Permalänk
Medlem

Har en Pioneer Kuro LX5090H (sista modellen som gjordes) som fortfarande fungerar prima. Inga problem alls och då är det fortfarande hushållets enda TV, så många timmar har den pallat. Får se när jag tar klivet till OLED men det sker antagligen inom de kommande åren, kanske främst för att det finns så otroligt slimmade modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Jag hade under många år en LG 50PK550 som jag var väldigt nöjd med.
Tyvärr så kastade den in handduken får några år sedan och ersattes med en LCD också den från LG.
Men det var inte slutet på mitt plasma äventyr, för några månader sedan hittade jag en Panasonic TX-P50VT20 till salu för en femhundring som jag knep direkt, denna hänger nu på väggen i mitt kombinerade stereo/spelrum den funkar mycket bra fortfarande.

Dude!!!

Vi har ju samma TV Jag har TX-P50VT20E jag också!

Är sten-nöjd med min och att spela på den är lysande! Fixar du till så att den är i EC/PC läge på HDMI-porten och i bildinställningarna väljer spel och sedan kalibrerar den till det du känner är en bra bild så är du nere på 15ms i input lag 17ms i vissa fall!

Har haft min till allt från regionalsänd TV till spel!
Nu blir det inte så mycket spelande längre då jag strippat ner datorn till streaming-dator men skall fixa till antingen grafikkort eller spelkonsol till burken så blir det åka av igen!

Hur har du fixat till bilden på din?
Själv gjorde jag en bonn-kalibrering, jag ställde in min fotokamera att återge naturtrogna bilder och sedan tog jag en bild på min hand!
När handen IRL och handen på TVn såg identiska ut var jag nöjd, sedan fixade jag bara till kontrast och ljusinställningarna!

(Ja jag känner till professional-lägena men de är rena grekiskan för mig!)

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Dude!!!

Vi har ju samma TV Jag har TX-P50VT20E jag också!

Är sten-nöjd med min och att spela på den är lysande! Fixar du till så att den är i EC/PC läge på HDMI-porten och i bildinställningarna väljer spel och sedan kalibrerar den till det du känner är en bra bild så är du nere på 15ms i input lag 17ms i vissa fall!

Har haft min till allt från regionalsänd TV till spel!
Nu blir det inte så mycket spelande längre då jag strippat ner datorn till streaming-dator men skall fixa till antingen grafikkort eller spelkonsol till burken så blir det åka av igen!

Hur har du fixat till bilden på din?
Själv gjorde jag en bonn-kalibrering, jag ställde in min fotokamera att återge naturtrogna bilder och sedan tog jag en bild på min hand!
När handen IRL och handen på TVn såg identiska ut var jag nöjd, sedan fixade jag bara till kontrast och ljusinställningarna!

(Ja jag känner till professional-lägena men de är rena grekiskan för mig!)

/Lifooz

Jag har inte försökt mig på några avancerade kalibreringar ännu, men jag älskar denna plasma lika mycket eller kanske lite mer än min förra…
Värd varenda krona av dom 500 jag gav.
När jag får rummet helt färdigt lär
Det bli en kalibrering 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Jag har inte försökt mig på några avancerade kalibreringar ännu, men jag älskar denna plasma lika mycket eller kanske lite mer än min förra…
Värd varenda krona av dom 500 jag gav.
När jag får rummet helt färdigt lär
Det bli en kalibrering 👍

Ah, det gör du rätt i! Ja jag älskar min också, Panasonic visste sannerligen vad de gjorde när de utökade sin redan bra kunskap med ännu bättre sådan från Pioneer!

Jag har försökt få min så naturtrogen det bara går som sagt utan att använda mig av kalibreringsutrustning!

Jag kan ju dela med mig av mina inställningar så kan du prova och se vad du tycker!

Visningsläge: Spel

Kontrast: 36

Ljus: (minus 10)

Färgmättnad: 37

Skärpa: 4

Färgtemp: Kall

Levande färgsättning: På

Eco-mode: Av

P-NR: Av

Prova när du känner för det så får du se, allt beror nog mycket på vad du är van vid sedan tidigare!
Men den varma brunsmetiga färgtemperaturen fungerar inte för mig!

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Såg denna 10e maj på erikshjälpen i uppsala

Lite osäker om den hade varit relevant för någon men synd att inte den här tråden fanns då

Permalänk

Hade en st50 köpt november 2013 som jag gillade skarpt, men men för 2 år sedan blev bilderna lila, försökte fabriksåterställa men det hjälpte inte så då blev det en panasonic oled. Den höll lite mer än 1 år då det blev fel på den, ett fel som inte kunde repareras. Den blev krediterad och jag lade till en peng och köpte den jag har nu, även den en panasonic jz tx55 1500. Den är jag mycket nöjd med.
Vad gäller inställningarna så använder jag lite från Vincents på HDTV, vilket för mig fungerar mycket bra.

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Ah, det gör du rätt i! Ja jag älskar min också, Panasonic visste sannerligen vad de gjorde när de utökade sin redan bra kunskap med ännu bättre sådan från Pioneer!

Jag har försökt få min så naturtrogen det bara går som sagt utan att använda mig av kalibreringsutrustning!

Jag kan ju dela med mig av mina inställningar så kan du prova och se vad du tycker!

Visningsläge: Spel

Kontrast: 36

Ljus: (minus 10)

Färgmättnad: 37

Skärpa: 4

Färgtemp: Kall

Levande färgsättning: På

Eco-mode: Av

P-NR: Av

Prova när du känner för det så får du se, allt beror nog mycket på vad du är van vid sedan tidigare!
Men den varma brunsmetiga färgtemperaturen fungerar inte för mig!

/Lifooz

Oj, de inte inställningarna ger en väldigt felaktigt bild.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem

Har en LG 60PN650T som fortfarande arbetar som primär TV. Den kommer nog inte att vara primär så länge till dock. Blir mer och mer sugen på en OLED.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Samsung PN64D8000 inköpt Juni 2011, går som huvud TV än, står på minst 5-12h per dag som bakgrunds sällskap även om man inte tittar aktivt.

Bävar för den dagen jag måste hitta en ersättare

Tror att när jag räknar på det så går min tv på vardagarna från ca kl 16:00 - 23:30 ish. Minus under dusch och allmänna, hmmm, längre toabesök
Vill inte heller riktigt inse den dagen då den måste pensioneras, då det egentligen inte är något fel på den. Enda lilla skulle vara att högtalarna piper lite vid högfrekventa ljud eller hur man ska förklara det. Är väl diskanten som börjar ge sig, är ingen högtalar-expert, men tror det heter så

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Jag har ju ingen TV, men en Philips 32FD9954/69S Plasma monitor som jag använder till datorn.

Rätt nice för den bränner inte in så vitt jag vet!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

En LG 50PA550T, går fortfarande som sovrums(TV)monitor, inköptes för närmare 10 år sedan för 7000, vilket var 20 000 mindre än LG 50" plasman jag hade innan kostade och med klart bättre bild.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Jag vet inte hur det blir då, jag har inte provat det faktiskt. Får ta och göra det vid tillfälle.

Tog en liten titt på inställningarna.
Faktum är att 16:9 inte ger korrekt bild för mig, "Hel bild" gör det däremot.
Det var lite svårt att fota utan att få massa spännande moirémönster men tror det ska synas okej på bilderna under

Till slut en hel testbild (med lite reflektioner från fönstret och massa moirémönster )

Testade att slå på kantskärpa och det försämrade bilden, det bildades en skugga bredvid alla skärpa streck.
Jag nog standard inställningar på det mesta. Skärpa 65. Testade att dra lite i den upp och ner och den verkade göra att det vita tog över mer i mönstret jag fotade ju högre skärpa blev.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jag köpte en sämre plasma, LG 60pb560v för 5700 kr för åtta år sedan. Vill minnas att det var ett riktigt bra pris för en 60-tummare på den tiden.

Den har varit helt okej och är sovrums-TV sedan en tid tillbaka.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Panasonic TH-42PX80 , inköpt 2008.
Använts flitigt dagligen tills 1,5 år sedan. Nu går den inte lika många timmar i veckan men används i spelrummet för TV, streama från datorn och för retrokonsoller.

HD-ready med sina rektangulära pixlar. 1024x768

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Har en samsung ps 51d7005 på vindan. Någonting gick sönder så den får ingen ström helt enkelt. Om någon har en aning om vad detta brukar bero på och om det kan åtgärdas är man nyfiken

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Tog en liten titt på inställningarna.
Faktum är att 16:9 inte ger korrekt bild för mig, "Hel bild" gör det däremot.
Det var lite svårt att fota utan att få massa spännande moirémönster men tror det ska synas okej på bilderna under
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Till slut en hel testbild (med lite reflektioner från fönstret och massa moirémönster )
<Uppladdad bildlänk>

Testade att slå på kantskärpa och det försämrade bilden, det bildades en skugga bredvid alla skärpa streck.
Jag nog standard inställningar på det mesta. Skärpa 65. Testade att dra lite i den upp och ner och den verkade göra att det vita tog över mer i mönstret jag fotade ju högre skärpa blev.

Har glömt bort att kolla på det när jag haft tid över nu i helgen. Men om jag väljer "Original" eller "16:9" så hamnar en del av bilden utanför. Kör jag hel bild så får jag hela bilden. Kan inte prova nått mer just nu för frugan har gått å lagt sig.

Men intressant, ska prova om jag kan skicka testbild via chromecast å se hur det blir.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Oj, de inte inställningarna ger en väldigt felaktigt bild.

Alright then, så vilka inställningar skall jag ha?

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Tog en liten titt på inställningarna.
Faktum är att 16:9 inte ger korrekt bild för mig, "Hel bild" gör det däremot.
Det var lite svårt att fota utan att få massa spännande moirémönster men tror det ska synas okej på bilderna under
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Till slut en hel testbild (med lite reflektioner från fönstret och massa moirémönster )
<Uppladdad bildlänk>

Testade att slå på kantskärpa och det försämrade bilden, det bildades en skugga bredvid alla skärpa streck.
Jag nog standard inställningar på det mesta. Skärpa 65. Testade att dra lite i den upp och ner och den verkade göra att det vita tog över mer i mönstret jag fotade ju högre skärpa blev.

Sent svar, men ja du har rätt, "Hel bild" blir korrekt medan de andra inte blir bra. Kan vara så att jag inte fattade bättre förr och höll på och fipplade med inställningarna på datorn istället för på TVn

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

Även här en stolt ägare till en Pioneer 5090H.

Den har varit primär skärm sedan 2009. Den har ALDRIG strulat och fungerar klockrent fortfarande idag.

Men... den blev dessvärre förpassad till "gästrummet" för 2v sedan då en omplacering av vardagsrummet skedde och skärmen inte längre kunde väggmonteras 😞

Jag har verkligen inte velat köpa en ny skärm då jag jobbar med detta och jag verkligen älskar min gamla trotjänare!
Valet föll på en Samsung QN65a (Neo-LED).. Då QN65b va liite väl mkt pengar.

Så... är den nya skärmen bättre? (bortsett från det uppenbara med 4K och större då)... Nä! Behöver dessutom solglasögon numera när jag kollar TV 😉

Nä... tillbaka med PLASMAN till folket!

Visa signatur

Bärbara: HP Zbook & MacBook Pro
Mobil: Galaxy Note 20 Ultra

Permalänk
Medlem

Varför gick du för lcd istället för oled om du gillade plasman???

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pear4Life:

Även här en stolt ägare till en Pioneer 5090H.

Den har varit primär skärm sedan 2009. Den har ALDRIG strulat och fungerar klockrent fortfarande idag.

Men... den blev dessvärre förpassad till "gästrummet" för 2v sedan då en omplacering av vardagsrummet skedde och skärmen inte längre kunde väggmonteras 😞

Jag har verkligen inte velat köpa en ny skärm då jag jobbar med detta och jag verkligen älskar min gamla trotjänare!
Valet föll på en Samsung QN65a (Neo-LED).. Då QN65b va liite väl mkt pengar.

Så... är den nya skärmen bättre? (bortsett från det uppenbara med 4K och större då)... Nä! Behöver dessutom solglasögon numera när jag kollar TV 😉

Nä... tillbaka med PLASMAN till folket!

Varför köpte du inte en OLED-TV?

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Varför gick du för lcd istället för oled om du gillade plasman???

Skrivet av Scarabeo:

Varför köpte du inte en OLED-TV?

Av föjande anledningar:
- Skärmen skall stå i ett rum med extremt mkt ljusinsläpp.
- "Inbränningar" är fortfarande en faktor som jag vill slippa oroa mig för (inga problem för mig egentligen, men övriga i familjen har inte samma tänk. Nu skall tydligen panelen jobba som en skärm till en PC oxå...)

Så.. det fick bli så här 😀

Visa signatur

Bärbara: HP Zbook & MacBook Pro
Mobil: Galaxy Note 20 Ultra

Permalänk

Så där, då har man flyttat vår 5090H ifrån vardagsrummet och ställt dit en Sony OLED A80J.

Jag har varit plasma fanatiker sedan vi köpte vår första 2007, älskar bildkaraktären m.m.

Efter att haft OLED:en sedan i fredags så är det några saker jag ser plasman är bättre på än en OLED.
Nearblack, standard tv-signal, lite varmare i bilden, rörelse och ge den där korniga filmiska bilden.

Men att se en ny film med HDR, totaltsvärta och OLED-skärpa är WOW!
Satt och spela Mass Effect 1(Legendary Edition) i går med HDR, det var nog det mäktigaste upplevelse på länge. Tvn lyste upp och skapade skuggor i rummet.
Trots att detta är ett gammalt spel så fick tvn det att känns som ett nytt spel pga upplevelsen.

Kollade nya filmer i HDR och det är riktigt imponerande.

Kollar man på nyinspelade material på Svt Play så skalar tvn upp det till att se ut som 4K, ingen artificiell look alls.
Däremot när man ser på nyheterna, äldre material så ser man att den får en mer artificiell look.
Plasman känns mer som den grejar bilden utan att behöva bearbeta den som nya tv gör.

Men, i överlag är OLED:en mer komplett som helhetsupplevelse.
Jag är imponerad ändå över hur pass bra plasman står sig än idag, men den får pensionera sig nu.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk

Sedan jag köpte min första plasma för sisådär femton år sedan så har jag varit en varm anhängare av tekniken och trots att jag de senaste åren gjort seriösa försök jag har aldrig upplevt att skälen att byta övervägt. Min st60 har helt klart varit den bästa tv jag ägt. Bilden som en plasma producerar gällande naturligt rörelse och för många andra parametrar är enligt min mening helt enkelt fortfarande den mest behagliga upplevelsen för ögonen, åtminstone upp till 1080p.

Jag skaffade härförleden en lg oled och måste på det stora hela säga att det finns många saker på plussidan. Nyare film i hdr/4k ser fullkomligt sinnes ut och är även positivt överraskad av 720/1080p som skalas upp utan att se särskilt artificiell ut. Har provat att koppla in datorn för att se hur spelen ser ut och det är galet bra bild och flyt. Vad som var något överraskande var hur bra det funkade med retrospel. Nästan på en sådana nivå att man skulle kunna fundera på att pensionera crt-burkarna.

Så det går inte komma ifrån att det finns många fördelar med Oled men måste ändå säga att det kändes lite sorgligt på något när jag tog ner plasman från väggen. Just flytet i bilden och den naturliga looken verkar inte få till på oled ( än mindre lcd??) men är väl bara att leva med antar jag.

Kanske blir det som med tjocktv. Det blir omodernt för att sedan komma tillbaka och bli populärt bland entusiasterna. Plasma praktiskt taget skänks bort nu men om fem-tio år blir det kanske en ny buzz med plasma pga "den oslagbara analogliknande bildkvaliteten"... (;

Permalänk
Medlem

Har en Panasonic th42pz80ea som jag köpte av några bekanta för 5-600 för....ja det är väl några år sen.

Står i sovrummet och har en chromecast.

Rätt ok att titta på, men jämför man med vad som helst så känns den ju totalt obsolete.

Min Philips 50" LCD som jag precis bytt ut, inköpt 2017-18 nått och lågpris TV sopar mattan totalt fullständigt med denna gamla plasma.

Dock helt ok ljud i de inbyggda högtalarna. Och som sagt, video är behagligt att titta på och bilden har mycket svärta, men det dynamiska omfånget är helt obefintligt..

Men den knäpps på ibland för att kolla Youtube från sängen.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Gammal plasma nöts ju ger inte lika bra bild som ny plasma. Finns nog få plasmor vid det här laget som inte nötts rejält. Men när det gäller 1080p vs 1080p så gav då min plasma illusionen av högre upplösning. Myrornas krig motverkar screendoor rätt bra även om det ju finns fördelar med stabil bild också. Upplevde mellanrummet mellan pixlarna större på min mer moderna lcd

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Hur nöts plasma rejält? Jag har inte märkt någon bildförsämring alls på min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbjorn_75:

Hur nöts plasma rejält? Jag har inte märkt någon bildförsämring alls på min.

Det är nog mer att nuvarande teknologi har kört om och passerat och ser plasma i backspegeln.

Obs jag gillar crt och plasma i sina rätta element.
Men oavsett vad man tycker så är plasma obsolete.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Alright then, så vilka inställningar skall jag ha?

/Lifooz

Man brukar rätt lätt kunna googla fram bra grundinställningar att gå på till Panasonic-apparater.

Enklast brukar vara att ändra till något som heter Cinema, Bio, Filmmaker mode, ISF-läge. De brukar vara helt okej som de är.
Men man ska ju själv tycka bilden ser bra ut också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryeshack:

Men man ska ju själv tycka bilden ser bra ut också.

Nej det är allt för många som har en hemsk åsikt i detta så det funkar inte tyvärr.