla det där men är väl för gammal för att klara av den sortens trailers.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Jag VILL verkligen gilla det där men är väl för gammal för att klara av den sortens trailers.

Gör som jag: Titta aldrig på trailers

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Enviro:

Netflix har spikat premiärdatum för animeserien Cyberpunk: Edgerunner och 13 september smäller det! Ny ösig trailer har också släppts:
https://www.youtube.com/watch?v=qDifIL0njo4

Ser ut som Ghost in the shell på crack. jag gillar.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av griid:

Gör som jag: Titta aldrig på trailers

Skulle ändå säga att denna trailer var värd att kika på. Den fokuserade mer på stämningen och hur serien kommer se ut än att spoila berättelsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Gör som jag: Titta aldrig på trailers

Haha, sant!!

Hursom, apropå cyberpunk får liveversionen av Battle Angel Alita alldeles för lite kärlek imo.

Och det är ju inte cyberpunk men hade de gjort animecyberpunk2077 i samma stil som Arcane hade jag inte gråtit.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Den verkar fet! Måste ses

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Fyndjägare

kl 17.00 idag blir det nyheter.

Night City Wire & REDstreams day! 🌃🔴
You'll be able to find out more about Patch 1.6, Cyberpunk: Edgerunners
, and... we might have some surprises in store. 👀

Meet us at 5 PM CEST on http://twitch.tv/cdprojektred

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Börjar bli rätt pepp nu!

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Permalänk
Avstängd

Någon som höll koll ifall NG+ har nämnts?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Men neeeeej.. det kan inte bara vara jag som tycker det vore en god idé att vänta till detta är klart och testat för buggar innan det kommer en trailer för ospecificerat datum nästa år?

Jag har inte lust att bli hypad och längta efter hur det blev sist.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Kaleid:

Någon som höll koll ifall NG+ har nämnts?

Det har nämnts i en tweet i form av att det inte är något som kommer nu men att dom absolut undersöker det. Tydligen är det rätt svårt att implementera om spelet inte är konstruerat med det i åtanke från början då man typ skulle behöva ombalansera väldigt mycket. Typ hur fungerar vissa uppdrag i början om man plötsligt har tillgång till dubbelhopp eller gorillarmarna från start. Osv osv.

Skrivet av SCORPIUS:

Men neeeeej.. det kan inte bara vara jag som tycker det vore en god idé att vänta till detta är klart och testat för buggar innan det kommer en trailer för ospecificerat datum nästa år?

Jag har inte lust att bli hypad och längta efter hur det blev sist.

Jag är pepp, men ja som du säger är det potentiellt en väldigt lång väntan. Men ska väl vara en patch som gått love idag med några småförändringar tyckte jag att jag såg.

Permalänk
Fyndjägare

Detta måste prövas. Bigger Explosions!!!!

"The O'Five Sniper Rifle will now have a new Iconic effect, causing bigger explosions that can light the targets on fire. The more enemies are burning, the bigger are the buffs the player is getting to Crit Chance and Reload Speed. It will now come with a unique scope and require 20 Body to equip."

1.6 list of changes
https://www.cyberpunk.net/en/news/45280/edgerunners-update-pa...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Näbbdjuret:

Denna är ju ruskigt bra tillägg.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Näbbdjuret:

Ojojoj! Nu börjar ju spelet på allvar! 😱
Ska bli kul att se hur snabbt det går för communityt ❤️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Här, varsågoda. Fixa lite för oss gratis

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Hur lirar detta spel med en 1070? 12600k med ddr4. Funderar om detta blir nästa att bita i efter dottern har somnat. Eller bättre invänta ny gpu så man får upplevelse värd namnet på grafiken?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Hur lirar detta spel med en 1070? 12600k med ddr4. Funderar om detta blir nästa att bita i efter dottern har somnat. Eller bättre invänta ny gpu så man får upplevelse värd namnet på grafiken?

Jag skulle nog vänta. Speciellt utan ett RTX kort. DLSS är nästan ett krav om man vill att det ska flyta och se bra ut samtidigt.
Iof har spelet FSR nu. Vet inte hur bra det är. Finns nog tester på YT. Dock skulle jag nog ändå vänta. Grafiken betyder mycket i detta spelet för inlevelsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Hur lirar detta spel med en 1070? 12600k med ddr4. Funderar om detta blir nästa att bita i efter dottern har somnat. Eller bättre invänta ny gpu så man får upplevelse värd namnet på grafiken?

Jag spelade med ett 1070, nu hade jag iof också en 4770k så hade en del CPU-flaskhalls också. Jag hittade inga inställningar för 60fps där man inte offrade så pass mycket visuellkvalitet att det blev ovärt, grafiken är verkligen en stor del av upplevelsen. Det slutade med att jag körde det med handkontroll och 30fps vsync istället, funkade rätt bra, men är såklart inte för alla. Men har man spelat en del konsol så var det en värd kompromiss.

Permalänk
Medlem

Laddade min save för att testa uppdateringen, men kom på varför jag slutade spela senast. Min sista save är jag är fast i Delamain HQ. Tog mig ut, och gick tillbaka in för att plocka upp loot. Då är inte vägarna ut öppna längre och det går att fastna helt. Orka inte ladda äldre save. Humor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Jag spelade med ett 1070, nu hade jag iof också en 4770k så hade en del CPU-flaskhalls också. Jag hittade inga inställningar för 60fps där man inte offrade så pass mycket visuellkvalitet att det blev ovärt, grafiken är verkligen en stor del av upplevelsen. Det slutade med att jag körde det med handkontroll och 30fps vsync istället, funkade rätt bra, men är såklart inte för alla. Men har man spelat en del konsol så var det en värd kompromiss.

Hmm okay, den får värma spel hyllan tills ett nytt gpu är inhandlat då

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Fyndjägare

Verkar som dom ska förbättre polisen i DLC, få in biljakter, mer realistiska reaktioner mm. Kan bli en Cyberpunk paus tills DLC:t droppar.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.