Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Tänkte påbörja Resident Evil Village på PC.

Permalänk
Medlem

Kört igenom Dungeons 3 (fick gratis på Epic) och har gillat det enormt mycket. Kul gameplay blandat med nördig pappa humor. Köpte alla DLC och körde igenom dem. 9/10🌟or

Annars så är det Dota 2 som gäller varvat med lite andra spel. Väntar allt för länge på nytt content till Valheim

Permalänk

The Quarry och Stray, 2 spel jag inte kan sluta tänka på medans jag är på jobbet

Visa signatur

Roze +

Permalänk
Medlem

Flyff Universe
Så mycket nostalgi eftersom mitt första MMORPG nånsin.

Permalänk
Medlem

Valheim och Apex, men körde precis klart Stray som var helt fantastiskt.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

TW: Warhammer 2

Men börjar känna mig nöjd med 1200+ hours /played, så ser fram emot 3:ans Immortal Empires.

Permalänk
Medlem

Stray
Star Wars Battlefront 1 och 2

Dessa har det blivit en del av på semestern, under mina barnlediga veckor.
Gillade särskilt Stray. Väldigt originellt och annorlunda. Borde tilltala alla kattälskare

//Peter

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

Hollow Knight, riktigt bra rekommenderas starkt.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Total War: Warhammer II med typ alla DLC som finns samt Better Camera Mod. Tidssänka men sjukt kul och lagom för en småbarnsfar som mig.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Kört igenom Steamworld Dig 1 & 2 på Steam Deck.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 och War Thunder för tillfället.

Väntar på System Shock remake, SS3, Homeworld 3 och S.T.A.L.K.E.R av senaste variant.
Verkar som man kan få vänta ett tag.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Spelat mest world of tanks senaste två åren... Men efter sonens sovtid har det snurrat fall Guys och horizon zero dawn i sommar.

Självklart blir det en del Minecraft med 10åringen också.

Väntar på monkey Island 3...

Framtidsutsikterna.
Permalänk
Medlem

Terraria, försöker få samtliga rewards från att fiska så jag kan placera dem mitt strandhus. Läser ebok på ipaden när jag sover och väntar på nästa 04.30 AM.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Jag har packat ner datorn och gått över till PS4. Det räcker för mig just nu.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Escape from Tarkov.

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Huntdown i co-op med sonen.

16-bit:ish plattformsspel som är hur bra som helst och finns till många plattformar (hehe). Översnygga sci-fi/cyberpunk-backdrops i spelet.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Skulle vara kul att höra ni som kör på båda plattformerna Föredras det PC eller Konsol?

Föredrar helt klart pc. Men konsollen har sin plats också, framförallt till plattformers och arkadspel.
Lego spelen är urkul att spela och jag tänker ta tag i Skywalker saga o höst på ps4 när sonen börjar tröttna på det.

Permalänk
Medlem

New World.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Tarkov, men fastnar i all loot och spelar inte spelet "på riktigt".

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

DayZ

Fortfarande spelar jag day z efter 5000+ timmar

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk

Hoppar mellan dessa spel:

Cyberpunk 2077
Witcher 3
Assassins Creed: Valhalla
Euro Truck Simulator 2
Forza 7 Motorsport
The Sims 4 (gillar bygga hus)
Skyrim

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Hyte Y60
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Testpilot
  • 20 minutes till dawn

  • Vampire Survivors

  • V Rising

Fastnat i indie- och rogue lite/like-träsket på senare tid, passar riktigt bra med spel likt 20 minutes till dawn som har korta och intensiva "rundor". Finns rätt bra djup i dessa spelen också, med gott om olika strategier och spelsätt (leker runt själv, kollar inte upp några guider alls).

Saknar energi för långa sessioner, även om jag egentligen önskar lira klart Red Dead Redemption 2 och Assassin's Creed Valhalla också. Men det kommer väl tillbaka tids nog

Ser annars fram emot kommande Darktide, ska bli kul att slå ihjäl några timmar i med Discord-gänget!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

"It Takes Two". Fantastiskt bra CO-OP spel.

"Metro: Exodus" när det gäller singleplayer.

Har även spelat en del "Ready or Not" nu när det har kommit ut på steam och börjar få en del content. Ser verkligen att det är en spirituell uppföljare till SWAT 4.

Spelar It takes two på PS5 med min dotter
Har svårt med hela kamerastyrningen på konsoll, tacka vet jag PC

Permalänk
Medlem

League of Legends

Permalänk
Avstängd

För tillfället? Dota 2, sedan betan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Precis avklarat assassin's Creed 2, nu tänkte jag köra Stray innan jag återgår med att återspela AC-serien på Steam deck.

Har alla spel installerade men tänkte nog bara köra fram till unity då jag inte gillar spelen Origins till Valhalla (även om jag äger dem). Synd på världens trevligaste tv-spelsserie.

Spela Odyssey igen men se det som ett antikt grekisk komedi, action och äventyrs spel inte ett AC.

Permalänk
Medlem

Sommaren är kort
De mesta spelas bort
Men nu är den här
Så ta för dig
med backloggen idag

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Testade Hell Let Loose
nu spelar jag nästan bara Hell Let Loose

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Sommaren är kort
De mesta spelas bort
Men nu är den här
Så ta för dig
med backloggen idag

Åh nej, det påminner mig om backloggen jag tänkte hinna med semestern 2021.
Får bli Deus Ex Mankind Divided sommaren 2023 istället. 🤣

Precis börjat med Apex Legends som bekanta tycker jag ska spela. Spontant känns upplägget i PUBG (som jag också blev "tvingad" in på) mycket mer tilltalande med vapen som man förstår sig på utan vidare, men spelmotorn i Apex känns ju som att den står på en solid grund medans PUBG aldrig kommit ur träsket.

Permalänk
Medlem

Hunt showdown för hela slanten.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)