Kontaktlinsprototyp bestyckas med Micro LED och ARM M0-processor

Permalänk
Melding Plague

Kontaktlinsprototyp bestyckas med Micro LED och ARM M0-processor

Mojo Visions AR-linser är en pytteliten skärm med tillhörande processor som vilar direkt mot användarens hornhinna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

CP2077/Deus Ex future inc.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Vore helt fantastiskt att ha linser med zoom

Permalänk
DingDongerMcDongface

Jag har lite svårt inte tänka på hur fruktansvärt obekväma de måste vara. "Gamla" hårda linser var som jag förstår det ingen höjdare och kan skava rätt rejält. Men det vore sjukt coolt med linser som på digital väg bättre kunde kompensera för vissa synfel t.ex, även om det kanske inte riktigt är syftet med dessa.

Permalänk
Medlem

Jag är inte klaustrofobiskt lagd, men fick ändå lite klaustrofobikänslor mot slutet av videon där de visar hur GUI:t hänger med vart man än tittar. Jag menar... man kan inte direkt bara blunda och låtsas som att det inte är där. 😶
Undrar om det kommer vara ett problem som de behöver hantera framgent.

I övrigt, mycket tufft

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av OptiMizer:

Vore helt fantastiskt att ha linser med zoom

Som gammal gubbe skulle jag uppskatta röngtensyn....

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe3:

Som gammal gubbe skulle jag uppskatta röngtensyn....

mmhmm
Sen går frugan sidan om och har direkt feed på allt du tittar på...

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Gorian:

Jag är inte klaustrofobiskt lagd, men fick ändå lite klaustrofobikänslor mot slutet av videon där de visar hur GUI:t hänger med vart man än tittar. Jag menar... man kan inte direkt bara blunda och låtsas som att det inte är där. 😶
Undrar om det kommer vara ett problem som de behöver hantera framgent.

I övrigt, mycket tufft

Det tänkte jag inte på faktiskt, men nu när du säger det känns det lite obehagligt med något som typ... lyser upp under ögonlocken 🙃 Hittills verkar de bara haft på linsen i väldigt korta perioder samtidigt, men jag tänker att värme också borde bli något att hantera? Även om det inte är några stora superkomponenter lär de ju alstra viss värme vid användning över tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe3:

Som gammal gubbe skulle jag uppskatta röngtensyn....

plockar begreppet snuskgubbe till en helt ny nivå som passar det moderna samhället.

Tänk med den här linsen så kan man börja kolla porr 24/7 helt öppet utan att någon kan komma på en😁

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Det tänkte jag inte på faktiskt, men nu när du säger det känns det lite obehagligt med något som typ... lyser upp under ögonlocken 🙃 Hittills verkar de bara haft på linsen i väldigt korta perioder samtidigt, men jag tänker att värme också borde bli något att hantera? Även om det inte är några stora superkomponenter lär de ju alstra viss värme vid användning över tid.

Ögat ger i princip gratis vattenkylning!

Men allvarligt, kontakt med en blöt kropp kommer kyla linsen ordentligt mycket bättre än fri luft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe3:

Som gammal gubbe skulle jag uppskatta röngtensyn....

Det kan gälla att passa sig om detta blir verklighet:

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Påtvingad reklam när man är ute i trafiken

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Hedersmedlem

Hur kan de göra en display med MicroLED som har 14 000 PPI när TV-appareter med 4K Micro-LED knappt går att få under 100 tum för att pixlarna blir för små då...?
Är det verkligen samma teknik?

Oavsett om det är samma teknik eller inte så är det ju helt sinnessjuk täthet.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Musikälskare

Jag kan inte ens ha vanliga linser utan att det skaver och man får huvudvärk, detta känns som framtiden (om några år, många år) om de får ner storleken osv

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Påtvingad reklam när man är ute i trafiken

Skrämmande blir om någon hackar dom, helt svart bild när du är ute och kör t ex. Eller flimmer för att tvinga fram epilepsi attack eller liknande.
Kan tänka mig att det kommer lagar om dessa liknande mobilförbudet när man kör mm när utvecklingen kommit så långt att det börjas användas.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Började tåras i ögonen bara av att se bilderna, skulle alla dagar i veckan välja glasögonformat istället för linser när det gäller sådan här teknik.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte ser problemet med om något går snett och den börjar överhetta eller nåt.
Nä, google lens eller nåt sådant men inte direkt på ögat. Usch.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Är dessa certifierade för användning av elallergiker?

Permalänk
Medlem

Den viktiga frågan: Får man LED-syn av dessa 😋

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ledsyn

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Tveksam. Annonsörer har redan tillgång till obehagligt mycket information om en. Känns sådär att det bara är en tidsfråga innan de börjar skicka annonser beroende på vad man tittar på och hur man reagerar på det.

Men annars är det fräsig teknik, helt klart

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Den viktiga frågan: Får man LED-syn av dessa 😋

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ledsyn

Dagens bästa.
Du lyste upp hela min tillvaro!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Den viktiga frågan: Får man LED-syn av dessa 😋

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ledsyn

Nästa steg i utvecklingen: RGB linser!

Permalänk
Sötast
Skrivet av landmarks:

Det tänkte jag inte på faktiskt, men nu när du säger det känns det lite obehagligt med något som typ... lyser upp under ögonlocken 🙃 Hittills verkar de bara haft på linsen i väldigt korta perioder samtidigt, men jag tänker att värme också borde bli något att hantera? Även om det inte är några stora superkomponenter lär de ju alstra viss värme vid användning över tid.

Den använder extreme eyes cooling för att hålla nere temps!

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Är dessa certifierade för användning av elallergiker?

Man brukar inte certifiera för fantasiåkommor.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Tveksam. Annonsörer har redan tillgång till obehagligt mycket information om en. Känns sådär att det bara är en tidsfråga innan de börjar skicka annonser beroende på vad man tittar på och hur man reagerar på det.

Men annars är det fräsig teknik, helt klart

Håller med till 100%
Inte bara annonsörerna utan även USA, KINA osv osv

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Tufft!
Tycker det är dumt att klanka ner på begränsningarna, det är ju en otroligt tidig prototyp.

Permalänk
Medlem

I'll be back!

Ingen annan som får de associationerna?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Vi ses om 10 år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Håller med till 100%
Inte bara annonsörerna utan även USA, KINA osv osv

Det är fritt att avstå att använda alternativ välja nptt som känns säkert.

XR förutspås ju bli "nästa internet" eller "nästa personal computing så detta med linser är en del i det hela

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Cool ide. Och man har väll anat att detta skall komma. Men jag använder heldre någon typ av glasägon skärm som google va inne på ett tag. Som tidigare nämts, vad fasen händer om något går fel / hackad och man är ute i trafiken? Det är ju inget man kan ta ut "bara sådär"