Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Känner en som blev av med bilen på gymmet, någon bröt sig in i skåpet medan han tränade.
Rekade kanske och såg vem som kom med vilken bil, sen när dom är inne och tar dom nyckeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Nu kanske jag bara är en sur gubbjävel, men stör mig på att de häringa "livsstilsfrågorna" som tar upp redaktionell plats på förstasidan. Nu är det visst något om vilken fritös man ska välja... Suck...

Tro mig, man får gärna diskutera detta i forumet - men jag tycker inte det har någon plats på förstasidan. Hellre lyfta fram trådar som har med datorer, hårdvara, mjukvara och så vidare - men fritöser och cykelbyxor? Nej tack. Blir lite småsur faktiskt!

Det här hör väl egentligen hemma i tråden "Plats för lite gubbgnäll"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Nu kanske jag bara är en sur gubbjävel, men stör mig på att de häringa "livsstilsfrågorna" som tar upp redaktionell plats på förstasidan. Nu är det visst något om vilken fritös man ska välja... Suck...

Tro mig, man får gärna diskutera detta i forumet - men jag tycker inte det har någon plats på förstasidan. Hellre lyfta fram trådar som har med datorer, hårdvara, mjukvara och så vidare - men fritöser och cykelbyxor? Nej tack. Blir lite småsur faktiskt!

På ett sätt så tycker jag det är okej att de framhäver även trådar som inte har med hård- eller mjukvara att göra. Det gör siten lite mer välkomnande för "svenssons" samtidigt som det visar den samlade kunskapen här på SweC (och att sajten faktiskt har ett "Övrigt"-forum också) .

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Det här hör väl egentligen hemma i tråden "Plats för lite gubbgnäll"?

Så var det den hette. Tack och bock!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Jag blir så fruktansvärt trött på säljare som lurar på äldre dementa familjemedlemmar abbonemang och prylar de inte behöver.

Nyligen så har vi problem med att en säljare lagt till en för en surfplatta som inte skulle beställas, trots att KO pratat med företaget i fråga och det ska vara "löst".

Får vi inte det löst är det 4800 SEK på två år för ingenting (familjemedlemmen har inte ens surfplattan, utan vi lämnade tillbaka den till butik och hävde köpet då det var distansavtal)

Permalänk
Medlem

Vänta tills att du ser att försäljarna ringer igen nästa månad och säljer samma sak för att de dementa har glömt att de redan har en sådan grej.. det är lågvattenmärke.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Beställde en stol från Secretlab runt 9-10 Juni, fick tracking från start 14 Juni, bilden säger en del utav resan.
Kan påpeka att de har aldrig kontaktat mig, lämnat meddelande eller försökt att leverera.
Supporten vill inte samarbeta, kan inte säga vart mitt paket inte ens vilken underleverantör som har/ska leverera..

När jag börjar fråga varför mitt paket har försökts att leverera så får man detta.

Får man börja vara lite gnällig snart?

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Beställde en stol från Secretlab runt 9-10 Juni, fick tracking från start 14 Juni, bilden säger en del utav resan.
Kan påpeka att de har aldrig kontaktat mig, lämnat meddelande eller försökt att leverera.
Supporten vill inte samarbeta, kan inte säga vart mitt paket inte ens vilken underleverantör som har/ska leverera..

När jag börjar fråga varför mitt paket har försökts att leverera så får man detta.
<Uppladdad bildlänk>
Får man börja vara lite gnällig snart?

<Uppladdad bildlänk>

Herregud. Sjukt dåligt av dem :/

Jag köpte en stol av dem för några månader sen och då skickades den med UPS, har de ändrat leverantör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Beställde en stol från Secretlab runt 9-10 Juni, fick tracking från start 14 Juni, bilden säger en del utav resan.
Kan påpeka att de har aldrig kontaktat mig, lämnat meddelande eller försökt att leverera.
Supporten vill inte samarbeta, kan inte säga vart mitt paket inte ens vilken underleverantör som har/ska leverera..

När jag börjar fråga varför mitt paket har försökts att leverera så får man detta.
<Uppladdad bildlänk>
Får man börja vara lite gnällig snart?

<Uppladdad bildlänk>

Du har all rätt att gnälla, kunde knappt bli värre! Kan det vara UPS som sköter leveransen? Ser ut så.

Det mest intressanta är ju "2022-06-22 11:13 Försändelsen delvis levererad. Åtgärder vidtas."

Undrar lite grand vilken del av stolen som levererats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Beställde en stol från Secretlab runt 9-10 Juni, fick tracking från start 14 Juni, bilden säger en del utav resan.
Kan påpeka att de har aldrig kontaktat mig, lämnat meddelande eller försökt att leverera.
Supporten vill inte samarbeta, kan inte säga vart mitt paket inte ens vilken underleverantör som har/ska leverera..

När jag börjar fråga varför mitt paket har försökts att leverera så får man detta.
<Uppladdad bildlänk>
Får man börja vara lite gnällig snart?

<Uppladdad bildlänk>

På tal om lustiga uppdateringar på ens paket så är jag bara tvungen att visa detta. Jag beställde ett par skidhandskar som skickades från Danmark om jag minns rätt med GLS. GLS finns inte representerade i Sverige, eller fanns inte då i alla fall, så när det kommer hit så är det tydligen Schenker som tar över. Och då tog det hus i helvete i Unifaum (mina paket) appen...
Har försökt lägga dom i ordning, men...
btw ursäkt till moderatorerna, men detta kommer ta upp en del plats i tråden.

Som sagt, bilderna säger allt:

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Fick samtal när jag åt lunch att svärfar varit med om trafikolycka och han klarade sig inte..
59 år ung, i princip min bästa vän, barnens morfar med så mycket livsglädje.
Och en genuint bra person, en sådan som det knappt finns några kvar av.

Nu är det bara tomhet, en tomhet som kommer bli väldigt svår att fylla.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Fick samtal när jag åt lunch att svärfar varit med om trafikolycka och han klarade sig inte..
59 år ung, i princip min bästa vän, barnens morfar med så mycket livsglädje.
Och en genuint bra person, en sådan som det knappt finns några kvar av.

Nu är det bara tomhet, en tomhet som kommer bli väldigt svår att fylla.

Beklagar verkligen
Aldrig kul att vara med om sånt här. :/

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

- Varför är det så jävla svårt för folk att placera sig rätt i trafiken -> till höger när skyltningen är att båda filer går rakt fram
- Varför är det så jävla svårt för folk att sluta blockera vänsterfilen i flera km om inte mil?
- Varför är det så jävla svårt för folk att sluta hålla sig i mittfilen när det är fler än två filer?
- Varför är det så jävla svårt för folk att gasa lite lätt på motorvägarna så att ni kommer om skiten ni tänkt köra om?
- Varför är det så jävla svårt för folk att fokusera på sin körning och kolla vilken fart ni har? Inte ens ynka 70 kan många håll utan fiser runt i 60-65...
- Varför är det så jävla svårt för folk att förstå att vävningen/filbytet SKER OM "700m/1000m" och inte innan?
- Varför är det så jävla svårt för folk att förstå att vävningen sker vid lastbilen med pilen som pekar vilken fil man ska byta till?
- Varför är det så jävla svårt för folk att förstå att båda filerna SKA användas vid vävning t.ex. byggen, olyckor etc?
- Varför är det så jävla svårt för folk att gasa när vägen lutar uppåt för att kompensera backen när ni tappar fart?

Ni ska då FAN INTE klaga på att det är köer, för ni orsakar dem med ert förbannade sätt att köra som man inte ska...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S | Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Minnen: Vengeance LPX DDR4 3200MHz | Grafikkort: Gigabyte GTX 1080 G1 Gaming
Nätaggregat: EVGA GQ 650W Hybrid | Processor: Intel Core i7-8700K
Kylare: Noctua NH-U9B SE2

Permalänk

Är väldigt nere just nu, väntade på besked från ett jobb som jag sökt och gått på intervju men de hörde aldrig av sig nu fredagen den 1 juli. Var typ den här veckan jag skulle få besked men hörde inget från arbetsgivaren trots att jag tyckte att intervjun gick bra.

Ville så gärna ha det här jobbet efter en tids arbetslöshet men det verkar som det inte blir av ☹️. Ja ledsen är man nu , knappt lust att hitta på något roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daast:

Herregud. Sjukt dåligt av dem :/

Jag köpte en stol av dem för några månader sen och då skickades den med UPS, har de ändrat leverantör?

Från deras hemsida så är det TNT / FedEx som levererar framöver, kan inte säga att man är imponerad hah..
https://secretlab.eu/sv/pages/delivery

Skrivet av serafim:

Du har all rätt att gnälla, kunde knappt bli värre! Kan det vara UPS som sköter leveransen? Ser ut så.

Det mest intressanta är ju "2022-06-22 11:13 Försändelsen delvis levererad. Åtgärder vidtas."

Undrar lite grand vilken del av stolen som levererats.

Det är TNT som skall sköta denna leverans, men de sker antagligen via en underleverantör hos dem.
Då uppdateringarna från spår numret inte gäller (om man går efter svar från kundtjänst) så kanske systemet bara ballar ut och försöker få en utfyllnad på "events" för paketet, men vem vet..

Skrivet av RVX:

På tal om lustiga uppdateringar på ens paket så är jag bara tvungen att visa detta. Jag beställde ett par skidhandskar som skickades från Danmark om jag minns rätt med GLS. GLS finns inte representerade i Sverige, eller fanns inte då i alla fall, så när det kommer hit så är det tydligen Schenker som tar över. Och då tog det hus i helvete i Unifaum (mina paket) appen...
Har försökt lägga dom i ordning, men...
btw ursäkt till moderatorerna, men detta kommer ta upp en del plats i tråden.

Som sagt, bilderna säger allt:
<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Herregud vilket äventyr du fick ha, förhoppningsvis så kommer jag inte i närheten av denna mängd uppdateringar.

Kan ge en liten uppdatering från tjejen på kundservice hos TNT Upplands Väsby:
- Vi har levererat ditt paket till en underleverantör (25Juni), som kommer leverera till dig.

Jag: Vilken är underleverantören, så kan jag kontakta dem.

TnT: Tyvärr har jag inte koll på alla underleverantörer på din ort.

Jag: jaha

TNT: Jag kontaktar dig när jag har fått fram information..

*click*

Om jag har tur så kanske man får den nästa vecka

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Från deras hemsida så är det TNT / FedEx som levererar framöver, kan inte säga att man är imponerad hah..
https://secretlab.eu/sv/pages/delivery

Det är TNT som skall sköta denna leverans, men de sker antagligen via en underleverantör hos dem.
Då uppdateringarna från spår numret inte gäller (om man går efter svar från kundtjänst) så kanske systemet bara ballar ut och försöker få en utfyllnad på "events" för paketet, men vem vet..

Herregud vilket äventyr du fick ha, förhoppningsvis så kommer jag inte i närheten av denna mängd uppdateringar.

Kan ge en liten uppdatering från tjejen på kundservice hos TNT Upplands Väsby:
- Vi har levererat ditt paket till en underleverantör (25Juni), som kommer leverera till dig.

Jag: Vilken är underleverantören, så kan jag kontakta dem.

TnT: Tyvärr har jag inte koll på alla underleverantörer på din ort.

Jag: jaha

TNT: Jag kontaktar dig när jag har fått fram information..

*click*

Om jag har tur så kanske man får den nästa vecka

Känns ju stabilt att dom har koll på vilka dom levererar sina paket till, eller vilka underleverantörer dom använder.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Från deras hemsida så är det TNT / FedEx som levererar framöver, kan inte säga att man är imponerad hah..

Det är ju också en USA-baserad leverantör precis som UPS och då kan man ju säkert vänta sig samma usla service.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Herregud vilket äventyr du fick ha, förhoppningsvis så kommer jag inte i närheten av denna mängd uppdateringar.

Hehe japp, stänge av notiser från appen ganska omgående när det plingade till var 3:e minut eller så

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Föräldrarnas äldsta hund var tvungen att somna in efter 14 års livsglädje, den uppskattade åldern för en golden retriever är 10-12...så hon fick 2 år extra.
Fy fan vad tungt det är, fastän det inte är ens egen, ser till dom så ofta jag kan. Tur att dom hade 2st och den ena är "bara" 5 år med förhoppningsvis många år kvar. För annars hade det varit otroligt tungt.
Dom sätter sina spår och är ju som familjemedlemmar.
Usch...fint var det att se henna somna in hos veterinären i alla fall. Ångrar att jag inte var med förra gången dom gjorde det, men tänkte att den här gången vill jag inte missa. Att man inte skulle få se henne igen och att sista minnet skulle ha varit midsommar stod jag inte ut med tanken på.
Vila i frid Kelly ❤

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Detta har långt ifrån hänt bara mig, många vänner och bekanta råkar ut för samma. Flickvänner, fru hör ofta av sig till sina föräldrar, inga problem, ringer för att kolla hur mina föräldrar mår dessutom färre gånger blir tjafs om att jag hör av mig för ofta till mina föräldrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H!T3k:

- Varför är det så jävla svårt för folk att placera sig rätt i trafiken -> till höger när skyltningen är att båda filer går rakt fram
- Varför är det så jävla svårt för folk att sluta blockera vänsterfilen i flera km om inte mil?
- Varför är det så jävla svårt för folk att sluta hålla sig i mittfilen när det är fler än två filer?
- Varför är det så jävla svårt för folk att gasa lite lätt på motorvägarna så att ni kommer om skiten ni tänkt köra om?
- Varför är det så jävla svårt för folk att fokusera på sin körning och kolla vilken fart ni har? Inte ens ynka 70 kan många håll utan fiser runt i 60-65...
- Varför är det så jävla svårt för folk att förstå att vävningen/filbytet SKER OM "700m/1000m" och inte innan?
- Varför är det så jävla svårt för folk att förstå att vävningen sker vid lastbilen med pilen som pekar vilken fil man ska byta till?
- Varför är det så jävla svårt för folk att förstå att båda filerna SKA användas vid vävning t.ex. byggen, olyckor etc?
- Varför är det så jävla svårt för folk att gasa när vägen lutar uppåt för att kompensera backen när ni tappar fart?

Ni ska då FAN INTE klaga på att det är köer, för ni orsakar dem med ert förbannade sätt att köra som man inte ska...

Jag undrar det samma, kör bara ca 2-3 mil om dagen men ställer mig samtliga av dessa frågor flera gånger per vecka.
Här kommer två tillägg.

- Varför är det så jävla svårt för folk att blinka i god tid INNAN de ska svänga?
- Varför är det så jävla svårt för folk att blinka rätt i en cirkulationsplats?

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem
Skrivet av H!T3k:

- Varför är det så jävla svårt för folk att placera sig rätt i trafiken -> till höger när skyltningen är att båda filer går rakt fram
- Varför är det så jävla svårt för folk att sluta blockera vänsterfilen i flera km om inte mil?
- Varför är det så jävla svårt för folk att sluta hålla sig i mittfilen när det är fler än två filer?
- Varför är det så jävla svårt för folk att gasa lite lätt på motorvägarna så att ni kommer om skiten ni tänkt köra om?
- Varför är det så jävla svårt för folk att fokusera på sin körning och kolla vilken fart ni har? Inte ens ynka 70 kan många håll utan fiser runt i 60-65...
- Varför är det så jävla svårt för folk att förstå att vävningen/filbytet SKER OM "700m/1000m" och inte innan?
- Varför är det så jävla svårt för folk att förstå att vävningen sker vid lastbilen med pilen som pekar vilken fil man ska byta till?
- Varför är det så jävla svårt för folk att förstå att båda filerna SKA användas vid vävning t.ex. byggen, olyckor etc?
- Varför är det så jävla svårt för folk att gasa när vägen lutar uppåt för att kompensera backen när ni tappar fart?

Ni ska då FAN INTE klaga på att det är köer, för ni orsakar dem med ert förbannade sätt att köra som man inte ska...

Skrivet av smkr:

Jag undrar det samma, kör bara ca 2-3 mil om dagen men ställer mig samtliga av dessa frågor flera gånger per vecka.
Här kommer två tillägg.

- Varför är det så jävla svårt för folk att blinka i god tid INNAN de ska svänga?
- Varför är det så jävla svårt för folk att blinka rätt i en cirkulationsplats?

Är Göteborg särskilt utsatt vad gäller trafik eller är ni göteborgare argare än andra i trafiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Är Göteborg särskilt utsatt vad gäller trafik eller är ni göteborgare argare än andra i trafiken?

True story...

En f.d. kollega flyttade från Stockholm till Göteborg för några år sedan, och här är ett citat från honom:
"Alltså... jag gillar Göteborg ändå. Trevliga parker, härlig atmosfär och jag älskar slottsskogen... Men ni kan fa-an inte köra bil!"

Och han har rätt. Jag har kört bil med husvagn i centrala Köpenhamn, bilade till och från London med stopp i olika städer och byar på vägen, bilat runt i Polen... men aldrig stött på ett sånt egoistiskt beteende i trafiken som finns här i Göteborg. Många kör aggressivt, tänker bara på sig själva och rött ljus är mest en rekommendation.

Så ja, jag tycker att göteborgstrafiken utmärker sig på ett negativt sätt. Tyvärr.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Bildexpert

Var själv i Göteborg med bil senast i fredags och det är verkligen ingen kul stad att orientera sig i. Mycket enkelriktat, många omvägar och konstant vägarbete. Med spårvagnarna på vägarna blir det ofta ännu mer förvirrande. I jämförelse är Stockholm en väldigt bilvänlig stad med undantag för dubbdäcksförbuden på vissa gator.

Även om trafikanterna i Göteborg kanske kör på ett egoistiskt vis kan jag ändå hysa viss respekt åt dem som får utstå detta. Personligen är jag en ganska lugn bilförare men om Stockholm hade haft samma infrastruktur skulle min stubin nog vara rätt kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

True story...

En f.d. kollega flyttade från Stockholm till Göteborg för några år sedan, och här är ett citat från honom:
"Alltså... jag gillar Göteborg ändå. Trevliga parker, härlig atmosfär och jag älskar slottsskogen... Men ni kan fa-an inte köra bil!"

Och han har rätt. Jag har kört bil med husvagn i centrala Köpenhamn, bilade till och från London med stopp i olika städer och byar på vägen, bilat runt i Polen... men aldrig stött på ett sånt egoistiskt beteende i trafiken som finns här i Göteborg. Många kör aggressivt, tänker bara på sig själva och rött ljus är mest en rekommendation.

Så ja, jag tycker att göteborgstrafiken utmärker sig på ett negativt sätt. Tyvärr.

Nu är det nog minst 20 år sedan jag rörde mig med bil i Göteborg och visst var trafiken redan då frustrerande men göteborgare var ju trevligt folk och så småningom (efter flera felkörningar) kom jag ju fram, delvis med hjälp av, vad jag tyckte, tålmodiga och hjälpsamma göteborgare. Senare har jag ju varit där ett flertal gånger i jobbet men då åkt tåg och inte tyckt folket vara så annorlunda mot förr men så har jag ju inte stött på dem i trafiken förstås.

Permalänk
Medlem

Trodde min elräkning skulle komma nästa månad, men nu kom den i perfekt tajming till semestern!
Har bokad resa & hade inte alls räknat med den, planerat fel dvs.

Suck! Ovanligt dyr var den också....

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Ganska sur att man inte får välja sina föräldrar och då känns det som man kommit till världen med lite sämre chans att lyckas än alla andra. I alla fall socialt nu. Har inte haft en lätt uppväxt och lider av det i efterhand.

Ledsen på mig själv eftersom jag har svårt att ta tag och saker och är orolig över hur jag kommer lyckas i högskolan.

Letar efter nån mirakelkur.

Från någon som också kommer från en sämre uppväxt men klarade av universitetet; håll ut, du klarar detta!

Mest stressad nu för tiden men tror med tiden så blir allt bra. Försöker hålla en positiv utveckling konstant och låta tiden göra jobbet.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Från någon som också kommer från en sämre uppväxt men klarade av universitetet; håll ut, du klarar detta!

Mest stressad nu för tiden men tror med tiden så blir allt bra. Försöker hålla en positiv utveckling konstant och låta tiden göra jobbet.

Även om du nu svarade på ett inlägg från 2009 så skulle det vara roligt att veta hur det gick för @Shimonu

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sunix:

Även om du nu svarade på ett inlägg från 2009 så skulle det vara roligt att veta hur det gick för @Shimonu

Wow, minns faktiskt inte det inlägget, måste varit en dålig dag.

Får nog säga att det gått relativt bra. Tog mig igenom civ.ing i datateknik på universitetet, tekniskt sätt tog jag inte examen men gjorde alla kurser och genomförde exjobbet så jag saknar i princip bara pappret. Lever med min vackra sambo och två hundar, livet känns positivt. Det finns väl fortfarande tuffa dagar men hade jag pratat med mig själv från 2009 sedan så hade jag varit riktigt nöjd att veta hur det gått.

Tack för att du frågar

Permalänk
Medlem

fyfan va dyr el har blivit, gå från 65öre /kWh till 250öre /kWh när avtalet går ut... hur kan det vara så stor skillnad från 1 år till ett annat?