Nothing visar Phone 1 – på riktigt

Permalänk
Medlem

Vilken bjässe på nästan 7 tum, är ju som min platta. Går den ens ned i en ficka?

Känns som en rätt ointressant telefon. Det som tilltalar mig om det stämmer är att operativer ska vara avskalat och fokusera på att vara snabbt

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Om de hade haft RGB-lampor hade den ju haft dubbelt så bra prestanda... synd att de missade en sån enkel grej.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Lite fräckt utseende, så där har de ju lyckats tycker jag. Hyfsat prissatt ändå. Lockar nog många yngre som vill sticka ut lite. Eller folk i allmänhet som vill sticka ut men inte behöver maximal prestanda.

Men för egen del är jag ute efter mer prestanda och utseendet tilltalar mig inte direkt mig personligen. Men att nyttja LEDer och göra dem till en del av designen för notifikationer känns ju ändå som en kul grej jämfört med tex en liten ensam LED som blinkar likt min nuvarande Xperia. Så den aspekten skulle jag kunna tänka mig i en mobil utan tvekan. Finns ju liknande har jag sett på kollegors lurar där tex ficklampan blinkar när deras telefoner ringer osv. Detta är ju samma sak fast uppskruvat till 11 av 10. Och man verkar kunna kontrollera det lite mer kanske.

Men ett hål i skärmen för kamera är big no no, samma med "notchen" som var inne ett tag. Skit design som enligt mig skriker nödlösning. Vill inte ha en mobil med något sånt.

Får väl se om det tar fart så vi får fler telefoner från dem.

Skrivet av ackwell:

Jag lägger faktiskt min mobil med skärmen nedåt då och då!... när jag vill somna till ett The Office-avsnitt eller en Twitch-stream och inte kan få ut enbart ljud med skärmen avstängd.

Så det är ju inte som att jag skulle vilja ha massa LEDs lysa upp då istället.

Sjukt märkligt designval...

Fast...de lyser ju bara upp vid notifikationer, inte som att det är konstant disco på baksidan. Iaf inte så jag tolkar infon vi fick i nyheten:

"Utöver kamerasensorer huserar även närmare 900 LED-lampor i olika områden, som lyser i vitt när telefonen kräver användarens uppmärksamhet i form av aviseringar eller samtal. Nothing kallar ljussystemet för Glyph och via telefonens mjukvara går det att ställa in hur och när telefonen ska lysa upp."

Går ju garanterat stänga av funktionen helt, kanske styra så de bara används vissa timmar på dygnet osv. Så jag ser inte riktigt problemet du lägger fram här spontant iaf. Låter lite som ett icke-problem.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

"Design och enkel användning" finns redan en etablerad tillverkare för, heter Apple.

Prackade på min far en ny iPhone SE 2022 för 5695 kr häromdan, och det är väl antagligen jättedyrt om man frågar godtycklig Androidare... men denna kinesiska juldekoration är såklart billig och prisvärd.

Apple har inte enkel användning, du får påstå det hur mycket du vill men det stämmer knappast.
Visa hur du på ett enkelt sätt slänger in en mp3 som ringsignal på en iPhone.
Eller hur du ställer in ditt larm som ringer varje morgon så det är på lägsta volym automatiskt.
Du får gärna visa hur du dessutom byter namn på ditt Wi-Fi hotspot.
Jag har en iPhone 13 PRO Max eller vad skiten heter och man blir ju mörkrädd hur dålig mjukvaran är i den.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Apple har inte enkel användning, du får påstå det hur mycket du vill men det stämmer knappast.
Visa hur du på ett enkelt sätt slänger in en mp3 som ringsignal på en iPhone.
Eller hur du ställer in ditt larm som ringer varje morgon så det är på lägsta volym automatiskt.
Du får gärna visa hur du dessutom byter namn på ditt Wi-Fi hotspot.
Jag har en iPhone 13 PRO Max eller vad skiten heter och man blir ju mörkrädd hur dålig mjukvaran är i den.

Du kan göra enkla saker enkelt.
Du kan inte göra mer komplexa saker typ alls (eller så är det bra krångligt)
Är man nöjd inom de begränsningar som finns så är den ju enkel.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Inte något som tilltalar mig direkt. Det är ju fint att det kommer fler val i mellanprisklassen som också kör en hyfsat ren Android, men LED-blink är inget som lockar direkt. Sen tror jag att jag hade irriterat mig oerhört på att kunna se innanmätet utan att ha möjlighet att komma åt det. Å andra sidan ser den ju ganska trevlig ut på kanterna liksom, som en iPhone 5 men utan enorma "bezels" ungefär, men vi får se hur den faktiskt känns.

Skrivet av Aka_The_Barf:

Vilken bjässe på nästan 7 tum, är ju som min platta. Går den ens ned i en ficka?

Känns som en rätt ointressant telefon. Det som tilltalar mig om det stämmer är att operativer ska vara avskalat och fokusera på att vara snabbt

Storleken i tum är ju på diagonalen så en långsmal telefon har inte alls lika stor skärm som en mer fyrkantig surfplatta även om diagonalen är typ samma.

Permalänk

Ännu ett mobilmärke som gör samma sak, lite som när det kommer en ny smak av färskost i affären.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Apple har inte enkel användning, du får påstå det hur mycket du vill men det stämmer knappast.
Visa hur du på ett enkelt sätt slänger in en mp3 som ringsignal på en iPhone.
Eller hur du ställer in ditt larm som ringer varje morgon så det är på lägsta volym automatiskt.
Du får gärna visa hur du dessutom byter namn på ditt Wi-Fi hotspot.
Jag har en iPhone 13 PRO Max eller vad skiten heter och man blir ju mörkrädd hur dålig mjukvaran är i den.

Håller helt med, det tråkigaste med iphone eller apple överhuvudtaget är att dom ska bestämma hur jag ska använda telefonen och de går fetbort för mig.
Min android används ofta som ett stort usb-minne, man har den alltid med sig och är så smidigt att bara plugga in den i PCn å bara drag and droppa vilken jäkla fil som helst och vilken size som helst. Vilket är en omöjlighet med iphone som ska ha itunes å dittan å dattan.
Vill jag kunna installera en hemmapulad app så är inte det heller något problem, jag får installera vad jag vill på MIN telefon.
Men apples produkter är de totalt omöjligt...

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Apple har inte enkel användning, du får påstå det hur mycket du vill men det stämmer knappast.
Visa hur du på ett enkelt sätt slänger in en mp3 som ringsignal på en iPhone.
Eller hur du ställer in ditt larm som ringer varje morgon så det är på lägsta volym automatiskt.
Du får gärna visa hur du dessutom byter namn på ditt Wi-Fi hotspot.
Jag har en iPhone 13 PRO Max eller vad skiten heter och man blir ju mörkrädd hur dålig mjukvaran är i den.

Någonting som gör mig mörkrädd, det är att det finns medlemmar på SweClockers som inte riktigt vet vilken telefon de har.

Permalänk
Skrivet av lasseTM:

Apple har inte enkel användning, du får påstå det hur mycket du vill men det stämmer knappast.
Visa hur du på ett enkelt sätt slänger in en mp3 som ringsignal på en iPhone.
Eller hur du ställer in ditt larm som ringer varje morgon så det är på lägsta volym automatiskt.
Du får gärna visa hur du dessutom byter namn på ditt Wi-Fi hotspot.
Jag har en iPhone 13 PRO Max eller vad skiten heter och man blir ju mörkrädd hur dålig mjukvaran är i den.

Prova googla om det är nåt du inte hajar. Namn på wifi-hotspot styrs av namnet på telefonen, det kan ändras i inställningar/allmänt/om.

En mp3 som ringsignal går, men den måste konverteras till en ringsignalsfil först. Googla.

Ang larm, använd "väckarklocka" istället för vanliga larm för dom låter illa om man är halvsovande. De mysiga larmen i väckarklocka är bättre.

Visa signatur
Permalänk
Livsnjutare 😎

Frågan kanske redan är ställd, men kommer BankID och således Swish att fungera ?

Två idag, extremt relevanta, appar att ha…

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Frågan kanske redan är ställd, men kommer BankID och således Swish att fungera ?

Två idag, extremt relevanta, appar att ha…

I och med att det är Android vi pratar om så ska det väl inte vara några större problem antar jag? Vet inte om dom kör någon egen launcher eller bara "vanilla" android. Jag skulle räkna med att fungerar, annars sitter man ju med en telefon som i princip är lika oanvändbar som en windows phone lur när det begav sig
Fan saknar det OS:et...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Går ju garanterat stänga av funktionen helt, kanske styra så de bara används vissa timmar på dygnet osv. Så jag ser inte riktigt problemet du lägger fram här spontant iaf. Låter lite som ett icke-problem.

Sant det, förmodligen ett icke-problem. Sen kände jag inte att telefonen var särskilt spännande eller prisvärd i övrigt, men ska erkänna att jag har dålig koll på mobilmarknaden. Så det kanske är helt rimligt för det man får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_B:

Inte om de går i konkurs :).

Du är inte född igår du.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Frågan kanske redan är ställd, men kommer BankID och således Swish att fungera ?

Två idag, extremt relevanta, appar att ha…

Självklart, det är vanliga Android bara med Nothings UI, samma som med Samsungs One UI, OxygenOS mfl

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Prova googla om det är nåt du inte hajar. Namn på wifi-hotspot styrs av namnet på telefonen, det kan ändras i inställningar/allmänt/om.

En mp3 som ringsignal går, men den måste konverteras till en ringsignalsfil först. Googla.

Ang larm, använd "väckarklocka" istället för vanliga larm för dom låter illa om man är halvsovande. De mysiga larmen i väckarklocka är bättre.

Tror du missade hans poäng. Tror inte han bad om hjälp utan nu handlade det ju om att han kritiserade Apple för att inte vara så lätta att använda som många vill få det till att de är. Men jag kanske tolkar det fel och inte du, vad vet jag

Jag tvivlar inte på att de är lättare än Android fortfarande, så är det säkert. Men viss teknikkunskap krävs liksom rätt snabbt om något på minsta sätt strular eller ska in bland inställningar och pilla. Och nej, "googla", som du lite spydigt föreslår, är ofta inte ett alternativ om vi säger så.

Det om något bevisar ju hans poäng bara. Det är inte nödvändigtvis så intuitivt och enkelt som många vill få det till.

Har ju morsan som ett utmärkt exempel jag kan dra. Hon är inte ens pensionär ännu utan det är några år kvar, men hon är, och har alltid varit, tekniksnalfabet brukar jag lite retsamt säga. Vi snackar DVD spelarna var jobbiga för hon fattade inte hur man får ur skivan, VHS bandspelaren var bättre för där visste hon ju vilken knapp hon skulle trycka på. Att det finns en eject symbol som typ är standardiserad sedan länge kvittrade för henne....så...problem med mobilen (android) eller paddan (ios) reder hon liksom inte ut. Glöööm det.

Och det behöver inte ens vara problem utan låt säga att hon vill byta ringsignal som han tex tog upp. Så "En mp3 som ringsignal går, men den måste konverteras till en ringsignalsfil först. Googla." hjälper henne inte ens lite. Hon kommer skita i det för det blev för bökigt och jobbigt om det inte var lätt att hitta hur man gjorde.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Har ju morsan som ett utmärkt exempel jag kan dra. Hon är inte ens pensionär ännu utan det är några år kvar, men hon är, och har alltid varit, tekniksnalfabet. Vi snackar DVD spelarna var jobbiga för hon fattade inte hur man får ur skivan, VHS bandspelaren var bättre för där visste hon ju vilken knapp hon skulle trycka på. Att det finns en eject symbol som typ är standardiserad sedan länge kvittrade för henne....så...problem med mobilen (android) eller paddan (ios) reder hon liksom inte ut. Glöööm det.

Och det behöver inte ens vara problem utan låt säga att hon vill byta ringsignal som han tex tog upp. Så "En mp3 som ringsignal går, men den måste konverteras till en ringsignalsfil först. Googla." hjälper henne inte ens lite. Hon kommer skita i det för det blev för bökigt och jobbigt om det inte var lätt att hitta hur man gjorde.

Känner igen det och har även märkt av att de blir mindre tekniska för var år som går. Jag hade bekanta som genom notepad+ ftp klient uppdaterade deras hemsida som på den tiden var avancerad för en privatperson.(köpt av duktiga ungdomar)
Nu idag så när man pratar med dem och säger saker som skriv in adressen i sökfältet, så frågar de såklart var, man får beskriva och det är så krångligt. Efter en vecka samma sak igen... Exakt samma med Windows 11 och startmenyn i mitten, det gick inte för dem att ha en dator som ej hade den till vänster. (jag tycker också centrerad är riktigt korkat, jag förstå inte alls vitsen.

Problemet här är personer som seniora måste ha ett gränssnitt med extremt få funktioner. En knapp extra kan göra det svårt.

Men att göra ett gränssnitt för dem och ett för avancerade användare blir en kompromiss. Många mjukvaror kör med olika gränssnitt som Android easy mode. Problemet då är att de inte fattar någon annan telefon likaså får folk svårt att hjälpa dem.

Permalänk
Medlem

Över 6 tum vad trist. Iphone mini är den ända telefon som har rätt storlek.
Står inget om bra batteridrift och bra ljud och teckning. Sedan är telefon kass
efter 4 år.15 år har man haft på sig att fixa en telefon som man slipper ladda
hela tiden utan att lyckats. Världen var så mycket bättre innan smart skit telefon
helvetet.Jag vill inte ens se film eller serier där det liknar nutid för människor går
kollar i sina 6 tum plus skärmar som zombies över allt.

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Ska bli intressant att se riktiga reviews sedan.
Bra att de inte slängt dit 40 olika kameror som drar upp priset och inte tillför något alls.

Håller med om att det inte behöver vara 40 kameror, men ska man bara ha två behöver det inte alltid vara 'lite vidvinkel' + 'mycket vidvinkel'.
Hade hellre sett en längre brännvidd för porträtt och annat, men det är såklart svårare att designa objektivet i litet format..

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD73:

Över 6 tum vad trist. Iphone mini är den ända telefon som har rätt storlek.
Står inget om bra batteridrift och bra ljud och teckning. Sedan är telefon kass
efter 4 år.15 år har man haft på sig att fixa en telefon som man slipper ladda
hela tiden utan att lyckats. Världen var så mycket bättre innan smart skit telefon
helvetet.Jag vill inte ens se film eller serier där det liknar nutid för människor går
kollar i sina 6 tum plus skärmar som zombies över allt.

Är det inte väldigt smidigt att det fortfarande finns mobiler som helt kapar "smart" delen och är precis det du söker. Bra batteritid, bra teckning och bra ljud vid telefon samtal. Min farfar har en och är supernöjd!

Visa signatur

-||-Asus P8Z68-V/GEN3-||- Intel Core i5 2500K @ 4,5 Ghz -||-XFX Radeon HD 7970||- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL8 -||-Corsair H50 -||- 4x Samsung F3-||- Corsair SSD Force Series 120GB -||- Corsair HX 750W -||- FD define R2 -||- Creative X-fi Music -||

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Prova googla om det är nåt du inte hajar. Namn på wifi-hotspot styrs av namnet på telefonen, det kan ändras i inställningar/allmänt/om.

En mp3 som ringsignal går, men den måste konverteras till en ringsignalsfil först. Googla.

Ang larm, använd "väckarklocka" istället för vanliga larm för dom låter illa om man är halvsovande. De mysiga larmen i väckarklocka är bättre.

Detta bevisar ju bara poängen. Måste man googla för att få fram hur en ringsignal ändras är det illa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Detta bevisar ju bara poängen. Måste man googla för att få fram hur en ringsignal ändras är det illa.

Nå, överdriv inte nu: det är enkelt att byta ringsingnal inom de färdiga förval som finns, och är enkelt att köpa till fler ringsignaler... Men det är inte enkelt att skapa en egen ringsignal från en mp3.
För många är det good enough, och håller gränsnittet väldigt simpelt. (plus att apple kan tjäna pengar på ringsignaler förstås )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nå, överdriv inte nu: det är enkelt att byta ringsingnal inom de färdiga förval som finns, och är enkelt att köpa till fler ringsignaler... Men det är inte enkelt att skapa en egen ringsignal från en mp3.
För många är det good enough, och håller gränsnittet väldigt simpelt. (plus att apple kan tjäna pengar på ringsignaler förstås )

För att inte tala om hur vanligt det är att skapa eller ladda ner mp3or nuförtiden… 🤔

Permalänk
Medlem

Vänder ju sig till samma kundgrupp som inte gillade att gå mainstream. Tänker främst på människor som köpte Honor och Oneplus och som slutade göra de när de blev väldigt populärt. De nog samma story med Nothing Phone, dock respekterar jag att de försöker sig på med nån slags life style kultur med märket som inte andra tillverkare förutom Apple har.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dizzleh:

Bra mobil för reklamer. Både designen och namnet "Phone 1" påminner/associeras med Apple.
Skulle inte vara förvånad ifall syftet var från början att göra en mobil som skulle vara bra bland reklamer.

Exakt vilken Apple-produkt ser ut så här?

Edit: Några timmar efter jag skrev detta så såg jag en sån här:

https://www.dustinhome.se/product/5011202512/clear-case-with-...

Det verkar vara apples egna skal. Ja, det verkar ju onekligen finnas vissa likheter i designen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Verkar vara väldigt mycket hype kring den där och jag ser verkligen inte varför. Ser ut som en högst medioker telefon där man lagt resurser på en i mina ögon högst onödig ploj.

Kan någon förklara vem målgruppen är? Går man utanför det normala och köper något tekniskt som sticker ut, så har man oftast ett visst teknikintresse. Att något sticker ut blir dessutom en större sak när det är en pryl som syns i sociala sammanhang.
Så då gäller det att produkten tillför något mer för att kompensera, eller åtminstone kan mäta sig på andra nyckelpunkter. Och har svårt att tänka mig att de har mjukvaruteamet som krävs för att få maximalt ur kamerorna t.ex. Kommer bli svårt att hävda sig.

Tycker denna bild beskriver saken bra:
<Uppladdad bildlänk>

Hoppas att detta inte kvalificerar som ren meme-dumping, är menat som en illustration till min poäng.

Jag antar att målgruppen är.... typ jag? Har för närvarande en Oneplus 6T som snart är tre år gammal och som jag även bytt batteriet på. Jag har inte sett en enda mobil de senaste 3-4 åren som har lockat mig till att byta och till saken hör även att jag inte lägger nämnvärd vikt vid hur bra kameran är. Viktiga punkter som lockar mig: Designen, batteritiden och en så renodlad version av Android som man kan få med långvarigt mjukvarustöd i form av uppgraderingar och patchar. Kan de leverera på det så kan jag säkert köra på en Nothing telefon efter Oneplus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunefred:

Varför är alla så negativa kring denna telefon, vad saknar ni som finns i andra lurar i prisklassen?

För att det är såå mycket hype för en telefon som är precis likadan som andra lurar i prisklassen. Enda är väl disco-baksidan som jag inte riktigt förstår funktionen med förutom att kunna flasha med inför sina kompisar.

Permalänk
Skrivet av Ryssfemma:

Vänder ju sig till samma kundgrupp som inte gillade att gå mainstream. Tänker främst på människor som köpte Honor och Oneplus och som slutade göra de när de blev väldigt populärt. De nog samma story med Nothing Phone, dock respekterar jag att de försöker sig på med nån slags life style kultur med märket som inte andra tillverkare förutom Apple har.

Honor och Oneplus var otroligt mycket mobil för pengarna. Telefonerna fungerade också hyfsat bra.
Jag ser en helt annan kundgrupp som väljer Nothing, där gruppen är de som vill betala lite mer för extra blingbling. D.v..s inte de sparsamma/snåla.
Rent funktionsmässigt kom inte Honor och Oneplus med så mycket, mer än att man kunde köpa en mobil för 3-4000kr som på många delar liknande flaggskeppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

"Design och enkel användning" finns redan en etablerad tillverkare för, heter Apple.

Prackade på min far en ny iPhone SE 2022 för 5695 kr häromdan, och det är väl antagligen jättedyrt om man frågar godtycklig Androidare... men denna kinesiska juldekoration är såklart billig och prisvärd.

Och om man vill köpa från denna etablerade tillverkare, och inte se ut som om man kommer direkt från år 2016 *host iPhone SE, så får man punga ut minst 8-9 lax. Och även då ser det ut som man åkt med en tidsmaskin från 2019 istället

Tycker det är bara bra att ett nytt företag med fokus på "design och enkel användning" kommer till marknaden. Speciellt i en lägre prisklass och då Apple inte lyckas ta tummen ur röven och varken byta till USB C eller ta bort den fula notchen. Nothing har då löst båda dessa problem, och plus det får man en 120 hz skärm, vilket är absolut löjligt att man inte får på en telefon för 9 tusen kronor... T.o.m min Poco F3 för 3 lax erbjuder det, och även helt smärtfritt också.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Ser inte poängen med telefonen, de försöker göra det OnePlus One gjorde när den släpptes.

Skillnaden är att OnePlus One var lika snabb som den dagesn flaggskeppslurar men till halva priset, detta är långt ifrån dagens flaggskepp.