Hej från nye chefredaktören

Permalänk
Hedersmedlem

Hej från nye chefredaktören

Hej SweClockers!

Som Anton sade i sin sista fredagspanel var det inte långt kvar innan vi hade ny chefredaktör på plats här på SweClockers. Jag har haft nöjet att få insupa atmosfären på kontoret och lära känna alla på Geeks sedan i måndags, 27/6.

Vem är då jag och hur hamnade jag här?
Det kommer antagligen i framtiden framgå av min lokalpatriotism att jag är värmlänning. Född och uppvuxen i skogarna utanför Karlstad. Utvecklade tidigt ett intresse för både teknik och mekanik som uppmuntrades av familjen i form av en Atari 130XE 1984 följt av en Amiga 500 1986. Som för så många andra föll det här totalt ned i ett gravt TV-spelsmissbruk istället för att jag skulle bli uppfinnare.

Vad gäller min utbildning gick jag tekniskt gymnasium som ett par år senare följdes av psykologprogrammet och nu vårterminen 2022 påbörjade jag civilekonomprogrammet. Bör tilläggas att jag blivit distraherad av annat innan avlagd examen båda gångerna. Nu senast i och med att SweClockers sökte ny chefredaktör.

Jobb har jag så klart haft en del. Ett av de roligare var arbetet som biograftekniker och att få vara med ansvarig tekniker när Astoria försökte slå nytt världsrekord i bioljud på biografen de hade på Hötorget. Lyckades även få bekräftat av Astoria och SF att jag officiellt var först i Sverige med att spela TV-spel i biosalong när digitalprojektorerna installerades.

Senare delen av mitt arbetsliv präglas av arbetet som operativ chef för kollektivtrafiken i Karlstad där jag bland annat fått sätta mig in en hel del i eldrift för att få elbussar på plats i staden. Ni lär med andra ord säkerligen se mig i trådarna runt fordon i allmänhet och elbilar i synnerhet.

Hur påverkar det här SweClockers?
Mycket lite eller inte alls! Det enda jag inte kan göra något åt är att Anton reser vidare till nya äventyr. Redaktionen är densamma och de kan sitt arbete. Min uppgift blir att se till att de fortsatt har så goda förutsättningar som möjligt att ge er både nyheter och underhållning. Den närmsta tiden kommer gå åt till att lära känna kontoret, er i vårt community och sätta mig in i arbetet.

Fråga mig om ni undrar över något annars får ni fortsätta att avnjuta SweClockers i sommarvärmen!

Permalänk
Medlem

Grym intro, och kul att träffas i verkliga livet för några dagar sedan. Ska bli kul att se vad du kan uträtta!

Spontana känslan var lugn och stabilitet, tror du har rätt ingångsvinkel för ett sånt här uppdrag

Permalänk
Medlem

Hej nya chefredaktören

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Hej och välkommen!

Permalänk
Medlem

Trevlig intro, får en bra känsla av den!

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Slänger upp en hård fråga på en gång.

Mus & Tangentbord i aktiv sittställning eller handkontroll halvliggandes i soffan?

Permalänk
Relik 📜

Välkommen! Skägget är på plats ser jag, det är ju lovande! 🧔

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Välkommen! Skägget är på plats ser jag, det är ju lovande! 🧔

Emil 3.0, eller Anton 2.0, det är frågan!

Permalänk
Medlem

Hej och mycket varmt välkommen !
Bra nic btw

Permalänk
Medlem

Hej hallå och välkommen! Skostorlek?

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Watch out we got a badass over here...Välkommen!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Känns skönt med en värmlänning vid rodret 😎

Permalänk
Medlem

Välkommen Anders!

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Välkommen. Se nu till att inte va för mycket bättre eller ambitiös än jag. Vill ju inte se dålig ut i efterhand

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Snusfri

Välkommen 😁

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kul! Känns tryggt med en harmonisk själ vid rodret 😉
Also: Meet and geek i karlstad confirmed? 😁

Permalänk
Testpilot

@Enlightener Trevlig introduktion och välkommen!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

@Enlightener:
Välkommen! Vem har inte velat bli uppfinnare?

Permalänk
Medlem

Varmt välkommen!

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Välkommen!

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Geeks
Grundare

Välkommen Anders! Ser fram emot alla tokigheter & icke-tokigheter vi kommer att göra ihop.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Välkommen!

Permalänk
Medlem

Hallå hallå, välkommen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varmt välkommen!

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Välkommen Anders!
Hoppas du kommer trivas

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mkk:

Slänger upp en hård fråga på en gång.

Mus & Tangentbord i aktiv sittställning eller handkontroll halvliggandes i soffan?

Utan tvekan mus och tangentbord i aktiv sittställning! Handkontroll (Och då Xbox-kontroll) använder jag i stort sett bara om jag har besök.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MiLeS:

Hej hallå och välkommen! Skostorlek?

Hej och tack för välkomnandet! Skostorleken är 42-44 beroende på skotillverkare. Är det nästa forumfråga kanske, vilken skostorlek är vanligast på forumet?

Permalänk
Medlem

Välkommen! Låter lovande med den starka introduktionen

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/103730?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IlwvYXJ0aWtlbFwvYmlsZFwvMTAzNzMwIiwiZmlsdGVycyI6W10sInBhcmFtcyI6W10sImtleSI6ImM3ZGZkNzdjMzY2NmE4YWMyMDY1YmExMzQ0M2ZhMDNhIn0%3D

Hej SweClockers!

Som Anton sade i sin sista fredagspanel var det inte långt kvar innan vi hade ny chefredaktör på plats här på SweClockers. Jag har haft nöjet att få insupa atmosfären på kontoret och lära känna alla på Geeks sedan i måndags, 27/6.

Vem är då jag och hur hamnade jag här?
Det kommer antagligen i framtiden framgå av min lokalpatriotism att jag är värmlänning. Född och uppvuxen i skogarna utanför Karlstad. Utvecklade tidigt ett intresse för både teknik och mekanik som uppmuntrades av familjen i form av en Atari 130XE 1984 följt av en Amiga 500 1986. Som för så många andra föll det här totalt ned i ett gravt TV-spelsmissbruk istället för att jag skulle bli uppfinnare.

Vad gäller min utbildning gick jag tekniskt gymnasium som ett par år senare följdes av psykologprogrammet och nu vårterminen 2022 påbörjade jag civilekonomprogrammet. Bör tilläggas att jag blivit distraherad av annat innan avlagd examen båda gångerna. Nu senast i och med att SweClockers sökte ny chefredaktör.

Jobb har jag så klart haft en del. Ett av de roligare var arbetet som biograftekniker och att få vara med ansvarig tekniker när Astoria försökte slå nytt världsrekord i bioljud på biografen de hade på Hötorget. Lyckades även få bekräftat av Astoria och SF att jag officiellt var först i Sverige med att spela TV-spel i biosalong när digitalprojektorerna installerades.

Senare delen av mitt arbetsliv präglas av arbetet som operativ chef för kollektivtrafiken i Karlstad där jag bland annat fått sätta mig in en hel del i eldrift för att få elbussar på plats i staden. Ni lär med andra ord säkerligen se mig i trådarna runt fordon i allmänhet och elbilar i synnerhet.

Hur påverkar det här SweClockers?
Mycket lite eller inte alls! Det enda jag inte kan göra något åt är att Anton reser vidare till nya äventyr. Redaktionen är densamma och de kan sitt arbete. Min uppgift blir att se till att de fortsatt har så goda förutsättningar som möjligt att ge er både nyheter och underhållning. Den närmsta tiden kommer gå åt till att lära känna kontoret, er i vårt community och sätta mig in i arbetet.

Fråga mig om ni undrar över något annars får ni fortsätta att avnjuta SweClockers i sommarvärmen!

Stora gratulationer till att du lyckades knipa den prestigefyllda platsen här på SweClockers som chefredaktör!

Måste ställa en fråga direkt - när öppnar ni upp en ny webbutik med ny merch, och hur fina öppningserbjudanden kan komma att finnas? Både som en hyllning till dig och för att fira den nya butiken?

Eran förra hoodie var grymt skön, designen sådär men det vägs upp av kvaliteten och materialval osv.
5/5 RTX 4090 Ti Super Turbo Ultra OC-grafikkort i betyg gällande det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Hej Anders välkommen! Nu ser jag fram emot en stor svettig fet recension på RTX 4000-serien, AMD RDNA3 och AMD Zen 4 tillsammans med Jonas framåt hösten!