Polsk välkomstdryck med nya vänner

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Polsk välkomstdryck med nya vänner

Dubbeldebut när @CrispVanDahl och @Wittwang gästar LäskClockers första gången och dricker milt imponerande läsk och dryck från Polen.

Permalänk
Medlem

Alltid lika kul att titta på era ansiktsuttryck när ni provar

Permalänk
Medlem

Nu ska det åkas!

Edit: Lite som @UndaC sa förra gången, lite fear factor ska det vara

Mint-drickan presenterades för mig som vanlig äppelsaft/juice, hade precis eran reaktion. De är tydligen lite galna. Finns flera smaker, men de flesta har mint på denna nivå

@JonasT @landmarks: finns väl två Oranzada till i kylen? Bara att köra!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av medbor:

Nu ska det åkas!

Let's fucking go! <3

Permalänk
Medlem

De lät inte så goda.
Så utöver choklad är polackerna inget vidare på läsk heller.

Varför inte prova någon mer vanlig dryck för ovanlighets skull, som referens?
Alltså någon som går att få tag på i vanliga butiker här i landet.
Men det är väl kanske inte lika spännande och lika mycket "fear factor" över det.

För ännu mer udda sorter bör ni besöka någon butik som säljer asiatiska drycker. Där går det att hitta lite av varje.

Provade bl a en förra året, kan väl bara säga att det är en av få drycker någonsin som jag inte klarat av att dricka ur hela flaskan (liten).
Drycken såg ut som rosa sköljmedel, med någon slags kärnor liknande grodägg i (tydligen basilika), doftade som någon blommig blandning av tvål och sköljmedel. Smakade väl ungefär som dess form och doft, lite tvålaktig och parfymerad, med svårdefinierad söt smak. Något sådant om jag minns rätt, det var visserligen ett tag sen, men god var den inte.

För övrigt intressant med de nya redaktionsmedlemmarna som testare. Ännu vet man dock inte om någon av dem har lika avvikande (el kanske okänslig) smak som Anton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

De lät inte så goda.
Så utöver choklad är polackerna inget vidare på läsk heller.

Varför inte prova någon mer vanlig dryck för ovanlighets skull, som referens?
Alltså någon som går att få tag på i vanliga butiker här i landet.
Men det är väl kanske inte lika spännande och lika mycket "fear factor" över det.

För ännu mer udda sorter bör ni besöka någon butik som säljer asiatiska drycker. Där går det att hitta lite av varje.

Provade bl a en förra året, kan väl bara säga att det är en av få drycker någonsin som jag inte klarat av att dricka ur hela flaskan (liten).
Drycken såg ut som rosa sköljmedel, med någon slags kärnor liknande grodägg i (tydligen basilika), doftade som någon blommig blandning av tvål och sköljmedel. Smakade väl ungefär som dess form och doft, lite tvålaktig och parfymerad, med svårdefinierad söt smak. Något sådant om jag minns rätt, det var visserligen ett tag sen, men god var den inte.

För övrigt intressant med de nya redaktionsmedlemmarna som testare. Ännu vet man dock inte om någon av dem har lika avvikande (el kanske okänslig) smak som Anton.

Den där såg spännande ut!

Förra rundan var ju norrländsk läsk från Ica Maxi, tror den borde finnas på fler ställen

’Fear Factor’-grejen är mest för att det är kul att testa udda saker, och bättre att inte alla behöver köpa allt. Men det finns minst lika många exempel med bra läsk som testats här genom åren.

Har du bra (eller dåliga) förslag eller innehav kan du tipsa eller åka förbi kontoret med dessa. Bara kul med fler kockar. Och läsksorter finns det definitivt fler än vad som hinner testas

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Den där såg spännande ut!

Förra rundan var ju norrländsk läsk från Ica Maxi, tror den borde finnas på fler ställen

’Fear Factor’-grejen är mest för att det är kul att testa udda saker, och bättre att inte alla behöver köpa allt. Men det finns minst lika många exempel med bra läsk som testats här genom åren.

Har du bra (eller dåliga) förslag eller innehav kan du tipsa eller åka förbi kontoret med dessa. Bara kul med fler kockar. Och läsksorter finns det definitivt fler än vad som hinner testas

Finns många olika drycker, sen om alla kan kallas läsk är frågan.

Kul med udda sorter ja. Bara det att många av dem inte går att få tag på ens om man skulle vilja.

Men ett tips där är butiker som säljer asiatiska varor. Sådana finns det gott om, sen vilket urval av drycker de har kan variera.

Hade för övrigt gärna varit förbi kontoret där, men lite långt från där jag bor och vanligtvis håller till (lite drygt 110 mil el så).