Garderobsrensning - Datorer / Chassi / Kylning / QI-laddare

Permalänk
Medlem

Garderobsrensning - Datorer / Chassi / Kylning / QI-laddare

Garderobsrensning:
Low Profile Kylare från Cryorig - schysst för ITX-byggen!
http://www.cryorig.com/c7_us.php
Budstart: 150kr

Noctua kylare U12A med 2st EK Vardar Fläktar
https://www.inet.se/produkt/x177711/noctua-nh-u12a
Tyvärr använder jag en för mycket Noctua-fläkt på annat håll och jag kan därför inte sälja den med original-fläktar. Det är dock en mycket kompetent värmeavledare i sig, och EK Vardar fläktarna låter inte alltför illa. Tror att alla fästen är kvar.
Budstart: 400kr

1st EK Vardar 120mm fläkt - inte så mycket att säga här, välfungerande fläkt.
Budstart: 50kr

1st Noctua A12x25 120mm fläkt - en mycket kompetent fläkt, låter praktiskt taget ingenting. Köp denna och en till så har du originalfläktarna på U12A:n på plats.

(Inte på bild) 2st 120mm Fractal Design Dynamic X2 GP-12 - Bra chassifläktar.
Budstart 40kr/st

(Inte på bild) 1st 120mm Bitfenix 120mm fläkt
Ser ut som skräp, kan fås med gratis vid köp av något annat.

Corsair AIO - liten märklig sak som jag blev lite blåst på. Det var någon grabb som vägrade skicka med fästen och skruvar så denna är lite naken. Om man är lite kreativ eller har ett fint utbud av skruvar hemma kan man definitivt få detta att fungera. Jag har fästen dels för AM4 och Intel, och sedan bottenplattan till denna.
Budstart: 50kr

QI-laddare (ingen strömadapter)
1st - enbart en plats, fungerar utmärkt.
Budstart: 50kr
1st - plats för telefon, airpods pro (lär fungera med andra också) och apple watch. Tyvärr är QI-plattan lite för högt upp för en iPhone i miniformat. Ge den 15W så tror jag att den är nöjd för att köra alla 3 enheter samtidigt, om än lite långsamt.
Budstart: 100kr

Chassi
Ett högt jäkla chassi från Phanteks. Modellen är Enthoo Evolv X. Denna rymmer ett ITX-moderkort, och har lite rolig kabeldragning. Faktiskt! Det kan bli ganska snyggt i och med att alla portar till skärm/kringutrustning kan routas upp genom toppen. Går att sätta fläktar i sidorna också, så det går att få till en rätt bra mängd radiatorer ifall man vill vattenkyla bygget.
Budstart: 200kr

Dator #1
Intel i7 3770 4c/8t
MSI B75A-G43
16GB 1600MHz DDR3 RAM
Corsair CX500M PSU
Corsair AIO med 2x 120mm fläktar
Fractal Design Define S2 (tror jag)
2st chassifläktar i fronten
Bluray läsare
Har använts av en polare som server, och har fungerat mycket väl för det ändamålet.
Budstart 600kr

Dator #2
Intel i5 4690k
ASUS Z97-K/USB 3.1
16GB DDR3 1600MHz
Klassikern: CM Hyper 212 Evo
EVGA 500W 80 Plus PSU
2st chassifläktar
Sletet Cooler Master chassi
Denna har använts av farsan ett tag och har fungerat bra för det, men när brorsan fick sig en uppgradering fick även farsan sig en liten uppgradering. Datorn fungerar fint i drift, men har två böjda pinnar på moderkortet, vilket verkar göra att den glömmer bort vilken CPU som har satt där innan, eller att den helt tappar inställningarna till BIOS efter vissa omstarter. Det kan också vara ett problem med ett dött CMOS-batteri, jag har inte testat att byta ut det. Hade fungerat utmärkt som en server som får stå på för det mesta - förutom att man eventuellt kommer behöva ha fysisk tillgång till den för att se till att den bootar korrekt. Byts moderkortet ut är resterande komponenter fungerande utan problem.
Budstart 600kr

Avslutar samtliga annonser på söndag kl 22
Föredrar och kommer prioritera hämtning i Abrahamsberg/Bromma, men kan skicka mot fraktkostnad.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

1200kr dator 1+2

Permalänk
Medlem

Hej,
Kan du skicka Phanteks chassit? isf hur mycket kostar frakten?

Permalänk
Medlem

Börjar med 200:- för phanteks evolv shift x. Hämtar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Hej,
Kan du skicka Phanteks chassit? isf hur mycket kostar frakten?

Tyvärr inte, då jag inte har något lämpligt emballage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laktos:

Tyvärr inte, då jag inte har något lämpligt emballage.

Helt förståeligt. Tack för en snabbt svar! Ha en trevlig kväll.

Permalänk

Bud 700kr för dator 1, avhämtning

Permalänk

Kan buda 50kr på Corsair AIO:n
Är det 120, 240, eller 360mm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsepojken:

Kan buda 50kr på Corsair AIO:n
Är det 120, 240, eller 360mm?

120mm ganska tunn! Går att få en skymt av den på bilden med havet av prylar

Permalänk
Medlem

1300kr dator 1+2

Permalänk
Medlem

Budar 100:- på Aio, 150 på Cryorig C7 + hämtar

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X, Cooler Master ML360R, MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI, G.SKill 32GB 3600Mhz CL16, ASUS ROG STRIX GTX 1080 Ti GAMING OC , Samsung 970 Evo Plus 1TB + WD4TB + Seagate ST4TB, Lian Li PC O11, Seasonic PRIME 850W.

Monitorer: Asus ROG Swift PG348Q + ASUS ROG Swift PG279Q
Tangentbord och mus: Steelseries Apex 7 Pro + Steelseries Rival 700

Permalänk
Medlem

Uppdatering om Phanteks Chassi. Jag glömde nämna att en av skruvarna har lite färg bortsliten. Går nog ganska enkelt att fixa om man stör sig på det. Den skruven syns på bilden om man tittar lite noggrannt på skruven uppe i vänstra hörnet på glaset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laktos:

Uppdatering om Phanteks Chassi. Jag glömde nämna att en av skruvarna har lite färg bortsliten. Går nog ganska enkelt att fixa om man stör sig på det. Den skruven syns på bilden om man tittar lite noggrannt på skruven uppe i vänstra hörnet på glaset.

Inga problem, mitt bud kvarstår.

Permalänk
Medlem

Uppdatering om Corsair AIO, det fästet som ser ut att passa till AM4 som man trär kring själva kylblocket/pumpen verkar efter inspektion inte kunna gå att skruva på bottenplattan. Köparen får fortfarande med båda fästena, men räkna med att det kommer vara lättast att sätta på denna på en intel-rigg.

Permalänk
Skrivet av Laktos:

Uppdatering om Corsair AIO, det fästet som ser ut att passa till AM4 som man trär kring själva kylblocket/pumpen verkar efter inspektion inte kunna gå att skruva på bottenplattan. Köparen får fortfarande med båda fästena, men räkna med att det kommer vara lättast att sätta på denna på en intel-rigg.

Mitt bud kvarstår på 50kr +frakt om det går

Permalänk
Medlem

100kr för qi-laddaren med klockplats

Permalänk

Höjer mitt bud till 125kr på AIO:n

Permalänk
Medlem

Enthoo Evolv X 300kr

Permalänk
Medlem

350:- för phantekslådan, som jag är ganska säker på är en Evolve Shift X.

Permalänk
Medlem

Intresserad i noctua fläktarna.

Är någonting kvar?

Permalänk
Medlem

Det är på bild Shift x 400 KR

Permalänk
Medlem

500kr för shift x

Permalänk
Medlem

Vinnare budgivning:
Dator 1 + 2 - Plyxan 1300kr
AIO 120mm - Bamsepojken 125kr
QI laddare - Carl 100kr
Cryorig C7 - hundenBoss 150kr
Shift X - dasOp 500kr
Noctua U12 + A12x25 fläkt - PM bud 600kr
Skriver address på PM, så är det bara att komma när ni känner för det, är hemma hela dagen idag