Sony satsar på PC med spelfokuserade skärmar

Permalänk
Melding Plague

Sony satsar på PC med spelfokuserade skärmar

Med Inzone breddar Sony sitt spelinriktade utbud från Playstation till PC. Flaggskeppet blir en 27-tumsskärm med IPS-panel i 4K och 144 Hz.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Man förstår ju varför dom inte släpper 1440p support på PS5, med dom priserna på skärmar så lär de trilla in en hel del pengar. Tråkigt för oss som vägrar hoppa på tåget men som redan har bra skärmar..!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Men varför satte de en stor penis på foten? Ser ju jättemeckig ut att placera på skrivbordet. Förstås lätt löst med skärm-arm, men ändå.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Alltså den där reklamfilmen… vet inte riktigt vad deras budskap skall vara ? Att det är ”immersive” då liksom?

Kunde ju varit vilket märke eller produkt som helst dock, om man inte sett början eller slutet och visste vem som låg bakom 😂

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Enviro:

Men varför satte de en stor penis på foten? Ser ju jättemeckig ut att placera på skrivbordet. Förstås lätt löst med skärm-arm, men ändå.

@Jacob kanske blir intresserad? 👀

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

DisplayHDR 600-skärmar i 27" är precis vad jag väntat på, det finns alldeles för få och priset ser bra ut. Fast i dagens läge får man ta prisangivelser med en stor nypa salt. Jag hoppas Sweclockers recenserar den.

Permalänk
Medlem

För dom pengarna är det bättre att köpa QD OLED monitor från Alienware.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Det var mig ett fult ställ och stå.

Införskaffa VESA fäste.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Det var det fulaste stativet jag någonsin har sett. En massa döyta och passar ej in till skärmens design.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk

Angående skärmen. Den må kallas gamingskärm idag, men om 20år gissar jag typ ingen vill ha sämre i word eller excel. (och jag pratar om klassiska Bertil 98 och Eva 104år) Där min poäng är att nog alla skulle vilja ha en skärm med minst liknande specifikation men de idag är för dyra. Jag själv skulle vilja byta ut en av mina skärmar till en sådan för rent kontorsjobb, men jag vill hellre ha pengarna till annat.

Skrivet av Vangen:

Det var mig ett fult ställ och stå.

Införskaffa VESA fäste.

Jag tror typ alla skärmar idag har vesa. Annars håller jag med. Om jag skulle acceptera ett ställ till skärm så vill jag ha ett extrem platt av någon metall så man klan lägga saker framför tagenbordet. Då skärmar inte brukar ha detta så kör jag med skärmstativ-armar.

Om rätt tillverkare slutar att skicka med skärmstativ till sina skärmar för att det är bra för miljön och samtidigt höjer priset typ 2000kr, så tror jag många här på forumet skulle jubbla och säga det är skitbra.
I verkligheten finns det dock kräsna personer som mig som inte använder dessa stativ som de skickar med. Jag tycker det är dumt att inte tillverkare standardiserar de vanliga skärmfästerna, men vi kräsnare kör med vesa. (ja, vesa är inte de snyggaste bakifrån om man har ett stående stativ.)

Permalänk
Medlem

Ingen OLED = 0 intresse för mig.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av tyvar1:

Vid skärmfötter drar jag tyvärr gränsen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Mörksuggan:

Det var det fulaste stativet jag någonsin har sett. En massa döyta och passar ej in till skärmens design.

Jag är benägen att hålla med Ironiskt nog gör de en rätt stor grej av hur det ska vara väldigt slimmad design för att man ska få plats med tangentbord och mus nära skärmen.

Permalänk
Medlem

Jag skiter väl i stativet. Det är inte det som producerar bilden.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Jacob:

Vid skärmfötter drar jag tyvärr gränsen.

Haha 😄

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

För dom pengarna är det bättre att köpa QD OLED monitor från Alienware.

Menar du den här?
https://www.dell.com/sv-se/shop/b%C3%B6jd-spelsk%C3%A4rm-alie...

Kostar betydligt mer, är inte 4K, är curved. En helt annan kategori bildskärm skulle jag säga och inte rekommendera som alternativ till en rak 27" 4K skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Nej Sony Inzone m9 kostar lika mycket som Alienware monitorn.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Nej Sony Inzone m9 kostar lika mycket som Alienware monitorn.

Enligt Verge kostar M9 $900 och på Dell USA kostar Alienware skärmen $1300.

Edit: Såg att det stod 14k i Swec-artikeln. Om Sony i Sverige lägger på +40% på priset är de korkade.

Edit2: Såg också att den finns på Sony UK och där är priset £999, vilket blir ungefär 12K. Håller med nu, det är för mycket. Under 10K borde det vara.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Fasen, jag gillar utseendet på skärmfoten, men den känns ju verkligen som att den kommer vara ivägen, i dagsläget kör jag centern för 5.1 under skärmen vilket inte hade fungerat här <.< Samt, det ser ut som att den inte går att tippa nedåt? Hur ska man då göra när man slösurfar kl 2 på natten?

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Diggar fotens design.
Många aspekter att gilla med denna om den får en rimligt prissättning på svenska marknaden.
DOCK hade 32" känts som en rimligare storlek.
27" blir för litet i min mening.

Permalänk
Medlem

Vill dom vara unika så kan dom ju fixa en 5k / 6k 16:9 eller 16:10 panel!

Permalänk

Är imponerad av Sony som förlorar pengar på de flesta konsumentprodukterna de gör, Xperia, Alpha; Bravia förutom PS5 då men tjänar på spel, filmer samt bankväsen
Och ändå håller de på med nya prylar.
Snart släpper de väl en dator, fniss

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag är mycket skeptisk till 96-zoners FALD. Lär inte se vackert ut i HDR-läge.

Enligt HUB så går det inte att stänga av local dimming i SDR och se till att det är på i HDR så det är antingen eller. Annars är det ofta trevligt att stänga av local dimming i SDR och sedan låta det vara på i HDR där det är mindre problem med den låga antalet belysningzoner.

Som nämns nedan så är det massiv blooming.

Den är helt klart bättre än edge lit men fortfarande ljusår efter en OLED t.ex.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt