Alienwares bildskärm med QD-OLED-panel får svenskt pris

Permalänk

Har märkt att sedan jag flytta ut på landet så funkar posten och alla andra speditörer väldigt mycket bättre än vad dom gjorde när jag bodde i centrala Malmö, där palla dom inte ens gå ut ur bilen mesta av tiden.

Visa signatur

CPU: Intel 12700k
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR4 3600MHz
MK: ASUS ROG STRIX Z690-A Gaming WIFI D4
GPU: PNY RTX 4090
Chassi: Lian Li O11 Evo

Permalänk
Medlem

Har gjort iordning plats, dragit massa nya kablar, kopplat och tagit bort allt från skrivbordet ....verkligen gjort iordning ALLT inför denna skärm.

Åkte ca 9 mil totalt för att hämta skärmen, då FedEx/TNT ej kunde leverera på em.

Står just nu och packar upp den.
Allting ser bra ut gällande emballage ......men självklart så är även jag en av de drabbade, gällande avtryck på skärmen från bubbelplasten...fyfan säger jag.

Även små repor här och där..

En skärm för så mycket pengar och de monterar bubbelplast emot skärmen vilket gör att det lämnas permanenta märken.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta...men blir att packa ihop allting igen och försöka få en ny som är felfri, vilket är rena lotteriet enligt Reddit ..

Har jobbat över massvis på helgerna för att kunna köpa just denna skärm....men så möts man av en stor besvikelse istället

Permalänk
Skrivet av SnowgubbeN:

Har gjort iordning plats, dragit massa nya kablar, kopplat och tagit bort allt från skrivbordet ....verkligen gjort iordning ALLT inför denna skärm.

Åkte ca 9 mil totalt för att hämta skärmen, då FedEx/TNT ej kunde leverera på em.

Står just nu och packar upp den.
Allting ser bra ut gällande emballage ......men självklart så är även jag en av de drabbade, gällande avtryck på skärmen från bubbelplasten...fyfan säger jag.

Även små repor här och där..

En skärm för så mycket pengar och de monterar bubbelplast emot skärmen vilket gör att det lämnas permanenta märken.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta...men blir att packa ihop allting igen och försöka få en ny som är felfri, vilket är rena lotteriet enligt Reddit ..

Har jobbat över massvis på helgerna för att kunna köpa just denna skärm....men så möts man av en stor besvikelse istället

Fyfan lider med dig, inget jag sett på min å är galet nöjd med skärmen. Hoppas dom löser en ersättning asap till dig!

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem

Segt, det var märken på min med men tack och lov inget permanent utan gick att gnugga väck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Har gjort iordning plats, dragit massa nya kablar, kopplat och tagit bort allt från skrivbordet ....verkligen gjort iordning ALLT inför denna skärm.

Åkte ca 9 mil totalt för att hämta skärmen, då FedEx/TNT ej kunde leverera på em.

Står just nu och packar upp den.
Allting ser bra ut gällande emballage ......men självklart så är även jag en av de drabbade, gällande avtryck på skärmen från bubbelplasten...fyfan säger jag.

Även små repor här och där..

En skärm för så mycket pengar och de monterar bubbelplast emot skärmen vilket gör att det lämnas permanenta märken.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta...men blir att packa ihop allting igen och försöka få en ny som är felfri, vilket är rena lotteriet enligt Reddit ..

Har jobbat över massvis på helgerna för att kunna köpa just denna skärm....men så möts man av en stor besvikelse istället https://i.imgur.com/yg8kiK7.jpg

Jävlar så segt, beklagar. Det verkar ju tyvärr vara ett riktigt lotto om man råkar ut för detta eller något av de andra felen. Du kanske kan behålla den medens de skickar ut en ny? Vet inte hur det funkar med det där i Sverige, läste på Reddit att vissa fått göra det i staterna.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

går inte avtrycken att få bort med microfiberduk? Känns som att det borde gå..eller har bubbelplasten skrapat sönder ytan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Jävlar så segt, beklagar. Det verkar ju tyvärr vara ett riktigt lotto om man råkar ut för detta eller något av de andra felen. Du kanske kan behålla den medens de skickar ut en ny? Vet inte hur det funkar med det där i Sverige, läste på Reddit att vissa fått göra det i staterna.

Precis som du läst på Reddit, så verkar det fungera så i bla USA.
Där får man hem en ny skärm innan du skickar tillbaka den gamla.

Men det verkar variera... det var ju en användare på Reddit som fick svar från Dell att skärmen tydligen hade utgått, vilket givetvis inte stämde...så han fick skicka tillbaka skärmen först, för att sedan lägga en ny beställning och behöva vänta tills Augusti....

Efter att ha forskat vidare med denna typ av "defekt", så verkar det vara fler och fler som råkat ut för samma.

Skrivet av akikk:

går inte avtrycken att få bort med microfiberduk? Känns som att det borde gå..eller har bubbelplasten skrapat sönder ytan?

Dessvärre inte, har försökt alla knep jag läst om, men utan resultat.

Själva avtrycken har typ satt sig i displayens "coating" eller hur man ska förklara det... tänk dig att det är som inbränt i skärmen.
Bubbelplasten ligger an skärmens yta ihop med 4st tejpbitar och därav ligger tryckt mot emballaget i kartongen.

Exempelvis, så fort solen eller något annat starkt ljus pekar mot skärmen, så reflekterar sig alla märken på displayen.
Så otroligt tråkigt och det kommer tyvärr vara fler som får samma fel, beronde på hur noggrann man är.

Permalänk
Medlem

Idag blev min skärm skickad Ordern blev bekräftad 23e Mars.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Vilket strul med TNT (FedEx Express) som leverantör. Fick estimatet 2022-06-27 "innan kl. 18". De ringde inte innan eller något utan jag får en notifikation från videodörrklockan att någon ringer på 13:30 typ. Då var jag ute hos kund och kunde inte ta emot. Så de åkte vidare.
Online såg man "Mottagaren var inte hemma. Vi har lämnat ett meddelande och väntar på att vi ska bli kontaktade."
Men jag hade inte fått något meddelande!

Jag försökte ringa till dem och satt i telefonkö i 1 timme och 6 minuter innan "på grund av ett oförutsett fel så kan vi inte ta emot ditt samtal. Vi beklagar detta. *Klick*.

Slutade med att jag åkte och hämtade ut skärmen själv på deras depå vid Landvetter.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GodZilly:

Vilket strul med TNT (FedEx Express) som leverantör. Fick estimatet 2022-06-27 "innan kl. 18". De ringde inte innan eller något utan jag får en notifikation från videodörrklockan att någon ringer på 13:30 typ. Då var jag ute hos kund och kunde inte ta emot. Så de åkte vidare.
Online såg man "Mottagaren var inte hemma. Vi har lämnat ett meddelande och väntar på att vi ska bli kontaktade."
Men jag hade inte fått något meddelande!

Jag försökte ringa till dem och satt i telefonkö i 1 timme och 6 minuter innan "på grund av ett oförutsett fel så kan vi inte ta emot ditt samtal. Vi beklagar detta. *Klick*.

Slutade med att jag åkte och hämtade ut skärmen själv på deras depå vid Landvetter.

Hade precis samma problem som du, inget meddelande eller dylikt.

Åkte också till Landvetter för att hämta min skärm...heeelt dött, inte en människa på hela kontoret när jag var där

Mycket verkar stämma gällande deras dåliga omdöme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GodZilly:

Vilket strul med TNT (FedEx Express) som leverantör. Fick estimatet 2022-06-27 "innan kl. 18". De ringde inte innan eller något utan jag får en notifikation från videodörrklockan att någon ringer på 13:30 typ. Då var jag ute hos kund och kunde inte ta emot. Så de åkte vidare.
Online såg man "Mottagaren var inte hemma. Vi har lämnat ett meddelande och väntar på att vi ska bli kontaktade."
Men jag hade inte fått något meddelande!

Jag försökte ringa till dem och satt i telefonkö i 1 timme och 6 minuter innan "på grund av ett oförutsett fel så kan vi inte ta emot ditt samtal. Vi beklagar detta. *Klick*.

Slutade med att jag åkte och hämtade ut skärmen själv på deras depå vid Landvetter.

Skrivet av SnowgubbeN:

Hade precis samma problem som du, inget meddelande eller dylikt.

Åkte också till Landvetter för att hämta min skärm...heeelt dött, inte en människa på hela kontoret när jag var där

Mycket verkar stämma gällande deras dåliga omdöme.

Samma här. Tog en hel vecka extra. Skitbolag. De har ju gått ihop med FedEx nyligen och skyller på det.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''