Permalänk
Medlem

Grafikfel i både Chrome och Edge

Jag upplever en del diffusa grafikfel som syns här där jag är inne på mitt Google konto.
Någon som har en idé på vad jag kan ha gjort för att det ska bli så här?
Ofta är det "ikonbilder" som inte syns och resulterar i att man inte vet vart man ska klicka för att det ska bli rätt. Jag ska se om jag kan hitta fler tillfällen som kan beskriva felet.

Permalänk
Medlem

Prova rensa chrome casche

Visa signatur

𝙙𝙖𝙩𝙤𝙧 Fractal Meshify C|AMD 9 7950X|RTX 3090 TI 24G|ASUS ROG STRIX X670E|32gb DDR5 RAM|Corsair 1200W
𝙡𝙖𝙥𝙩𝙤𝙥 ROG Zephyrus M16 rtx3070ti|Macbookpro M1pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samnils22:

Prova rensa chrome casche

Det är samma fel i Edge också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av berg35:

Det är samma fel i Edge också.

På mobiltelefonen också?

Visa signatur

𝙙𝙖𝙩𝙤𝙧 Fractal Meshify C|AMD 9 7950X|RTX 3090 TI 24G|ASUS ROG STRIX X670E|32gb DDR5 RAM|Corsair 1200W
𝙡𝙖𝙥𝙩𝙤𝙥 ROG Zephyrus M16 rtx3070ti|Macbookpro M1pro

Permalänk
Medlem

Ser ut som fel i skalning. Vad har du för skalning i Windows?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samnils22:

På mobiltelefonen också?

Nä i mobilen ser det bra ut.

Skrivet av shugge:

Ser ut som fel i skalning. Vad har du för skalning i Windows?

Permalänk
Medlem

Och du har ingen zoom i chrome?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Du har inte adblock, det bryter sidorna ibland och flaggar saker som reklam som inte är det.
Annars låter det som ett cache problem om det återkommer.

Stäng av adblock (om du har det)
Töm cache (diskrensning eller via webbläsare)
Töm DNS cache (cmd -> ipconfig /flushdns)

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Och du har ingen zoom i chrome?

Nej men ska kolla iallafall.

Skrivet av hakd:

Du har inte adblock, det bryter sidorna ibland och flaggar saker som reklam som inte är det.
Annars låter det som ett cache problem om det återkommer.

Stäng av adblock (om du har det)
Töm cache (diskrensning eller via webbläsare)
Töm DNS cache (cmd -> ipconfig /flushdns)

Ska prova att stänga av adblock!

Permalänk
Medlem

Har avinstallerat alla adblockers jag hade.
Jag har ingen zoom någonstans.
Grafikfelen är fortfarande kvar.
Jag ser felet även i Gmail. Precis till höger om favoritstjärnan ska det finnas en pil man kan trycka på för att svara på mailet men den syns inte men om jag för muspekaren över det stället man ska klicka så ändrar sig markören och man kan klicka iallfall fast man inte ser något.

Permalänk
Medlem

Du kan testa att stänga av grafik acceleration i Chrome ( och Edge som är Chrome nu):
https://www.lifewire.com/hardware-acceleration-in-chrome-4125...

Om det blir bättre, uppdaterta grafik drivrutinerna.

Ett alternativ är Firefox, den har inget gemensamt med Chrome.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicX:

Du kan testa att stänga av grafik acceleration i Chrome ( och Edge som är Chrome nu):
https://www.lifewire.com/hardware-acceleration-in-chrome-4125...

Om det blir bättre, uppdaterta grafik drivrutinerna.

Ett alternativ är Firefox, den har inget gemensamt med Chrome.

Provat att stänga av acceleration i både Chrome och Edge => Ingen förändring

Uppdaterar drivrutiner => Ingen förändring

Provat Firefox => Ingen förändring

Funderar på vad nästa sak att testa är, återställning av Windows? Ominstallation?

Permalänk
Hedersmedlem

@berg35 Har du nåt antivirus installerat? Vissa sådana paketlösningar kan ju ha adblock-funktion.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av berg35:

Provat att stänga av acceleration i både Chrome och Edge => Ingen förändring

Uppdaterar drivrutiner => Ingen förändring

Provat Firefox => Ingen förändring

Funderar på vad nästa sak att testa är, återställning av Windows? Ominstallation?

Testa att stänga av all grafik acceleration I Firefox också:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/upgrade-graphics-drivers...

Antar att du redan stängt av alla tillägg i både Chrome och Firefox? Nollställt Chrome enligt denna?
https://support.google.com/chrome/answer/3296214?hl=en

Väldigt märkligt om du får samma grafikfel i både Chrome/Edge och Firefox, de är helt olika.

Får du samma fel om du startar ett helt nytt rent gmail konto?

Permalänk
Medlem

Testa att sätta zoom i webbläsaren till 80% eller iaf lägre än 100%.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av berg35:

Jag upplever en del diffusa grafikfel som syns här där jag är inne på mitt Google konto.
Någon som har en idé på vad jag kan ha gjort för att det ska bli så här?
Ofta är det "ikonbilder" som inte syns och resulterar i att man inte vet vart man ska klicka för att det ska bli rätt. Jag ska se om jag kan hitta fler tillfällen som kan beskriva felet.

<Uppladdad bildlänk>

Det är ju inte bara typ stort/inzoomat utan en del grejer ser ju ut att inte ha fått rätt utseende alls. Typ någon CSS som inte laddas in?

Kika i javascript-konsolen och/eller nätverksvyn (F12) om det blir några fel när sidan laddas. Borde framgå om något blockerats och på vilka grunder.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det är ju inte bara typ stort/inzoomat utan en del grejer ser ju ut att inte ha fått rätt utseende alls. Typ någon CSS som inte laddas in?

Kika i javascript-konsolen och/eller nätverksvyn (F12) om det blir några fel när sidan laddas. Borde framgå om något blockerats och på vilka grunder.

Här känns det som att jag behöver lite mer information om hur jag ska göra och vad jag ska titta efter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av berg35:

Här känns det som att jag behöver lite mer information om hur jag ska göra och vad jag ska titta efter?

Inspektera nätverkstrafik i Chrome.

Konsollen i Chrome.

Permalänk
Medlem

Tackar, ska bara se när jag ska få tid att gå igenom det där. Jag återkommer säkert.