MC - förstahoj, körkort och utrustning [Samlingstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Vill härmed påminna folket om att se över försäkringarna, såg att Trygg-hansa sänkt premien för min Honda Hornet. Skall lusläsa försäkringsvillkoren, sen byter jag från Svedea.

Svedea trafik 2942 Trygg-hansa halv* 2748 Trygg-hansa hel* 3197 if halv 6086 if hel 7352 Gjensidige halv 6241 Gjensidige hel 7580 Bilsport-mc halv 6290 Bilsport-mc hel 7604 Ica halv 7381 Ica hel 10082 Länsförsäkringar halv 9130 Länsförsäkringar hel 11499 *med tillägg för ersättning vid medicinsk invaliditet

Edit: lade till ytterligare några. Kan tyvärr inte få siffror hos alla försäkringsgivare då min hoj importerades begagnad.

Sånt får man kolla varje år om man vill spara pengar. Jag hade trygghansa på en bil, billigast var det då för år 1 men sedan chockhöjde de premien till år 2. Jag jämförde med att teckna en ny försäkring på en likadan bil och då fick jag det gamla priset på försäkringen om jag nytecknade för en annan bil. Försäkringsbolag är lite sviniga på det sättet. De sätter lågt pris för att sedan höja år 2 för att det är så många som inte orkar att byta bolag varje år.