Lian Li presenterar Dan Cases A3 m-ATX och O11D EVO XL

Permalänk
Melding Plague

Lian Li presenterar Dan Cases A3 m-ATX och O11D EVO XL

Lian Li bjuder in till presentation av nya produkter, där efterlängtade uppdateringar inom O11-familjen kombineras med ett nytt tillskott från Dan Cases.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dan Cases A3 m-ATX såg riktigt stilig ut
Har varit inne en del på deras Q58 inför nästa bygge, men detta....hmmm

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

IT HAS A REMOVABLE MOTHERBOARD TRAY!

Where is 3Dgameman when we need him the most!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av RVX:

Dan Cases A3 m-ATX såg riktigt stilig ut
Har varit inne en del på deras Q58 inför nästa bygge, men detta....hmmm

Instämmer, A3:an var riktigt fin! Kul att någon satsar på mATX i krympt format också och inte bara ett lite mindre miditower.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av SwedenVirre:

IT HAS A REMOVABLE MOTHERBOARD TRAY!

Where is 3Dgameman when we need him the most!

Garanterat 100% Kick Ass Product!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Instämmer, A3:an var riktigt fin! Kul att någon satsar på mATX i krympt format också och inte bara ett lite mindre miditower.

Ja precis! Ser bra ut! Jag hade i många år en Silverstone SUGO SG09, men SG10 var ju betlydligt snyggare. Påminner ju om den, fast utan plats bakom moderkortsplåten.

Det blir ju kompakt men ändå får man in riktigt bra komponenter.

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

Oh, stöd för tre 420 radiatorer, galet! Fast mitt nästa bygge blir nog ett mITX bygge med extern radiator

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Instämmer, A3:an var riktigt fin! Kul att någon satsar på mATX i krympt format också och inte bara ett lite mindre miditower.

Får man åtminstone göra en önskning ang ett test på q58, och denna? I mån av tid så klart? 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

IT HAS A REMOVABLE MOTHERBOARD TRAY!

Where is 3Dgameman when we need him the most!

En riktig legend det där.

De här meshlådorna saknar dammfilter antar jag? Så de bör därmed bli luddiga som en ostädad navelgömma med tiden? O11D EVO XL såg rätt fräsig ut.

Permalänk
Medlem

A3 är precis den typen av låda jag byggde i senast, fast modernare naturligtvis. Hade jag byggt igen hade det nog blivit en sådan. Den hade jag gärna sett ett test av.

För den som undrar om PSU som passar: de flesta är längre, men Seasonic Focus GX går in.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Hmm, kul med lite fler mATX men inget bygge verkar ha tänkt på att luften ska både in i chassit och sedan även ut.
Danne A3 tar in luft fint på sidan, men var den tar vägen sedan glömde man. plåtfront var kanske inte det klurigaste, PSU skulle ju kunnat få färsk luft därifrån annars.

Lian Li repeterar sina fördelar och misstag, luften måste gira minst 90 grader innan en ensam lite fläkt där bak ska spotta ut hela lådans luft.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Hmm, kul med lite fler mATX men inget bygge verkar ha tänkt på att luften ska både in i chassit och sedan även ut.
Danne A3 tar in luft fint på sidan, men var den tar vägen sedan glömde man. plåtfront var kanske inte det klurigaste, PSU skulle ju kunnat få färsk luft därifrån annars.

Lian Li repeterar sina fördelar och misstag, luften måste gira minst 90 grader innan en ensam lite fläkt där bak ska spotta ut hela lådans luft.

Den har ju ventilation i toppen och botten också? (har inte hunnit kolla vad de är kompatibla med för fläktar/raddar än dock)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Den har ju ventilation i toppen och botten också? (har inte hunnit kolla vad de är kompatibla med för fläktar/raddar än dock)

Får ju plats en 360 rad i botten så borde ju kunna sätta ett gäng fläktar där, förhoppningsvis får det plats ett par i taket också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Hmm, kul med lite fler mATX men inget bygge verkar ha tänkt på att luften ska både in i chassit och sedan även ut.
Danne A3 tar in luft fint på sidan, men var den tar vägen sedan glömde man. plåtfront var kanske inte det klurigaste, PSU skulle ju kunnat få färsk luft därifrån annars.

Lian Li repeterar sina fördelar och misstag, luften måste gira minst 90 grader innan en ensam lite fläkt där bak ska spotta ut hela lådans luft.

PSUn tar luft inifrån lådan och skickar ut uppåt. Sannolikt är det bästa för luftkylning att man gör en skorsten med inflöde under och utflöde uppåt, alternativt tvärt om - lådan verkar gå att vända uppochner, efter vad jag kan se.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

A3 m-ATX ser onekligen fin ut, och då brukar jag inte bry mig om mindre chassin. Det skulle se himla fint ut på mitt bord ser jag nu, hehe.

Kan vi snälla få en test av den när det är möjligt?

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Funderar lite på varför man inte inverterar så man får radiatorn i taket istället? Borde inte det vara allmänt bättre?

Permalänk
Medlem

Tänkte också på det. Kanske vill de ha lägre tyngtpunkt? Eller, tror många skulle köra 360 rad som intag, och om det då sitter i toppen kommer ett nätagg blocka 25% av luftflödet. Men vet ej. Jag tror dock att jag personligen hade kört 360mm rad som utblås för processorn, och lagt den kalla luften på gpu istället.

Permalänk
Medlem

Äntligen ett intressant m-Atx alternativ.

Permalänk
Medlem

Ser att jag missade det i artikeln nu, men ska gå att invertera även det chassit! I så fall hamnar radiatorn i taket som du säger.

Lade till det i artikeln också.

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte uppdaterad, men hur ser det egentligen ut med mATX kort som inte är lågbudget och som finns i lager? Tycker att ATX har blivit det självklara valet sett till att Midtower blivit tillräckligt små i chassistorlek men ändå kan husera moderna grafikkort samt att ATX moderkort har tillräckligt många chassifläktanslutningar.
Trött gammal gubbe som ledsnat på att kompromissa, sure, men jag hoppas NR200 kan få konkurrens fast med mATX format!

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

Ser att jag missade det i artikeln nu, men ska gå att invertera även det chassit! I så fall hamnar radiatorn i taket som du säger.

Lade till det i artikeln också.

Härligt! Det låter rimligt i och med att det andra går att göra det med. Det betyder alltså att nätagget blåser ut nedåt när det är helt inverterat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Härligt! Det låter rimligt i och med att det andra går att göra det med. Det betyder alltså att nätagget blåser ut nedåt när det är helt inverterat?

Ja, det är så jag förstår det. Den här bilden visar chassit när det är inverterat och du kan se monteringsplatsen för nätaggregatet längst ner till höger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

Ja, det är så jag förstår det. Den här bilden visar chassit när det är inverterat och du kan se monteringsplatsen för nätaggregatet längst ner till höger.

https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/103737?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IlwvYXJ0aWtlbFwvYmlsZFwvMTAzNzM3IiwiZmlsdGVycyI6WyJ3bSIsInQ9b3JpZ2luYWwiXSwicGFyYW1zIjpbXSwia2V5IjoiNWRhMzkzYWFiMDM2ZmY0YzdlNDE2ZDY0MTM3NjdkNDEifQ%3D%3D

Nu sitter såklart nätagget i vägen, men lite tråkigt att man inte kan montera en enda fläkt i fronten. Blir väl i så fall två insug i botten, men de lär ju suga i sig varmluften från nätaggets utblås och mats in det direkt i nätagget igen…

Blir lite förbryllad över luftflödet helt enkelt. Gissar att toppmonterad radiator ändå får agera insug även inverterad… helt klart lite udda

Permalänk
Medlem

Herrejävlar! A3 är ju det närmaste ett perfekt chassi jag har sett! ATX-nätagg, mATX-moderkort och plats för AIO och fullstora grafikkort. Inga kompromisser, och under 20 liter!

Ett givet köp om jag skulle bygga nytt. Även om priset låg på 2500kr, vilket jag inte tror att det gör.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av RVX:

Får man åtminstone göra en önskning ang ett test på q58, och denna? I mån av tid så klart? 🙂

Skrivet av osgorth:

A3 m-ATX ser onekligen fin ut, och då brukar jag inte bry mig om mindre chassin. Det skulle se himla fint ut på mitt bord ser jag nu, hehe.

Kan vi snälla få en test av den när det är möjligt?

Jag kollar hur det ser ut efter semestern med A3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

PSUn tar luft inifrån lådan och skickar ut uppåt. Sannolikt är det bästa för luftkylning att man gör en skorsten med inflöde under och utflöde uppåt, alternativt tvärt om - lådan verkar gå att vända uppochner, efter vad jag kan se.

Jag hade nog helst ställt lådan på fronten eller sidan bakom moderkortet, då det inte färdas någon luft där ändå.
Om man tänker sig en tärning hade jag helst sett ett chassi med PSU & GPU rygg mot rygg, där PSU tar in luft från 5 eller 4 och GPU tar in luft från motsvarande 3 eller 2 på motstående sida, samtidigt som bägge spottar ut varmluft på 6, primära luftintaget bör även vara på motstående sida 1.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Jag kollar hur det ser ut efter semestern med A3.

En jämförelse med någon av varianterna på Intertec IM01 vore intressant. Jag har själv kikat på NR200p länge då Inet har dem för 499kr, men det finns inga ATX PSU brackets i lager någonstans just nu, och ett SF750 t.ex. för uppåt 1400kr känns onödigt dyrt, när jag skaffade nytt Seasonix 650 ATX i julas, då det gamla gav upp.

IM01 klarar ju µ-ATX och ATX PSU rakt av, och liknar NR200p i layouten i övrigt, så det lutar åt någon av de varianterna med dammfilter och perforerad sida, men vi får se.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Rekommenderar o kika in deras videos om man vill se fler vinklar

Är man intresserad av snygga AIO så rekommenderar jag starkt att kolla på del 2 - förhoppningsvis presterar den lika bra som den ser snygg ut.

https://imgur.com/a/P70wpLf - man kan justera pumphuvudets utseende, se albumet eller video.

Del 1 chassin
https://youtu.be/bPUWSBn4Fys

Del 2 kylning
https://youtube.com/watch?v=efxxP9tOwwk

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

LOL Panaflo fläktar, dubbla 120mm som säljargument, blowhole i toppen, fläktkontroller och sånt där äckligt jävla lysrör som man fick en elchock av om man rörde fel. Fyfan vilken blast from the past!

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk

Vore toppen om den lilla chassit hade ett hopfällbart bärhandtag liknande det lian li tu150 har.

Visa signatur

ʜᴀʟᴏɢᴇɴ - ᴜ ɢᴏᴛ ᴛʜᴀᴛ
0:32 ━❍──────── -3:08
↻ ⊲ Ⅱ ⊳ ↺
VOLUME: ▁▂▃▅▆▇ 100%