Tror ni Rockstargames kommer lyckas göra GTA 6 bättre än GTA 5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricerunner:

Jag förstår inte hur GTA V Online har kunnat vara så extremt vinstgenererande till att börja med.
Laddningstiderna är sinnesjukt långa, sitter på SSD, 8 kärnor, 64GB RAM och 500 Mbit fiberlina, och det känns som HDD och modemuppkoppling.

Jao. Men är de fortfarande det? Hade för mig de gjorde stora förbättrningar på den fronten nån gång sent i gamet. Community content i galna hemmagjorda banor och rollspelande verkar vara en relativt stort faktor bakom spelets långvarighet imo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Heymelon:

Jao. Men är de fortfarande det? Hade för mig de gjorde stora förbättrningar på den fronten nån gång sent i gamet. Community content i galna hemmagjorda banor och rollspelande verkar vara en relativt stort faktor bakom spelets långvarighet imo

Jo, det brukade vara värre, men det är fortfarande tillräckligt illa för att jag inte ska orka sitta mer än en halvtimme.

Permalänk
Medlem

Nää tror det blir mäh när det kommer till SP, sen MP blir bara ett sätt för dom att tjäna så mycket pengar som möjligt... Gilla dock GTA5 SP men gillar inte MP överhuvudtaget, GTA4 MP va roligare.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

Vi får se, tyckte personligen att GTA V var lite av ett lågvattenmärke i serien. Hoppas på det bästa oavsett, så får vi se hur det bli.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Tror nog det blir minst lika bra som 5:an

Gissar att det blir krävande för grafikkorten med Ray Tracing och man kanske kommer kunna gå in i de flesta byggnader?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainRedbeard:

Rockstar is our final hope ! Sista utgivaren som endast släppt kvalite, HOPPAS dom fortsätter i samma linje.

Hoppas detta var ett skämt. Visst har dom gjort bra spel men dom är knappast klanderfria och det finns multum med grymma indie utvecklare som enligt mej slår mega-företag på fingrarna om och om igen.

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur många saker jag inte gillade i V så borde VI eller VII gå att få bättre.
De kan t.ex börja med dag ett buggar och dag 1-veckor buggar efter en stor patch.
Gäller inte bara dem men ja, ja, ja det går att förbättra rent allmänt så ja GTA 6 eller 7 är sökert bättre än 5.
Få bort bansjukdomarna så blir det bra eller annorlunda. Bättre, sämre? Betraktarens åsikt.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Har inte de två stora kreativa hjärnorna bakom GTA serien slutat hos Rockstar?
Samt att all fokus har legat på Online sedan release.

Jag är skeptisk till att det blir lika bra.

Är det inte hundratals som jobbar med utvecklingen av dessa spel? Kan ju tycka att dessa två personer du tar upp kan inte vara det enda som höll skutan flytandes.

Men jag delar din oro lite över online-biten. Förhoppningsvis tar det inte fokus från enspelarstory osv utan de gör som innan en storskalig story och sen är online-delen fortsatt inkluderad för att ge den mer långsiktiga avkastningen så att säga utan att påverka grundspelet.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Nej, GTA6 kommer bli lika skit som Gta remastered(vid release), ingen hos rockstar bryr sig längre, GTA6 SKULLE kunna bli det största spelet som någonsin har släppts om man lyssnade på spelarna och implementerade allt dem vill ha och fixade multiplayer delen men det kommer man aldrig göra som någon annan skrev ovan, minimum work for maximum cash.

Maximum cash, absolut.

Minimum work? Knappast. Lär bli ett av de spel som har flest mantimmar bakom sig när det väl släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Maximum cash, absolut.

Minimum work? Knappast. Lär bli ett av de spel som har flest mantimmar bakom sig när det väl släpps.

alla dem timmarna och produkten blir ändå skit, battlefield 2042 var det största battlefield spelet någonsin enligt dice, aldrig hade man haft så många personer jobba på ett spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

alla dem timmarna och produkten blir ändå skit, battlefield 2042 var det största battlefield spelet någonsin enligt dice, aldrig hade man haft så många personer jobba på ett spel.

Oavsett så är det inte minimun work.

Men jag gillar din optimism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricerunner:

Jag förstår inte hur GTA V Online har kunnat vara så extremt vinstgenererande till att börja med.
Laddningstiderna är sinnesjukt långa, sitter på SSD, 8 kärnor, 64GB RAM och 500 Mbit fiberlina, och det känns som HDD och modemuppkoppling.

Det här är mitt största problem med onlinen också: såååååå mycket väntande. Förutom laddningstider ska man också vänta i en lobby innan ett uppdrag startas, efter uppdraget ska man vänta på att komma ut i spelet igen, sedan ibland får man en disconnect, och ibland får man något annat generiskt fel meddelande och måste vänta på att laddas in igen.
Är så jäkla osmidig och hackig online upplevelse. Sliter nästan håret ur mig varje gång jag provar.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av GarfieldPower:

Man kan inte ta dig eller din "woke" seriöst lmao.

Skrivet av ramlösa:

Till skillnad från dig?
Får se vem som har rätt, GTA utan sin humor är kattskit på en ostmacka.

Dessvärre så kommer det att sälja stort på namnet allena, oavsett om de går fullt politiskt korrekta eller inte. Kidsen kommer fortfarande att vilja spela det även om de ger upp fortare än med 5.
Och så vitt jag vet så har humorn redan långsamt börjat blöda ur GTA sen flera år tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag tror och hoppas att dom kan göra ett ännu bättre spel än femman. Så länge dom lägger stor fokus på en bra single player kampanj och enorm karta med högt lekvärde.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Avstängd

Möjligtsvis stora evolutionära framsteg i AI och hur allt reagerar och kan påverkas. Får intrycket av att det är ett enormt projekt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Möjligtsvis stora evolutionära framsteg i AI och hur allt reagerar och kan påverkas. Får intrycket av att det är ett enormt projekt.

Hmm detta fick mig att tänka på att GTA 5 gjordes ju från början till PS3/360. Även om det sedan portades till PS4/One/PC så är ju säkert mycket i spelet byggt med 360/PS3 i åtanke.
Därför bör vi ju då se ett ganska massivt "2 generations hopp", speciellt också med tanke på att PS5/XSX faktiskt är ganska bra konsoller nu med bra processorer och SSDs

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Jag tror det kommer bli det bästa spelets som någonsin gjorts. Med tanke på hur stort projektet är och hur många som jobbat på det under flera flera år. Det finns inte en chans att det kommer floppa, Sanna mina ord de kommer sopa mattan med allt annat vi tidigare sett.

Tror folk kommer tappa hakan och det blir det mest sålda spelet i världshistorien

Permalänk
Medlem

Om vi generaliserar lite så är mycket i spel (tripple A)/film (blockbuster) som kommer från USA inte särskilt kul nuförtiden. Om jag höftar lite skulle jag säga att 85 % av spelen/filmerna är trista. Skälen är ju några olika:

1. Det kostar för mycket att göra spelen/filmerna -> De måste rikta sig mot en stor demografisk grupp -> Urvattnad trist produkt som ska tilltala allt från medelklasstanter som vurmar för klimat och regnbågar till barn.

2. Som någon i tråden tidigare nämnde så styrs företagen av kostymer och aktieägare som vill ha vinst, inte ett kompisgäng som har en kreativ idé. Företagen vill mjölka plånböckerna genom hasard -> Urvattnad trist produkt som ska tilltala allt från...

3. i USA är allting ideologiskt "renlärigt" nu. Woke-kulturen i storföretagen är extremt stark och har fått med sig en trendsättande del av ungdomskulturen. Motreaktionen är inte riktigt de som vill se degenererade våldsspel, utan konservativa -> Urvattnad trist...

Det är några av de stora anledningarna. Så jag ger det 85 % chans att det blir trist.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag hoppas de istället driver med Woke kulturen och skapar en sån snutfri stad som de drömmer om. Blir kul att se GTAs syn på hur den stan skulle fungera. Karens med Magnum typ...

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Kan ju inte va så svårt!
Dumpa den kassa multiplayern och satsa på singelplayer spel med bra story likt föregångarna innan gta5.
Storybaserade uppdrag i co-op läge på sin höjd!

Permalänk

Kan bli bra om de kör all the way woke

Tycker det är lite förlegat att man ska spela som en kvinnlig karaktär. Hade varit mycket roligare om man fick spela som en "man" som identifierade sig som kvinna, utan att rockstar belyste det närmare under hela spelet och behandlade det som vilken självklarhet som helst.
Hade kunnat bli riktigt go kontrovers med stor potential till kränkthetsförvirring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nästrimmarmannen:

Tycker det är lite förlegat att man ska spela som en kvinnlig karaktär. Hade varit mycket roligare om man fick spela som en "man" som identifierade sig som kvinna, utan att rockstar belyste det närmare under hela spelet och behandlade det som vilken självklarhet som helst.
Hade kunnat bli riktigt go kontrovers med stor potential till kränkthetsförvirring.

Ja, vem ska man trolla. Wokeisterna eller anti-wokeisterna. Så sjukt blasé kulturen har blivit, för det finns ingen riktig samhällskritik kvar eller hur?

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Spel branchen rör sig mot gambling på olika sätt vilket är väldigt lukrativt. Problemet idag är att de flesta spel tillverkare idag inte är ett glatt kompisgäng som vill göra en bra produkt utan stora företag styrda av vinst och nöjda aktieägare. Är produkten bra eller dålig är ganska ointressant så länge den kostar minimalt att göra och underhålla och drar in maximalt med pengar.

Finns givetvis undantag men gta 6 kan nog bli det sista bra gta spelet...tror jag.

"Mikro" transaktioner som ger pay to win fördelar är dessvärre här för att stanna. Enkelt att implentera och genererar stora pengar för att inte tala om lootboxes som kan köpas ihopp om att rolla en bra sak vilket är en naturlig väg för pay to win konceptet.

mm, det är förmodligen av den anledningen (omedvetet) att jag spelar spel som DayZ idag.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

mm, det är förmodligen av den anledningen (omedvetet) att jag spelar spel som DayZ idag.

Som snart 40 åring har fler och fler äldre spel börjat rulla på datorn igen. Inga mikrotransaktioner, inga dlc, inget konto eller estore behövs, ingen reklam, inga "super offer, on sale today mm på spel startskärmen.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Några röda flaggor i artiklarna finns det såklart. Det påstådda fokuset på en mer progressiv företagskultur skulle definitivt kunna sluta i ett "snällare" GTA om det betydde att de skulle driva på att vara mer kulturellt lyhörda och lyssna mer på vad twittermobben säger. Om humorn i spelet sparkar i alla riktningar UTOM ner så går dom helt emot det som franchisen är till stor del känd och hyllad för.

Inget i artiklarna är så vitt jag vet INTE bekräftat av Rockstar, så jag skulle fortfarande ta det med en nypa salt och vänta.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Stora problemet med GTA, är att "sunda värderingar" hör inte hemma i ett spel som GTA. Hela vitsen är att man ska spela som ett avskum, en gangbanger, rånare, mördare, etc. Det blir då jäkligt konstigt om man ska börja moralisera om sexism, rasism, inklusivitet etc, men samtidigt gloriferar våldshandlingar och mord.

- Oh nej, inte kan vi riskera såra någons känslor, bättre att slå in skallen på na med ett järnrör!

/smh

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför alla är så pessimistiska och negativa. Jag tror 100% på rockstar games med tanke på deras senaste spel RDR2 som gjordes 2018. Tänk bara vad de kan åstadkomma nu med nya konsoler och ny teknik

Finns inte en chans att det floppar kommer förmodligen bli ett av de bästa spelet genom tiderna och ett av de mest sålda. Rockstar har alltid varit i framkant finns ingen annan studio jag litar på lika mycket

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av padinni:

Jag förstår inte varför alla är så pessimistiska och negativa. Jag tror 100% på rockstar games med tanke på deras senaste spel RDR2 som gjordes 2018. Tänk bara vad de kan åstadkomma nu med nya konsoler och ny teknik

Finns inte en chans att det floppar kommer förmodligen bli ett av de bästa spelet genom tiderna och ett av de mest sålda. Rockstar har alltid varit i framkant finns ingen annan studio jag litar på lika mycket

Känns lite ändå som att de har nått en topp som kommer bli jättesvår att ta sig förbi, speciellt när det gäller storyn i deras spel

Permalänk
Medlem

GTA6 borde byggas för PC och sen tonas ner för konsoler istället för tvärtom som det har varit hittills

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Beror på vad man gillar. Jag tror spelvärlden kommer vara djupare och mer interaktiv, men inte lika stor singleplayer del och bara 2 spelbara karaktärer. Det har hänt mycket när det kommer till att generera spelvärldar på 10 år sen gtaV. Det här är även ett spel som slår rekord och fortfarande säljer stort..ingen chans att dom skulle låta det falla kort..det är deras kassako i flera år framöver.
Tror man kan förvänta sig mycket. Jag hoppas bara att det fortfarande kan ha lite edge och inte vara helt woke.