Permalänk
Medlem

Handledsstöd för low profile tangentbord?

Hej,

Har idag ett Logitech G915 TKL med ett Glorious PC Gaming Wristrest slim (17 mm) vilket i stort fungerat bra. Jag har dock 2 problem med detta vriststöd som nu har några år på nacken :

https://www.gloriousgaming.com/products/glorious-gaming-keybo...

1. Gummimattan(grepp) på undersidan lossnar. Provat limma man lossnar efter ett tag igen.
2. Samlar på sig skit, framförallt katthår.

Nu behöver jag nytt och Gloriouse Wooden keyboard rest ser ut att kunna lösa mina problem :

https://www.gloriousgaming.com/products/glorious-wood-keyboar...

Problemet är att de har en tjocklek på 19 mm. På papper ser det kanske inte ut att vara någon märkvärdigt, 2 mm, men då tänker man inte på att det mjuka faktiskt blir några mm tunnare när man vilar på det.

Någon som har detta stöd(trä) till sitt Low profile keyboard? Eller har annat förslag?

PS. Jag vet att det finns de som anser att det inte behövs något stöd för low profile, för min del är det dock ett måste. Det måste dock vara relativt lågt, 25 mm versionen fungerade inte för mig.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

300:- för ett lackerat tallbräda... Snacka om överpris men visst du slipper det manuella arbetet.

Mitt tips gå till närmsta lokala snickare om att få köpa en spillbit ur deras skräp container antingen får du det gratis eller för typ en påse bullar från ica.

Kan säkert t.om få de tillsågat och hyvlat om du bjur på en tårta.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Visst låter det dyrt, jag funderade på att göra något eget men när man tänker igenom jobbet så kanske det ändå inte är så dyrt?

- Färg
- Slippapper
- Träbit
- Jobb(tid)

Färgen kanske går på 100 lappen för en burk om man nu inte ska ha någon grundspärr. Jobbet med att leta upp material, såga, slipa måla är troligen par timmar allt som allt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag har ett gammalt ganska hårt "läder" handstöd från Ducky och som är under 20mm högt som funkar bra både till vanliga och lite mer slimmade tangentbord, som jag kan rekommendera hyfsat väl. (nackdel är möjligen att det glider lite för lätt)

Tror det är den här modellen - men verkar tyvärr lite svår att få tag på.
https://www.amazon.se/-/en/dp/B08VH7LX3C/ref=sr_1_48?crid=PKH...
Men kanske inte värt de pengarna? Plus att just den där är nog TKL varianten tyvärr!

Såg den här enkla väldigt låga/slimmade logitechvarianten också:
https://www.amazon.se/-/en/dp/B07VWZHCNX/ref=pd_sbs_sccl_1_2/...

*edit*
Eller denna 2cm höga gelvariant på extrapris
https://www.komplett.se/product/1118012/datorutrustning/kring...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Var väldigt nära på att lägga en beställning på en svart träbit men efter att tittat på ett par reviews så inser jag det självklara, färgen slits och ljus träfärg mot svart är inte vidare snyggt. Många rapporterar om att det bara tar 3-4 veckor innan man ser slitage.

Alternativet är en träbit som man hårdwaxar, då är det lätt att lägga på nytt lager när det behövs men jag tror man oftast vill ha EK då vilket är både dyrt och tar en väldig tid att slipa.

Det hade varit skönt att slippa rolla vriststödet var och varannan dag så alternativet är som Roger W föreslår att köra på ett med "läder". Problemet är det inte verkar finnas äkta läder och konstläder/plast har en tendens att bli ganska svettigt.

Får kanske köra vidare på Glourious PC Gaming Race Slim, såg att de faktiskt fixat så att inte gummi ytan på undersidan kan släppa i limmningen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Hittade Kensington Ergosoft Wrist Rest for Standard Keyboard som kanske kan vara något(finns i flera olika storlekar). Överlag bra betyg, några klagar på att den är kupad på undersidan och ligger inte helt plant men den Glorious PC Gaming Race jag har idag kupar sig på andra hållet och jag ser inget problem i det.

Nackdelen är såklart att den kan bli varm men jag har haft plast stöd tidigare utan några större problem, stor fördel är att de går att torka av och inga katthår fastnar. Egentligen hade den gärna fått vara helt rak och inte utsvängd på ena delen men jag antar att jag kan leva med det.

Får se om jag får tummarna loss för en beställning någon dag om det nu inte dyker upp något annat.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Hittade en planhyvlad träbit i garaget som sågades till och slipades på par minuter.

Kan konstatera att tyg versionen från Glorious PC Gaming Race är skönare och känns mer rätt. Det jag dock uppmärksammat är att egentligen är det handleden som ska vila på stödet, inte handen. Nu får jag ganska rak led även med handen på stödet men om man vilar handleden så känns träversionen faktistk något bättre. Problemet med detta är dock att det blir obekvämt med klockkan.

Kanske blir till att beställa en ny Glorious PC Gaming Race stöd, tråkiga är att behöva fortsätta med att rolla katthår.

Får utvärder detta lite mer.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Blev ett Kensington Ergosoft som passar bra till tangentbordet. Det är mjukt men ändå fast, skulle säga att det är något närmare träbiten än Glorious PC Gaming Race men samtidig är det tillräckligt mjukt. Katthår och liknande sätter sig inte i materialet och den är lätt att torka av. Nackdelen skull kunna vara att den inte andas men än så länge har jag inte märkt några problem.

Hur hållbarheten är återstår att se men så här långt ser allt bra ut

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett handledsstöd från Ducky förra året, tror att jag gav runt 250:- för det till mitt TKL från Varmilo.
@Jimmy var detta jag köpte https://www.mediamarkt.se/sv/product/_ducky-handledsst%C3%B6d...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X