Fredagspanelen 257: Geforce GTX 1630 och premiär för nya chefredaktören

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 257: Geforce GTX 1630 och premiär för nya chefredaktören

Det blir ett nytt ansikte i veckans fredagspanel när SweClockers färska chefredaktör Anders tar plats bredvid Jonas för att gå igenom de senaste händelserna i datorvärlden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Yay! Nya chefsred i fredagspanelen! Ska inte ens köra denna på pod, ska se på youtube när jag kommer hem

Edit: kollade på resande fot, bra presterat! Såklary ”otur” att få köra första på en så nyhetstorr vecka, men men

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

GTX 1630 är Nvidias "svar" på RX6400?
Behöver vi fler slöa GPU (bottom of the barrel) till överpris i dagsläget? Fast ska väl ersätta GT710 antagligen.

Å andra sidan lyckades Dawid does tech-stuff konstigt nog bra att spela med kortet i 8k.. Funkar det med 1630 också?
-Dawid kanske testar?

Permalänk
Medlem

Välkommen Anders och återigen för ett bra avsnitt att kolla på medan man käkar tacos och dricker en kall.
Ha en king semester Jonas. Är själv på min andra vecka.:D

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

Gött med Anders i rutan!

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Välkommen Anders! Du kommer stormtrivas med dom här goa gubbarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

GTX 1630 är Nvidias "svar" på RX6400?
Behöver vi fler slöa GPU (bottom of the barrel) till överpris i dagsläget? Fast ska väl ersätta GT710 antagligen.

Å andra sidan lyckades Dawid does tech-stuff konstigt nog bra att spela med kortet i 8k.. Funkar det med 1630 också?
-Dawid kanske testar?

Det ska nog ersätta GT 1030. GT1010 bör vara ersättaren till GT 710. Sen kan man ju undra varför detta kortet får GTX benämning istället för bara GT som tidigare x30 modeller brukar få.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det ska nog ersätta GT 1030. GT1010 bör vara ersättaren till GT 710. Sen kan man ju undra varför detta kortet får GTX benämning istället för bara GT som tidigare x30 modeller brukar få.

Haha, vänta bara! Snart kommer ett GT 1010 för den som vill ha ett dedikerat Power Point-grafikkort för 129 USD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Haha, vänta bara! Snart kommer ett GT 1010 för den som vill ha ett dedikerat Power Point-grafikkort för 129 USD

Det är väl redan släppt? Var ju i alla fall en massa nyheter om det för några månader sedan så jag trodde det fanns att köpa nu.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är väl redan släppt? Var ju i alla fall en massa nyheter om det för några månader sedan så jag trodde det fanns att köpa nu.

Jo, precis, men det verkar tyvärr ännu omöjligt att få tag i på svensk marknad, så jag väntar med spänning på det fartmonstret. Priset är dock betydligt bättre än jag inbillat mig - endast 70 USD.

Permalänk
Medlem

@JonasT Strålande leverans som vanligt (var har du alla fusklappar?), ha en go semester. Blir en het SEPTEMBER, OKTOBER och NOVEMBER

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem

Tack för att premiären av en ny chefredaktör inte viftade och snurade med stolen varje sekund.

Skämt o sido välkommen!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det ska nog ersätta GT 1030. GT1010 bör vara ersättaren till GT 710. Sen kan man ju undra varför detta kortet får GTX benämning istället för bara GT som tidigare x30 modeller brukar få.

Precis mina tankar!
Ligger antagligen prestandamässigt runt APU/integrerad grafik. Vilken "kundgrupp" hade de tänkt sig? -APU räcker för "kontorsdatorer", gamers "vill mycket ha mer än 1630".

Möjligen den enda kundgruppen är då folk som köper intel "F" och absolut måste ha "bild", alternativt AMD utan "G". Och som saknar grafikkort totalt, alternativt inte förstår at man "under tiden" kan använda begagnad GPU eller ännu bättre något man kan hitta på vinden..

Själv har jag kört 3650 i nödfall, som jag hade uppe på vinden.

Permalänk
Medlem

Välkommen Anders! Hoppas du ska trivas

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Välkommen Anders

Permalänk
Livsnjutare 😎

Ni e tommefan underbara ! ❤️👍🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Välkommen Anders, du kommer säkert trivas med "nördarna" på Swec

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D