Permalänk
Medlem

Tror jag hade nån Sony Ericsson när första Iphone kom. Var inte så imponerad. Skaffade en tid därefter någon HTC som sög gammal getpung. Första Iphonen blev istället en 4S. Hittade den när jag städade härom dagen och tyckte det var dags att tillslut slänga den (likaså den där HTC-mobilen).

Har mestadels kört Iphone sedan dess. Har gjort ett par avstickare med OnePlus. Inte direkt imponerad där, men priset var bra. När min OnePlus Nord råkade segla i backen tyckte min fantastiskt snälla farsgubbe att jag skulle ha en Iphone 13, som en tidig julklapp liksom. Underbar telefon.

Iphones har blivit lite för dyra för min smak men det lär ändå dröja ett bra tag innan jag provar Android igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Varje tråd som handlar om Apple ska du kommentera hur dåligt det är. Har du verkligen inget bättre för dig?

De gör bra produkter som en stor del av befolkningen gillar. Uppenbarligen inte du. Släpp det och gå vidare i livet så kan vi andra få diskutera mer konkret kring produkterna. Eller är vi kanske en sekt då? Eller kanske bara dumma i huvudet som du skrev i en annan tråd.

Nu läste du nog inte mitt inlägg. Jag hyllar Apple och dissar Microsoft. Men visst. Möjligen kan man förvränga det till att jag säger att Apple är dåliga om man har på sig "Ozzed hatar Apple"-glasögon. Men dem har du i så fall valt att ta på dig själv. Läs om, läs rätt

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nu läste du nog inte mitt inlägg. Jag hyllar Apple och dissar Microsoft. Men visst. Möjligen kan man förvränga det till att jag säger att Apple är dåliga om man har på sig "Ozzed hatar Apple"-glasögon. Men dem har du i så fall valt att ta på dig själv. Läs om, läs rätt

Ok, var lite väl hård i min kommentar.
Dock skrev du:
”Sen tror jag inte Steve Jobs hade varit nöjd alls om han såg hur dåligt hans arv förvarades.”

Det är inget dåligt arv, du skriver det alldeles för abstrakt och inget som går att säga något om mer än att det har en negativ klang mot Apple generellt.

Finns inget som säger att Jobs skulle vara missnöjd om han levt idag.
Poängen kvarstår att du behöver inte skriva negativa saker, speciellt när det inte ens är något som går att diskutera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nu läste du nog inte mitt inlägg. Jag hyllar Apple och dissar Microsoft. Men visst. Möjligen kan man förvränga det till att jag säger att Apple är dåliga om man har på sig "Ozzed hatar Apple"-glasögon. Men dem har du i så fall valt att ta på dig själv. Läs om, läs rätt

Du skrev förvisso att Steve Jobs arv förvarats (jag antar att du menar förvaltats) dåligt.

Det är ju för övrigt en populär ståndpunkt hos många personer på internet men i min mening måste man sakna kontakt med verkligheten om man inte imponeras av Tim Cooks jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Klart Sweclockers fanns. Sajten har inget med införandet av iphone att göra 😀

Det går fint att bläddra bak till 2007 bland trådarna.

Nej det trodde jag inte heller! xD

Permalänk
Livsnjutare 😎

När jag köpte min första iPhone var det 3GS som gällde, och har väl mer eller mindre aldrig kollat bakåt.

Kört iOS sedan dess och har rekommenderat iPhone till släkt och vänner ungefär sedan samma tidpunkt.

Tyckte alltid att iOS erbjöd det jag ville ha, på ett smidigt sätt och ”det bara funkade”.

Android har aldrig intresserat mig, så ha haft väldigt dålig koll på den marknaden - men det är ändå bra att de finns alternativ. Annars hade Apple haft ännu större marknadsandelar (snarare monopol) än vad de har idag… och det gynnar aldrig en konsument !

Se bara på Intel och AMD. Intel har slösovit i flera år eftersom att AMD alltid legat på efterkälken, men sedan när det röda läget plötsligt sprang om lag blå - då jäklar började det hända saker på marknaden och det har nog aldrig varit så roligt att vara konsument på teknikmarknaden inom det segmentet 😅

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Ok, var lite väl hård i min kommentar.
Dock skrev du:
”Sen tror jag inte Steve Jobs hade varit nöjd alls om han såg hur dåligt hans arv förvarades.”

Det är inget dåligt arv, du skriver det alldeles för abstrakt och inget som går att säga något om mer än att det har en negativ klang mot Apple generellt.

Finns inget som säger att Jobs skulle vara missnöjd om han levt idag.
Poängen kvarstår att du behöver inte skriva negativa saker, speciellt när det inte ens är något som går att diskutera.

Skrivet av DasIch:

Du skrev förvisso att Steve Jobs arv förvarats (jag antar att du menar förvaltats) dåligt.

Det är ju för övrigt en populär ståndpunkt hos många personer på internet men i min mening måste man sakna kontakt med verkligheten om man inte imponeras av Tim Cooks jobb.

Skrivet av Chromatic:

Nej det trodde jag inte heller! xD

Eh.. Beror på hur man ser det. Tycker de gick från klarhet till klarhet i början men sedan försvann mycket av det som var att "varje ny telefon är helt revolutionerande". Och det är det som Steve Jobs hade stört sig på tror jag. Han ville aldrig att Apple skulle bli ett företag som andra som "förbättrar lite här och lite där" som de är nu utan han var ju mer inne på att varje lansering skulle ha en Wow-faktor... Det hade det på hans tid men tycker inte det är så idag.

Men spela roll. Meningen var ju att dela minnen från den tiden och det gjorde jag också. Om Apple inte vill att vissa ska ha något negativt att säga om dem ibland får de helt enkelt låta bli att göra saker som kan uppfattas negativt av vissa

Och ja, jag menade "förvaltade", i den meningen att jag inte tycker att Apple håller alls lika hög klass som det gjorde på Jobs tid. Nu är det inga jordbävningar längre, och då menar jag jordbävningar på ett bra sätt, alltså att de välte marknaden.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Min första smartphone var en iPhone 4 då android 2010 inte alls var speciellt bra.

Men sedan bytte jag till android för iPhone för små.

Men efter ca 10 år av android bytte jag tillbaka till iPhone med en 12 mini förra året för att Androidtelefoner nu har blivit för stora.

Ironiskt hur man kommer tillbaka till iPhone för samma anledning som man lämnade iPhone. Tyvärr är 13 mini sista minitelefonen enligt alla rykten men hoppas på att SE så småningom för iPhone 12 skärmen.

Så trött på alla 200g+ mobiler på nära 7 tum som knappt får plats i fickan utan att ramla ut och även om den får plats så kan man inte ha dem i fickan för att de är så tunga att ens byxor bokstavligen ramlar ner. Det går någorlunda med jeans men skärp blir måste. Värre med mjukbyxor shorts och träningsbyxor. Får ofta ta på sig en hoodie med stora fickor bara för att få plats med telefon även om det är för varmt för det och har man inte fickor med lås flyger ofta mobilen ut. Så tar hellre att skärmen är lite för liten för spel och det är lite trångt att skriva än problemen med de stora mobilerna som ramlar ur fickorna och går sönder.

https://www.asus.com/se/Mobile/Phones/ZenFone/

Mitt minne av smartphones på den tiden det begav sig var att de polare som dissat mina smartphones innan iPhone-tiden med meningar som "-För stor, vilken tegelsten... "-Hahahah, Bara EN dags batteritid!!!"
De satt nu själva och talade om hur himla överlägset det var med en tegelsten/smartphone... Den har GPS, och touchscreen och Wifi... Och jag på ett någorlunda snällt sätt talade om att detta hade jag redan haft i mina telefoner några år nu...

Angående MS och Ballmer klippet ovan, Ballmer var en fjant och något av det sämsta som hänt Microsoft.
För att inte tala om Nokia och Ericsson som trodde de ägde telefonmarknaden, värsta felbedömningen av marknaden sedan Facit i Sverige.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Första erfarenheten av iPhone var år 2009 när jag praktiserade som datortekniker hos stadsdelsförvaltningen. Hon jag gick runt med hade en iPhone. Jag fick jämföra flytet mellan hennes jobbtelefon o iPhone.

iPhone flöt så lätt o perfekt!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Och ja, jag menade "förvaltade", i den meningen att jag inte tycker att Apple håller alls lika hög klass som det gjorde på Jobs tid. Nu är det inga jordbävningar längre, och då menar jag jordbävningar på ett bra sätt, alltså att de välte marknaden.

Jag skulle säga att det var Steve Jobs själv och inte Apple som hade den här magin. Kommer ihåg när Macbook air kom och Steve sa att den var världens tunnaste dator. Efter det uttalandet stannade resten av PC världen med allt de gjorde för alla skulle ju ha sin tunna dator. Det komiska i detta är ju att det inte ens är något superviktigt. Men Steve hade den auran, han pekade och alla följde efter. Det finns inte längre kvar hos Apple skulle jag säga.

Själv hade jag en iPhone 4s men bytte till Android efter det. Använder mest webläsaren, youtube och kartor och Google är bra på dom prylarna. iPhone var självklart revolutionerande dock, går inte att säga annat. Tyckte designen på 4s var riktigt snygg, nuförtiden ser dom ut som vilken lur som helst.

Permalänk
Medlem

Haft iPhone sedan 3GS:en och varit nöjd. Brukar byta vartannat år nu för tiden. Mest besviken är jag nog på min 12 mini och dess batteritid, men det var väl kanske lite väntat. Får bli en vanlig 14 senare i år.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyluck:

Kommer ihåg hur sjukt coolt jag tyckte multi touch var när jag såg det första gången https://www.youtube.com/watch?v=ac0E6deG4AU. Sedan några månader senare kom iPhone ut.

Ah yes, den där videon minns jag också (skön nostalgi flashback där )
Den fick mig nog att inse att smartphone-gränsnitt med fingrar utan pinne eller tangentbord faktiskt kan funka.
(innan var jag otroligt skeptisk)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ägde Iphone 4s, den var rapp i ca 1.5 år och sen var det nog det sämsta mög jag ägt efter det.
Inte haft en iphone igen men har inte mycket emot dem egentligen längre, tidigare var det ofantligt dyrt med iphone men idag är ju allt dyrt... Jag gillar bara inte IOS lika mycket som android.

Var nog 100% för att du använde telefonen extremt mycket och förbrukade telefonens batteri till det blev dåligt. En iphone 4s ska normalt ha hållt i tre år minst och samtidigt kännas rapp.

Skrivet av Ryssfemma:

Jag minns den tiden och de var ju många som resonerade som Balmer. Jag är inte oskyldig heller 😂

Nja jag insåg att Iphone låg mycket längre fram än Android runt 2007-2012. Skärmen var bättre, allt flöt på mycket snabbare, interfacet mycket mer rafinerat och mer intuitivt osv. Google släppte Jelly Bean med project butter för att komma ikapp men det var fortfarande efter. Android var aldrig riktigt byggt för ett multitouch gränssnitt som iOS och det visades.

Idag har Android kommit ikapp i mycket förutom processorhastighet, lång uppdateringshistorik och ja rörigt interface iallafall på tredjepartsgränssnitt.

Permalänk
Medlem

Min första smartphone var en HTC Desire. Kommer ihåg att den inte hade multitouch. Gick inte att springa och hoppa samtidigt när man spelade t ex. Fick testa kompisens iPhone 3Gs och kändes bättre på alla punkter. Så fick bli en IPhone 4 när den släpptes och där blev jag fast. Har sen dess haft iPhone 5, iPhone 6 Plus, iPhone 7 Plus, iPhone XS max, iPhone 11 Pro max och nu har jag en iPhone 13 Pro Max. Testade android igen 1 mån när min iPhone 5 blev vattenskadad. Men inget för mig och lämnades tillbaka och köpte en IPhone 6 Plus.

Är helnöjd med iPhone och Apples produkter överlag. Är fast i ekosystemet med iPhone, iPad, Apple Watch, AirPods, airtags och Apple TV. Och älskar det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Och varför skulle man vilja surfa på mobilen? Behöver man surfa så går man hem och sätter sig vid datorn.

Kanske inte hade varit så dåligt iaf, med tanke på hur många jag möte varje dag som tittar i mobilen fast de cyklar, åker elsparkcykel eller kör bil.

Fast det är väldigt bekvämt att alltid ha den möjligheten i fickan vid behov.
3G var den första jag köpte, sedan har det blivit flera med åren. Dock har jag testat android, men Iphone den fungerar bara. Aldrig haft några strul vad jag minns.

Saknar dock 3.5-kontakten för hörlurar, men det löste sig med deras dongle.
Gillar inte att släppa på en extra sak, men det står inte och faller på det.

Permalänk
Medlem

Haha minns alla kinakopior som kom och som hette typ "ord som slutade på i"+phone.

Tycker verkligen inte om iphone... Försökt men det blir android varje gång. Som telefon tycker jag de är lite för "nedlåsta".

Däremot gillar jag Ipad så där blir det apple. Gör sig bättre som surfplatta för hemmasurfande. Sen är prestandan väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Hade en iPhone4 32GB när den släpptes 2010 och hade den i några år men sen skiftade jag över till Android och haft diverse olika Android lurar sen dess.
Men är påväg tillbaka in iOS träsket och vet att nästa mobil blir en iPhone, men jag vill att den ska ha USB-C (iaf den primära) och sen fixa en äldre iPhone för jobbet.
Är så less på de problem jag har med OnePlusen, typ att när man snackar samtal med någon så försvinner ljudet väldigt snabbt och att volume slidern har slutat fungera helt (den är permanent på mute, kan inte ens få den att vibrera för inkommande samtal).

Visa signatur

Mac Mini: Apple M1 3.2GHz, 16GB LPDDR4X, 4.2TB SSD, MacOS12
Jobb laptop: Ryzen7 Pro 4750U 1.7GHz, 16GB DDR4, 512GB SSD, Win10 Enterprise
34"iiyama 3440x1440 + Logitech MX Keys + MX Master 3 + Logitech Z-207
65"LG NANO75P 4K | 16TB QNAP NAS
OnePlus 7T 128GB | DJi Mini2 drone

Permalänk
Medlem

hoppade på 4an sen blev det 4s, 5, 6s, 8 plus, 11 pro max och nu 13 pro max

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Det roligaste minnet var ju när någon jämförde en gråsten med första generationens Iphone . Det var ju så mycket funktioner Iphone saknade som vanliga mobiler hade. Täckningen var ju helt katastrof, mitt ex hade en sådan och kunde knappt ringa med den utanför städerna medans jag hade full täckning. Ja, vi hade samma operatör.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det roligaste minnet var ju när någon jämförde en gråsten med första generationens Iphone . Det var ju så mycket funktioner Iphone saknade som vanliga mobiler hade. Täckningen var ju helt katastrof, mitt ex hade en sådan och kunde knappt ringa med den utanför städerna medans jag hade full täckning. Ja, vi hade samma operatör.

<Uppladdad bildlänk>

När telefon memes var som bäst!

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Jag hade högupplösta knapptelefoner som använde bra kamera med autofokus och hade kortläsare, jag hade också använt PDAer och iPod.

Av den anledningen såg jag inget intresse i första iPhonen. Den lågupplösta skärmen var ingen höjdare varken mot mina knapptelefoner eller PDAer. 16GB lagringsutrymme kunde inte ersätta en iPod, kameran var sämre än den i min knapptelefon och uppkopplingen gick dessutom inte att dela ut över blåtand, vilket var standard på denna tiden. Sen var det mer det så klart. I början hette det att det inte skulle finnas någon appstore, utan att allt skulle vara HTML5. Den hade inte stöd att köra java-applikationerna som resten av knapptelefonerna körde. Detta betydde att man inte kunde köra skype, msn och andra sociala appar som min knapptelefon hanterade. Webbläsaren hanterade inte heller flash, som många PDAer gjorde. För att inte tala om hur tydligt det var att den var anpassad (nedlåst) för den amerikanska telemarknaden.

iPhone 3g var inte mycket förändringar, snabbare uppkoppling, men resten var samma. När 3gs kom blev det äntligen en hygglig kamera med autofokus och upp till 32gb lagring. Nu blev det också möjligt att dela ut uppkopplingen. Men så trist skärm. Någonstans här blev jag nyfiken och skaffade den billigaste iPod Touchen på test. Ville se om operativsystemet och formfaktorn kändes vettigt. Använde den som kalender, kompat webbläsare och för att streama media hemifrån, vilket den löste utmärkt.

Med iPhone 4 skaffade jag äntligen min första iPhone. Rejält mycket högre upplösning än konkurrensen och med 32gb lagring hade jag plats för både foton och all musik som fanns i min gamla iPod 20gb. Kameran var jämförbar mot konkurrensen, internetdelning över kabel, blåtand och wifi. Det var en riktigt trevlig telefon som jag använde i många år fram tills jag skaffade en iPhone 7 plus 2016.

Bästa minnen? Det bästa med telefonen var att det kändes som hårdvaran och mjukvaran var välbyggd. Den var snygg, hade välfungerande touch, bra ljud och bra batterietid. Men det roligaste hade inte direkt med telefonen i sig att göra, det var att få vara med i början av smartphone-eran. När tillverkare, utvecklare och användare experimenterade och inget var hugget i sten. När folk diskuterade appar, jailbreak gav nya intressanta features på löpande band. Ja, det hände väldigt mycket och fanns gott om entusiasm helt enkelt. Blev en hel del doodlejump och flightcontrol.

Men det var mycket frustration med. App för att använda ficklampan? Ingen copy paste? Inga mappar trots mängder av appar? Utformningen av antennen som mer eller mindre krävde att man använde skal när mottagningen blev sämre. Ingen möjlighet att få tag på originaldelar när man som hobbyist ville reparera telefonen.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Minns att jag fick jailbreaka den för att kunna få till tangerna åäö

Permalänk
Medlem

Kört med IPhone sen 3G och egentligen aldrig haft några problem med dom, istället för byte av mobil varje år vart det ca 3-4 år men inte för att de gamla blev dåliga, dom nya var så mer kraftfullare på alla sätt, det enda som inte ändrats är väl batteritiden men det gäller väl alla mobiler.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Början på slutet för det sociala samhället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

Början på slutet för det sociala samhället

Exakt vad menar du? Nyfiken

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Ballmer är lite som dagens Elon Musk. Man kan kalla dem för korkade, men de har en ekonomisk strategi.

Ballmer är korkad, "monkey boy". Men vem kan kolla Elon för korkad? Han har revolutionerat hela bil industrin med Tesla, och hela rymd industrin med SpaceX. Och försöker revolutionera transportindustrin med sin "Boring company", och försöker nu även revolutionera hur människor kopplar upp sig mot datorer mha hjärnintransplantat.

Elon har fotografiskt minne, och Aspberger. Han är extremt intelligent. Och därför är han ett rövhål mot människor, han har inte ork med folk som inte levererar. Då sparkar han dem. Elon har bråttom med att försöka rädda mänskligheten, om det kommer en asteroid så dör mänskligheten ut. Därför måste det finnas en koloni på mars som kan återkolonisera jorden. Dessutom försöker han minska globala uppvärmningen med el-bilar så att man inte behöver fossila bränslen. Detta tar tid, och Elon har inte tid att dalta med folk. Antingen levererar man efter hans sjukt höga krav, eller så åker man ut. Därför är Elon ett rövhål mot folk. Men han är extremt intelligent. Jag tror knappast Ballmer skulle kunna bli raket designer, eller el-bilsdesigner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Exakt vad menar du? Nyfiken

Jag tänker på det fenomen där "folk" på populationsnivå tenderar att stirra in i sina iPhones eller androider istället för att exempelvis konversera eller leka med sina barn osv En kan hävda att det minsann är apparnas (sociala medier) fel men jag tror inte det hade varit lika åtråvärt att bära runt på en vanlig laptop med allt vad det innebär och därför inte varit lika utbrett som med den mobila handdatorn.

Men ta min kommentar med en nypa salt då jag självklart inser att umgänge inte har upphört att existera utan jag syftar mer på att man kan se tillbaka på en svunnen tid innan smartphones som i många fall var mycket bättre. Men självklart har de också bidraget till bra saker

Permalänk
Medlem

Jag höll mig till Android* (började med Moto G 1st gen) tills jag fick en begagnad 5s av en kompis på numera avsomnade MacWorlds forum. Men den norpade yngsta dottern rätt omgående. Efter något år tillbaka med 5s (samma dotter köpte en 6) köpte jag en SE 1st gen 2018 som jag har använt fram tills i år, då jag köpte en 13, men tyckte den var för stor, så jag sålde den till samma dotter, och köpte en 13 mini i stället. En son och en annan dotter håller sig till Android, men båda verkar vilja skifta nu.

*Är på sådan nivå att jag programmerar om dem och moddar dem, supportar också anhöriga och grannar, men finner Iphone vara laidback, och lagom stora, vilket passar mig bättre, för egen del. Finns inget bäst eller sämst, som jag ser det.

Stavfel plus uppgift.
Permalänk
Medlem

Såg att Google tänker börja med annonser på låsskärmen, det är en röd linje. När det händer, köper jag en iPhone hur illa jag än tycker om Apple tycker jag ännu mindre om annonser som jag inte bett om att få se

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||