Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Kaleid:

Lite märklig lista, source doesn't matter nämner både Apple dongle och Topping produkter, saker som mäter generellt sett mycket bättre än annat.. helt klart köps de av entusiaster @ ARS t.ex.

Håller med inte helt perfekt ordval men fokusera på innehållet istället. Borde varit något i still med "Source for $10 is usually enough". Numera mäter ju $10 produkter fint och jag antar att $10 doesn't matter för dom flesta, därav benämningen. Hursomhelst vart placerar du dig själv?

Edit: Alla är vi nog entusiaster men inte alla är Source enthustiasts

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mumu55:

Håller med inte helt perfekt ordval men fokusera på innehållet istället. Borde varit något i still med "Source for $10 is usually enough". Numera mäter ju $10 produkter fint och jag antar att $10 doesn't matter för dom flesta, därav benämningen. Hursomhelst vart placerar du dig själv?

Edit: Alla är vi nog entusiaster men inte alla är Source enthustiasts

De flesta gör nog inte det, men Apple Dongle är i topp vad gäller billiga USB-diton. Speciellt om man köper USA varianten som är lite kraftfullare. (Nackdel dock är att de inte är så hållbara, riktigt klen kabel, som gjort för att man ska köpa igen och igen och igen)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Kaleid:

De flesta gör nog inte det, men Apple Dongle är i topp vad gäller billiga USB-diton. Speciellt om man köper USA varianten som är lite kraftfullare. (Nackdel dock är att de inte är så hållbara, riktigt klen kabel, som gjort för att man ska köpa igen och igen och igen)

Ja, äger EU varianten sen länge. Tipsade 2020 #18352921
Och den är bra, dock cripplad i Android om man inte kör UAPP tricket för att få ut maxeffekt. Kommer nog ha en US variant om ett tag, bara för att testa.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

3. Source gear matters - and the higher end source can matter more, make more of a difference. A lot of beginner audiophiles are better putting their money in transcuders (IEM & headphones). And then think about source gear when it makes more sense.

Jag tycker generellt att nybörjare hoppar ned i fel ände av bassängen gällande prioriteringar och köper ofta källmaterial för tidigt och/eller för dyrt. Men klart att det är skillnad på grej och grej. Jag har en förstärkare som mäter bra och en som låter bra. Dyrare är dock inte per automatik bättre. Och eventuella förbättringar hamnar ofta inte under rubriken "prisvärt".

Permalänk
Medlem

Hej!

Efter mycket om och men har jag kommit fram till att ett trådlöst headset bäst uppfyller mina behov och har försökt grotta ned mig men kan inte bestämma mig.

De jag har kollat på är följande:

EPOS H3 Hybrid Pro
HyperX Cloud Alpha
Razer Blackshark v2

Hörlurarna ska främst användas till spel och musik. Spelandet sker nästan oavkortat under kvällstid när familjemedlemmarna har gått och lagt sig, vilket innebär att jag är i behov av en mikrofon som klarar av att plocka upp ”tystare” prat.

Är det någon som har erfarenhet av ovan skrivna lurar, eller kanske rent av sitter inne på ett par som uppfyller mina behov?

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

@devastx
Hej!
Vilka spel spelar du? Vill du lyssna för inlevelse, eller positionering? Vilken sorts musik lyssnar du på, och vilken sorts musik är det extra noga att det låter bra?
Finns det någon särskild anledning till att du kollar på ett headset snarare än trådlösa hörlurar med skrivbordsmikrofon?

Jag tenderar att föredra det sistnämnda, då jag inte behöver begränsa mig till vissa specifika modeller, och när jag behöver röra mig bort från datorn så brukar trådlösa hörlurarnas mikrofon vara tillräckligt bra om jag behöver använda den. Plus då att jag slipper ha dem 'bara' till datorn.

Men du kanske har andra behov än jag, och ditt skrivbord kanske ser annorlunda ut än mitt. Ville fråga innan jag rekommenderar. Jag har pga mina egna tendenser inte hört just de modeller du nämner själv, men läser gärna på och ger mitt omdöme om du vill ha det ändå, men skulle ändå rekommendera att du åker till en butik som har dem på display och testar hur de låter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

@devastx
Hej!
Vilka spel spelar du? Vill du lyssna för inlevelse, eller positionering? Vilken sorts musik lyssnar du på, och vilken sorts musik är det extra noga att det låter bra?
Finns det någon särskild anledning till att du kollar på ett headset snarare än trådlösa hörlurar med skrivbordsmikrofon?

Jag tenderar att föredra det sistnämnda, då jag inte behöver begränsa mig till vissa specifika modeller, och när jag behöver röra mig bort från datorn så brukar trådlösa hörlurarnas mikrofon vara tillräckligt bra om jag behöver använda den. Plus då att jag slipper ha dem 'bara' till datorn.

Men du kanske har andra behov än jag, och ditt skrivbord kanske ser annorlunda ut än mitt. Ville fråga innan jag rekommenderar. Jag har pga mina egna tendenser inte hört just de modeller du nämner själv, men läser gärna på och ger mitt omdöme om du vill ha det ändå, men skulle ändå rekommendera att du åker till en butik som har dem på display och testar hur de låter.

Lurarna kommer främst användas till WoW, men jag känner att jag inte vill begränsa mig för mycket i FPS heller, även om det sällan spelas FPS. Gällande musiken är det elektroniskt/pop.

Anledningen till att jag önskar trådlösa hörlurar är att jag ofta gör sysslor så som tvättar etc mellan varven. Jag har en liten skrutt hemma som gärna hugger tag i kablar, vilket gör att jag vill minimera antalet kablar i den mån det är möjligt!

Jag har kollat på andra lösningar, typ antlions trådlösa modmic men är lite osäker på hur fort den skulle slitas ut om jag hade köpt ett par som används både vid burken och irl.

Jag tar alla tips jag kan få!

Permalänk
Medlem
Skrivet av devastx:

Är det någon som har erfarenhet av ovan skrivna lurar, eller kanske rent av sitter inne på ett par som uppfyller mina behov?

Tack för hjälpen!

Jag har nog gått igenom de flesta mer populära headset på marknaden 😅
Blir liksom aldrig helt nöjd.

Ska du ha ett allt-i-allo headset som funkar till musik också så rekommenderar jag Audeze Penrose. De är långt bättre till musik än de alternativen du kikat på.
Själv kör jag HyperX Cloud Alpha men det beror på att jag har andra lurar för musik och behöver ett headset med lång batteritid och hög komfort snarare än bra ljud.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Jag har nog gått igenom de flesta mer populära headset på marknaden 😅
Blir liksom aldrig helt nöjd.

Ska du ha ett allt-i-allo headset som funkar till musik också så rekommenderar jag Audeze Penrose. De är långt bättre till musik än de alternativen du kikat på.
Själv kör jag HyperX Cloud Alpha men det beror på att jag har andra lurar för musik och behöver ett headset med lång batteritid och hög komfort snarare än bra ljud.

Stort +1 på Penrose trots lite halvtaskig byggkvalité enligt vissa. Jag har både Penrose och Mobius(från indiegogo 2018) och båda är i kanonfint skick. Jag är dock alltid rädd om mina saker så kanske inte är representativt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Jag har nog gått igenom de flesta mer populära headset på marknaden 😅
Blir liksom aldrig helt nöjd.

Ska du ha ett allt-i-allo headset som funkar till musik också så rekommenderar jag Audeze Penrose. De är långt bättre till musik än de alternativen du kikat på.
Själv kör jag HyperX Cloud Alpha men det beror på att jag har andra lurar för musik och behöver ett headset med lång batteritid och hög komfort snarare än bra ljud.

Skrivet av Ugga:

Stort +1 på Penrose trots lite halvtaskig byggkvalité enligt vissa. Jag har både Penrose och Mobius(från indiegogo 2018) och båda är i kanonfint skick. Jag är dock alltid rädd om mina saker så kanske inte är representativt.

Kollade på dessa också, men fick för mig att mikrofonen ska vara ganska kass, vad har ni för uppfattning? Ska egentligen bara användas till kommunikation på discord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devastx:

Kollade på dessa också, men fick för mig att mikrofonen ska vara ganska kass, vad har ni för uppfattning? Ska egentligen bara användas till kommunikation på discord.

Micen är inte fantastisk men det är den liksom inte på nåt av de trådlösa headseten. Den bästa jag testat är Corsair Virtuoso RGB men då fick jag problem med att den inte va tillräckligt brusreducerande så folk klagade på ljud i bakgrunden hos mig.
Penrose mic är något mer känslig för placering vid munnen än vissa andra. Men med rätt placering tycker jag den låter bra (för att vara gamingheadset).

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av eFoppa:

Jag har nog gått igenom de flesta mer populära headset på marknaden 😅
Blir liksom aldrig helt nöjd.

Ska du ha ett allt-i-allo headset som funkar till musik också så rekommenderar jag Audeze Penrose. De är långt bättre till musik än de alternativen du kikat på.
Själv kör jag HyperX Cloud Alpha men det beror på att jag har andra lurar för musik och behöver ett headset med lång batteritid och hög komfort snarare än bra ljud.

Gillade också Penrose för musik. Testat hos kompisen. 2h kvar till Pearl Jam. Inget slår live 😄

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Gillade också Penrose för musik. Testat hos kompisen. 2h kvar till Pearl Jam. Inget slår live 😄

Enjoy! Lär bli magiskt, och ja inget slår live 😃

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Micen är inte fantastisk men det är den liksom inte på nåt av de trådlösa headseten. Den bästa jag testat är Corsair Virtuoso RGB men då fick jag problem med att den inte va tillräckligt brusreducerande så folk klagade på ljud i bakgrunden hos mig.
Penrose mic är något mer känslig för placering vid munnen än vissa andra. Men med rätt placering tycker jag den låter bra (för att vara gamingheadset).

Ja, efter firmwareuppdatering tidigare med fix för mikrofonen är den så bra den kan vara för trådlöst tycker jag. Penrosemikrofonen låter sjukt bra på Mobius via USB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devastx:

Hej!

Efter mycket om och men har jag kommit fram till att ett trådlöst headset bäst uppfyller mina behov och har försökt grotta ned mig men kan inte bestämma mig.

De jag har kollat på är följande:

EPOS H3 Hybrid Pro
HyperX Cloud Alpha
Razer Blackshark v2

Hörlurarna ska främst användas till spel och musik. Spelandet sker nästan oavkortat under kvällstid när familjemedlemmarna har gått och lagt sig, vilket innebär att jag är i behov av en mikrofon som klarar av att plocka upp ”tystare” prat.

Är det någon som har erfarenhet av ovan skrivna lurar, eller kanske rent av sitter inne på ett par som uppfyller mina behov?

Tack för hjälpen!

Har haft Hyperx lurarna och just nu sitter jag med vita Blackshark v2 pro. Personligen tycker jag att Blackshark lurarna sitter skönare på huvudet och har bättre ljud. Jag tycker även att mikrofonen är något bättre. Audeze Penrose lurarna fick jag testa från en polare, ljudet va bra och micken sådär. Dock så klämde dom riktigt hårt när man hade glasögon.
Det är ju högst personligt vad man föredrar så jag tycker att du ska beställa hem dom olika och testa. Du har ju öppetköp på lurarna.
Mvh Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Eftersom jag alltid brukar köra med lurar när jag sitter vid den stationära.
Men så här på sommaren blir det jäkligtsvettigt Philips Fidelio X2HR.
Budget ca 1000kr eller om dem kan ta över som huvudlur så kan jag lägga mer. Men dem ska vara luftiga, Just nu har jag på dem varmaste dagarna kört med In-ear, vill helst inte köra med dem mer än nödvändigt p.g.a lite hud problem.

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Dirkschneider:

Eftersom jag alltid brukar köra med lurar när jag sitter vid den stationära.
Men så här på sommaren blir det jäkligtsvettigt Philips Fidelio X2HR.
Budget ca 1000kr eller om dem kan ta över som huvudlur så kan jag lägga mer. Men dem ska vara luftiga, Just nu har jag på dem varmaste dagarna kört med In-ear, vill helst inte köra med dem mer än nödvändigt p.g.a lite hud problem.

Audio Technica ATH-AD500X upplevde jag som väldigt luftiga. De har lite knepig passform för någon med mindre huvud (jag upplevde att de ofta sjönk ner) men man kan sätta ett gummiband mellan vingarna så löser det problemet.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk

Är de B&W PX7 / PX8 något att ha med tanke på dess höga pris. Letar ANC lurar främst till pendling och ljudböcker. Hadde tänkt mig för runt 3k. Kan sträcka mig till 4k. Bör ha vettig mic så man kan ha ett vettigt samtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Är de B&W PX7 / PX8 något att ha med tanke på dess höga pris. Letar ANC lurar främst till pendling och ljudböcker. Hadde tänkt mig för runt 3k. Kan sträcka mig till 4k. Bör ha vettig mic så man kan ha ett vettigt samtal.

Skit i dem. B&W är ett lifestylemärke på hörlurssidan.
Final Audio UX3000 skulle jag satsa på om jag behövde nya BT-lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Är de B&W PX7 / PX8 något att ha med tanke på dess höga pris. Letar ANC lurar främst till pendling och ljudböcker. Hadde tänkt mig för runt 3k. Kan sträcka mig till 4k. Bör ha vettig mic så man kan ha ett vettigt samtal.

Vet inte om du noterat det men verkar vara en ny variant på väg

https://www.soundunited.com/news/bowers-and-wilkins-introduce...

Permalänk
Skrivet av improwise:

Vet inte om du noterat det men verkar vara en ny variant på väg

https://www.soundunited.com/news/bowers-and-wilkins-introduce...

Vet. För dyrt. Kostar nästan 6k.
Mest till pendling så behöver inget så pass dyrt. Avvaktar lite. Mina lurar är slitna. De får hänga med lite till. Spanat lite på technics svårt när det inte går att prova. Denon trådlösa för runt 3,5k och Dali IO6 passade bra. Som sagt får se vad som finns nytt till hösten.

Permalänk
Medlem

Någon som haft något att göra med Hifiman:s trade in program? Mina Edition XX pajade tidigare i veckan, så jag mailade Hifiman:s support och frågade om det gick att köpa ett nytt element till lurarna, fick detta som svar. Brukar man få något vettigt erbjudande eller är det typ nypris för lurarna? Hade varit nice att få ett bra pris på typ en Arya.

Hi there,

"Thanks for contacting us. Unfortunately, the driver is not for sale separately.
Edition XX was discontinued, it cannot be replaced or repaired.
Are you interested in a trade in program? If you are interested in it, to give you the right information, may we know the condition of your headphones? Is the original cable working well? Which model are you interested in? And your current location please?
Feel free to tell us your thoughts, we will try our best to help you."

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Drivknuten:

Någon som haft något att göra med Hifiman:s trade in program? Mina Edition XX pajade tidigare i veckan, så jag mailade Hifiman:s support och frågade om det gick att köpa ett nytt element till lurarna, fick detta som svar. Brukar man få något vettigt erbjudande eller är det typ nypris för lurarna? Hade varit nice att få ett bra pris på typ en Arya.

Hi there,

"Thanks for contacting us. Unfortunately, the driver is not for sale separately.
Edition XX was discontinued, it cannot be replaced or repaired.
Are you interested in a trade in program? If you are interested in it, to give you the right information, may we know the condition of your headphones? Is the original cable working well? Which model are you interested in? And your current location please?
Feel free to tell us your thoughts, we will try our best to help you."

Frågan är om du kan trade:a in trasiga hörlurar, så fråga om det, sedan vilket pris du får på ett par Arya.

Permalänk
Medlem

Halloj,

Jag söker lite tips på noise cancelling-lurar som lämpar sig för lite allt möjligt/24-timmarsbruk, ish.
Inser dock att jag nog kan komma att behöva två varianter att alternera mellan. Kommer främst användas vid pendlande och hemmavid, även sovas i.

Har tidigare haft ett par B&W PX7 som använts väldigt frekvent; dessa funkade såklart mindre jättebra att sova i eller vid ansträngning/träning, men kvalitén på ljudet & ANC-förmågan vägde upp en hel del.

Funderar på att köra ett nytt par PX7or för pendlande osv, o sedan några trevliga in-ears för sömn, eller där utanpåliggande inte är lämpligt av andra anledningar. Men jag har noll märkes-lojalitet eller liknande, prioriterar kvalitet & garanti-servicemöjligheter- tipsa gärna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Frågan är om du kan trade:a in trasiga hörlurar, så fråga om det, sedan vilket pris du får på ett par Arya.

Va inga problem att trade:a mina trasiga lurar. Blev erbjuden Ananda v2 Stealth för $450 + $34 frakt, eller Arya Stelth för $1250 + $34 frakt. Skickat från (EU) så ingen tull eller andra avgifter. Så det är väl ändå helt ok priser. Men blev lite snål i slutändan så blev det ett par Ananda.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk
Medlem

Amazons prime day verkar ha bra deals på lurar. Sundara för 2790, t ex.

Har inte själv behov av fler lurar, eller intresse att handla på Amazon, men ni kanske har.

Permalänk
Fyndjägare

Hifiman rear på Amazon Prime Day.

Edition XS 4100kr
Ananda 5990kr
Arya Stealth 12200kr
mfl

Kräver att du går med i Prime. Men går att säga upp och inte betala något för medlemskapet, så har jag gjort förut iaf.
https://www.amazon.se/deal/bb1e576f?showVariations=true

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Skulle gärna köpt ett par Sundara, men tycker att de är för tunga på huvudet..

Permalänk

Någon som lyssnat på Sony Z1R ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av manta_boy:

Någon som lyssnat på Sony Z1R ?

Yes, fundering?