Permalänk

Erfarenhet av produkten Firewalla?

Hej,

Är det någon som har erfarenhet av produkten Firewalla, länk: https://firewalla.com/ ?

Eller närmare åsikter om den?

Är lite intresserad av den eftersom den tycks ha funktionalitet som kan hjälpa mig. Men är inte helt klok på hur mycket av funktionaliteten som är hårdvarubaserad och hur mycket som är mjukvara. Dvs vad är jämförbara alternativ t ex. Mm.

Permalänk
Medlem

Känns som de mesta var "cloud based".
De har en FAQ men står inget om hårdvaruaccelareation.
Fanns en e-post för frågor, testa skicka ett mail.

Tror det mesta om inte allt är mjukvara, som bearbetas på deras servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IBM System z:

Hej,

Är det någon som har erfarenhet av produkten Firewalla, länk: https://firewalla.com/ ?

Eller närmare åsikter om den?

Är lite intresserad av den eftersom den tycks ha funktionalitet som kan hjälpa mig. Men är inte helt klok på hur mycket av funktionaliteten som är hårdvarubaserad och hur mycket som är mjukvara. Dvs vad är jämförbara alternativ t ex. Mm.

köpte du den?
Hur är det isf?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

köpte du den?
Hur är det isf?

Nej, jag gick inte vidare. Hittade inte tillräckligt med info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IBM System z:

Nej, jag gick inte vidare. Hittade inte tillräckligt med info.

Ok trist. Verkar vara en fin liten box
Tyvärr så hittar jag inte den att köpa i EU

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Många nämner denna uppstickare. Likt UniFi så tjänar de pengar på hårdvaruförsäljning och undviker prenumerationskostnader. Och själva brandväggskonfigurationen är mycket simpel app-baserad så den passar sig verkligen för hemma-bruk. Just att det är en ren brandvägg innebär att du har fritt val att välja accesspunkter, så för den medvetne konsumenten skulle då kunna köra Firewalla som brandvägg eftersom Ubiquiti:s egna brandväggar är rätt undermåliga, och så kör man fortfarande UniFi accesspunkter för det trådlösa, lite som jag gör fast jag kör FortiGate-brandvägg i stället och UniFi switchar och accesspunkter.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se