Hej från nya testredaktören

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Kenneth:

Välkommen Kenneth 2.0/Calle 2.0! Har du fått lyssna på kazoo-musik än?

Oklart om det spelats kazoo än faktiskt, men min stabila uppsättning ljud och läten har han åtminstone inte fått slippa

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Kenneth:

Välkommen Kenneth 2.0/Calle 2.0! Har du fått lyssna på kazoo-musik än?

Skrivet av landmarks:

Oklart om det spelats kazoo än faktiskt, men min stabila uppsättning ljud och läten har han åtminstone inte fått slippa

Noelias "ljud" går på högvarv, så det räcker gott och väl för tillfället för att fylla dårskapskvoten. Men snart är det dags att introducera både @CrispVanDahl och @enlightener till KazooClockers.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Kenneth:

Välkommen Kenneth 2.0/Calle 2.0! Har du fått lyssna på kazoo-musik än?

Skrivet av landmarks:

Oklart om det spelats kazoo än faktiskt, men min stabila uppsättning ljud och läten har han åtminstone inte fått slippa

Skrivet av Enviro:

Noelias "ljud" går på högvarv, så det räcker gott och väl för tillfället för att fylla dårskapskvoten. Men snart är det dags att introducera både @CrispVanDahl och @enlightener till KazooClockers.

Calle 0.8, skarp lansering i höst.
Inte hört någon kazoo-musik ännu dock så har det varit bullfest på repeat i två dygn.

Noelia bidrar med dårskap och läten som ligger som ett betryggande bakgrundsljud.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av sAAb:

Välkommen! Men, hmmm... Jag kände mig tvungen att kolla upp "miniatyrmålning". Det blev https://en.wikipedia.org/wiki/Portrait_miniature, vilket jag kände till som fenomen.

Men, vilken upplösning motsvarar det om man zoomar in?! Är det som att göra ett stilleben på 480x320, 320x200, 160x100 eller var går gränsen om man arbetar med akvarell eller olja?! Var går smärtgränsen, både som kreatör och som betraktare?! Är 9x6 mm för litet för en oljemålning men inte för akvarell?!

Min misstanke är att du har tänkt igenom sådana frågor, därför frågar jag!

Hahah, jag var förmodligen enbart väldigt otydlig.
Det jag målar är alltså inte tavlor i miniatyrformat utan miniatyrfigurer som används i diverse olika krigsspel eller enbart för att det är väldigt roligt att pyssla.
exempel på ett av dessa spel och det allra största är Warhammer 40k från Games Workshop.
hoppas detta förtydligar lite.

Permalänk
Medlem

@CrispVanDahl Oj vad oväntat, det kommer nog bli bra det här my old homie! Du glömde att du gillar pizza lite för mycket eller gjorde iallafall

Visa signatur

Awsomness

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Så mycket nytt folk gör mig orolig över SWC's framtid.
Det brukar ju finnas en anledning till att "gamla rävar" slutar.
Men så länge ni inte fingrar på forumet så är jag nöjd.

Mja, vill minnas att det var flera som ställde sig tveksamma gentemot exempelvis Emil när han precis börjat, och han är ju nu en av de ”gamla rävarna” som slutat. Detsamma gäller Jacob, Kenneth mfl.
Tiden går och ansikten byts ut, och visst är det tråkigt när uppskattat folk försvinner, men så länge själen förblir är jag nöjd.

Hej Calle!

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Hoppas du får det enormt jobbigt på jobbet, dvs så att det blir många bra tester! Välkommen!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Välkommen Calle! Hoppas du kommer trivas här!
Kul med lite nya ansikten!

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk

Varmt välkommen ska bli kul att följa dina framsteg här. Du är väldigt lik mig med intressen så du verkar vara likasinnade som mig😊

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Relik 📜

Välkommen! 🚀

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Välkommen.
Du får jobba på skägget lite. Ser att du börjat odla...

Permalänk
Medlem

Hej och välkommen!

Permalänk
Medlem

Hejsan! Välkommen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Hahah, jag var förmodligen enbart väldigt otydlig.
Det jag målar är alltså inte tavlor i miniatyrformat utan miniatyrfigurer som används i diverse olika krigsspel eller enbart för att det är väldigt roligt att pyssla.
exempel på ett av dessa spel och det allra största är Warhammer 40k från Games Workshop.
hoppas detta förtydligar lite.

Ok, då faller allt på plats!!!

Men, det hade varit än högre nördcred med tavlor i miniatyr.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Kenneth:

..Har du fått lyssna på kazoo-musik än?

Jag hoppas att Calle slipper den.. Upplevelsen

@CrispVanDahl Välkommen!

Förövrigt.. For the Emperor!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Välkomen @CrispVanDahl!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Varmt välkommen!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Kimpish:

@CrispVanDahl Oj vad oväntat, det kommer nog bli bra det här my old homie! Du glömde att du gillar pizza lite för mycket eller gjorde iallafall

Så länge den kommer ifrån Lugano i Fruängen!

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av the squonk:

Hoppas du får det enormt jobbigt på jobbet, dvs så att det blir många bra tester! Välkommen!

Skrivet av BadNewsBrod:

Välkommen Calle! Hoppas du kommer trivas här!
Kul med lite nya ansikten!

Skrivet av djdennistm:

Varmt välkommen ska bli kul att följa dina framsteg här. Du är väldigt lik mig med intressen så du verkar vara likasinnade som mig😊

Skrivet av emilakered:

Välkommen! 🚀

Skrivet av Gorjin:

Hej och välkommen!

Skrivet av versions:

Hejsan! Välkommen.

Skrivet av Deriveh:
Skrivet av Gender Bender:

Varmt välkommen!

Tack så varmt och hjärtligt för alla fina välkomnanden! Jag ska köra så det ryker och hoppas att ni alla kommer vara nöjda med vad jag producerar!

We march for Macragge!

Permalänk
Inaktiv

50-talet ringde och ville ha sin testredaktör tillbaks..

Välkommen!

EDIT: Nevermind, på thumbnailen såg du ut som en raggare, men i ditt inlägg ser jag att du har en manbun

Permalänk

My boy Calle!!! 😄😄😄

-Fay

Permalänk
Medlem

Härligt att @callemedskägget är tillbaka!

Välkommen!

Permalänk
Medlem

Välkommen till SweC Calle

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Medlem

Sällar mig till raden av alla som önskar dig välkommen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

<Uppladdad bildlänk>

Hej SweC!

Jag heter Calle och jag har den stora äran att sedan den 4/7 vara ny testredaktör här på Sweclockers.
Jag har fått ett varmt välkomnade av mina nya kollegor och ser fram emot att komma igång och fylla de stora skor som Kenneth lämnat efter sig.
Detta blir en utmaning men det kommer också att bli väldigt roligt att få lära känna er alla i communityn bättre!

Vem är jag?

Sedan barnsben har jag alltid varit intresserad av “nördiga” intressen, allt från miniatyrmålning, spel, manga, och teknik generellt.
I tonåren sammanföll det växande intresset för datorhårdvara med att jag började tjäna egna pengar som i snabb takt spenderades på att uppgradera min egen maskin.
Övriga intressen inkluderar men är inte begränsade till: Fotboll (Både av den europeiska och amerikanska varianten), mat och dryck, musik samt historia.
Under mitt arbetsverksamma liv har jag primärt arbetat i retailbranschen för hårdvara.
Först hos Webhallen under ett par år och nu senast hos Inet i Stockholm där jag både arbetat med sälj och kundrådgivning men också som tekniker.

Vad kommer jag att bidra med?

Först och främst så kommer fokus ligga på att absorbera så mycket kunskap som möjligt av den allseende trollkarlen Jonas och komma in i mina nya arbetsuppgifter här hos Geeks och bli varm i kläderna både vad gäller arbetsmetodik men även bli en del av laget här på redaktionen. Lika viktigt för mig är dock att jag blir en del av communityn och gemenskapen hos Sweclockers i stort och att producera tester och nyheter som är av intresse för er läsare.
Min målsättning är att alltid kunna smaksätta innehållet med min personliga touch samt sträva efter att hålla samma höga kvalitet som Sweclockers alltid har representerat.

Jag välkomnar givetvis frågor, synpunkter och önskemål antingen här i tråden eller via PM.

Min semester tog jag ut tidigare i våras så jag kommer finnas med er här hela sommaren lång!

Varmt välkommen!

Jordgubbar eller hallon?
Choklad eller lakrits?

Konfig 1: en högpresterande GPU och halvmedioker CPU?

Konfig 2: en halvmedioker GPU och högpresterande CPU?

Konfig 3: en transistorradio?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av anon334363:

50-talet ringde och ville ha sin testredaktör tillbaks..

Välkommen!

EDIT: Nevermind, på thumbnailen såg du ut som en raggare, men i ditt inlägg ser jag att du har en manbun

Jag extraknäcker som Elvis-imitatör så min manbun kan enkelt stylas om till nordens största pompadour.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Elakekocken:

Varmt välkommen!

Jordgubbar eller hallon?
Choklad eller lakrits?

Konfig 1: en högpresterande GPU och halvmedioker CPU?

Konfig 2: en halvmedioker GPU och högpresterande CPU?

Konfig 3: en transistorradio?

Man tackar!
Jordgubbar.
Lakrits.
Konfig 3 så klart.

Permalänk
Medlem

Kul, välkommen!! Ser fram emot dina tester och allt annat du kommer bidra med! 😁

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Så länge den kommer ifrån Lugano i Fruängen!

Så var det inte när vi öppnade Fridhemsplansbutiken... Jag vart så taggad när jag sa att jag inte ville ha mer pizza och du ägde mig med förslaget om "italenska mackor" med tomat, ost, skinka och massa annat och så står vi ändå utan för den där jävla pizzerian. Haha

Visa signatur

Awsomness