Komplett SweC-Bonanza 3 - Summer (Semester) Edition - Diskussion

Permalänk

Då min skördetröska till dator både är seg och tjuter som en......erhhh...skördetröska, skulle det vara mumsfillibabba med ett uppgraderingskit från röda eller gröna laget!

Permalänk

Jag försöker hitta en laptop innan flytten till Tyskland. En 14" ASUS ROG Zephyrus med åtminstone ett 3060 är på önskelistan

Permalänk
Avstängd

Nintendo Swich till jobbarkompisen

För egen del:
5400rpm STOR hdd
GPU (töm lager innan 4000/7000 kommer?)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Vet ej vad jag skulle behöva just nu...

Permalänk

Billig gps klocka då jag har tappat bort min garmin för andra gången. 😬

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk
Medlem

GPS klocka

Permalänk

12700K eller 5900X
Noctua CPU-fans
3060

Permalänk
Medlem

Minneskort såklart, om det är Bonanza 4 juli!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag behöver nya in ear lurar. Sugen på Sony WF-1000XM4
Ni har 18% rabatt på den nu så ni är bara 300kr dyrare än hifiklubben, Elgiganten och Net on net. Jag gissar att det finns lite mer marginaler att kapa på den. Då Sony antagligen släpper en xm5 i slutet av sommaren

Permalänk
Medlem

Philips hue?
Behöver byta ut alla mina lampor hemma så det blir lite smartare.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Macbooks. Mitt jobb vägrar köpa mig ett nytt. Får väl köpa en själv. :/

Visa signatur

Ryzen 5 5800X3D
Palit RTX 4090 Gamerock OC
32 GB Corsair lpx 3600mhz
Sabrent Rocket Q 2TB M.2, Kingston A2000 2TB, Kingston A400 1TB SSD, Kingston A400 1TB SSD, Segate 8TB HDD

Permalänk
Medlem

Blir med största sannolikhet inget med detta för min del, kommer dra ner på mina datorutgifter ett bra tag framöver. Dels väntar stramare tider, och dels så är det jag har ft tillräckligt bra för att jag skall känna mig nöjd ett bra tag - ej datorspelare. Enda undantaget skule kunna vara en bärbar (AMD) - nuvarande har fungerat länge och väl, men det förutsätter att pris/prestanda är rimligt, så ändå ytterst tveksamt.

Redigerat
Permalänk

Philips hue

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

En laptop för 3990, antingen med en intel core processor eller en ryzen processor.
8 gb ram, 256 gb ssd. 15" minst. IPS är en bonus.
Gärna USB C laddad.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

LG 27" UltraGear 27GP83B

Permalänk
Medlem

Gärna någon mini itx dator

Permalänk
Medlem

Är sugen på ett Logitech MX Mechanical Wireless Clicky, om ni ger bra deal på kombo med Logitech MX Master 3S så kanske jag köper båda. Men tangentbordet är prio.

Permalänk
Medlem

Ryzen 5600x

Visa signatur

Though You Fight to Survive, Your Body Starts To Shiver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tipko:
Skrivet av Kaufmeister:

Det kom en WD Ultrastar 12TB för 2077:- som var kvar ett bra tag. Fick tag i en 14TB för ca 2200:- via tricket på WDs hemsida men de kommer endast med 3 års garanti (jmf med 5) och att man måste göra 3 pins-moddet om man shuckar.

Aaargh!! Sådär, nu grämer jag mig också! Kommer hålla span på liknande erbjudande den här gången.

Permalänk
Medlem

Chromecast with Google TV...

Pretty please with a cherry on top.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Skrivet av MiLeS:

5700x/5800x/5800xd3 tack

Detta är även min önskan. Speciellt vanliga x-varianterna då xd3 antagligen hamnar över budget även med en ok rabatt.

Hade även inte tackat nej till ett löjligt pris på valfri mellanklass högtryckstvätt.

Permalänk
Medlem

Noctua-prylar hade suttit fint. NH-d15 och 140mm fläktar exempelvis 😊

Permalänk
Medlem

Töm lagret på förra årets tv modeller! LG C1 / B1 !!!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Kent:

@Komplett Antar att ni har kvar anteckningarna från förra gången?

Elgato key light. In THIS economy?!
Den blir tyvärr svår. Men... "We have key light at home". - Key light at home: Svive Procyon Key Light

Skrivet av Rebe1:

@Komplett det är dags för dra ner priserna för deras Gpu's.

RTX 3080 10GB för >10k Sek?
RTX 3080 Ti för > 12k Sek? Undrar vem ska köpa t.ex. https://www.komplett.se/product/1186872/datorutrustning/dator... om rtx 4000 är så nära...

Jag skulle tro att priserna är på väg ner enare under hösten. Men så länge det finns efterfrågan så tror jag inte att Nvidia och övriga tillverkare ser någon stor poäng i att sänka priserna. Dock så kan kanske mining-kraschen skynda på den effekten lite. Om det är något vi lärt oss när det gäller lanseringar och tillgång på nya grafikkort så är det "vi tror det när vi ser det (i lager)"
Du kan trösta dig med att du får ett ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming V2 för 150kr över 10K-gränsen

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Du kan trösta dig med att du får ett ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming V2 för 150kr över 10K-gränsen

//Erik

Om konkurrensen kan bjuda på bättre deal hur kommer du motivera nuvarande priser hos Komplett?

https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3080-TUF-V...

#19615636

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

Hoppas verkligen att det här är en riktig rea. Minns version 1 då den så kallade rean innebar matchning av de lägsta priserna på Prisjakt i princip.

Värt att tillägga att Komplett redan erbjuder prismatchning om man kontaktar deras kundservice.

Rean version 2 var väldigt trevlig så varför inte fokusera på det som varit bra istället? Det är ju mer uppmuntrande för Komplett och andra butiker för i alla fall jag uppskattar att de antränger sig.

Permalänk
Medlem

Bra wirless in-ear hörlurar, någon jabra modell kanske.
Bra,snygga högtalare till skrivbord/PC.
Noctua NF-A12x25 PWM fläkt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Komplett:

Elgato key light. In THIS economy?!
Den blir tyvärr svår. Men... "We have key light at home". - Key light at home: Svive Procyon Key Light

Hmm, det var ju faktiskt riktigt bra pris ifall den presterar bra. Blir ett köp, tack!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Något bra pris på 16 gb ram minne utan massa RGB och grejer hade varit trevligt!

Permalänk

En iPhone 13 Pro till ett hyffsat pris skulle sitta fint.