Sprickor i fasaden när Nothing Phone 1 överlever böjtest

Permalänk
Melding Plague

Sprickor i fasaden när Nothing Phone 1 överlever böjtest

Med Phone 1 satsar Nothing stort på det estetiska, men Jerryrigeverything visar att telefonen klarar hårda tag, om än med minsta möjliga marginal.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

imponerande hur mycket den kunde knaka och spraka utan att gå sönder

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Jag tycker dessa tortyrtest är så onödiga

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Don_Tool:

Jag tycker dessa tortyrtest är så onödiga

Jag tycker att den här typen av kommentarer är så onödiga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jag tycker dessa tortyrtest är så onödiga

Det är trots allt bra att någon håller tillverkarna till en standard. Det gör ju att ingen kommer undan med något och är i slutändan bara bra för oss kunder.

Sen kan man ju tycka att det är lite väl mycket med videobevis på vart enda test... men vill folk titta på det så är det väl också bara bra? Det är ju så det finansieras.

Permalänk
Medlem

Hahaha, jag skyller på hög feber, men jag läste "blöjtest" också tyckte jag att handen såg ut som en bakdel. Trodde ni hade blivit hackade.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Vem är den där Jerry?

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Testerna gör att mobiltillverkarna gör hållbara mobiler och testerna är samtidigt underhållande (inte för alla). Win-win.

Permalänk
Medlem

Det är ju fan att man inte kan tälja på sin mobil utan att den repar. Bättre var det förr när saker byggdes för att hålla.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fenrisulvfan:

Vem är den där Jerry?

En trevlig filur.

Permalänk
Medlem

Synd att han inte slog med slägga på den eller släppte den från hög höjd.
Ett annat kul test är att lägga dem på spåret och låta tåget åka över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Vem är den där Jerry?

Han heter Zack. "jerry rig" är ett utryck för att fixa något med vad man har till hands.

Han har mestadels testat telefoner genom att böja dom och se hur reptpåliga de är. Se vad som finns på insidan och hur vattentäta de verkligen är.
Men han meckar även bil och lite annat. Typ sätter upp solpaneler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon342831:

En trevlig filur.

inte hans röst, tål han inte låter som en robot eller nåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Han heter Zack. "jerry rig" är ett utryck för att fixa något med vad man har till hands.

Han har mestadels testat telefoner genom att böja dom och se hur reptpåliga de är. Se vad som finns på insidan och hur vattentäta de verkligen är.
Men han meckar även bil och lite annat. Typ sätter upp solpaneler.

Jo, jag förstår ungefär vad det betyder, men det vore kul och se en ordlista på alla namn och deras betydelse.
Jerry rig
Jimmy in place
being Frank
Phillips screwdriver
Osv.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Metodiken känns väldigt... oexakt, haha.

Skriver siffror på skärmen och skrapar lite olika hårt med något vasst. Jag har noll förtroende för att hans tryck på en 6a inte är lika hårt som en 4a på en annan mobil. 😅

Känns väl som en relativt välbyggd telefon men hade personligen inte använt hans videos som grund för att jämföra vilken av två olika mobiler som är "mest hållbar".

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Nasso:

Metodiken känns väldigt... oexakt, haha.

Skriver siffror på skärmen och skrapar lite olika hårt med något vasst. Jag har noll förtroende för att hans tryck på en 6a inte är lika hårt som en 4a på en annan mobil. 😅

Känns väl som en relativt välbyggd telefon men hade personligen inte använt hans videos som grund för att jämföra vilken av två olika mobiler som är "mest hållbar".

Just den delen är nog den mest exakta i dessa videor, eftersom det handlar om särskilda verktyg enligt Mohs hårdhetsskala, som bland annat används för att kika på mineraler. Hur hårt han trycker spelar ingen större roll, eftersom det handlar om repor. Endast ett hårdare material kan repa ett mjukare Böjtestet är väl aningen mer godtyckligt, men visar någon form av worst-case och om det är möjligt att bryta av enheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Vem är den där Jerry?

Han heter Zack egentligen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Vem är den där Jerry?

Har för mig att Jerry är hans pappa.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jag tycker dessa tortyrtest är så onödiga

Nog för att det kanske är en aningen oändligt med tester innan the bend test, dvs att elda på skärmen. Men personligen tycker jag det är informativt att veta om det finns diverse svagheter i själva designen på telefonen eller hur man nu vill uttrycka det.
Sen att det är mer kraft än vad man säkert i vardagen kommer utsätta sin telefon för är ju en sak.
Tycker i alla fall inte att testerna i sig är onödiga 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Just den delen är nog den mest exakta i dessa videor, eftersom det handlar om särskilda verktyg enligt Mohs hårdhetsskala, som bland annat används för att kika på mineraler. Hur hårt han trycker spelar ingen större roll, eftersom det handlar om repor. Endast ett hårdare material kan repa ett mjukare Böjtestet är väl aningen mer godtyckligt, men visar någon form av worst-case och om det är möjligt att bryta av enheten.

Böjtestet är menat för att se om du kan lägga luren i bakfickan och sätta dig på den men ja han har själv sagt att många av testen (tex eld testet) är helt irrellevant och endast där because reasons klarar en telefon hans test så är det god byggkvalité kan dom flesta hålla med om

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Böjtestet är menat för att se om du kan lägga luren i bakfickan och sätta dig på den men ja han har själv sagt att många av testen (tex eld testet) är helt irrellevant och endast där because reasons klarar en telefon hans test så är det god byggkvalité kan dom flesta hålla med om

Till viss del, jag tror att hans test är värre än bakfickorna, resten håller jag med om

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Don_Tool:

Jag tycker dessa tortyrtest är så onödiga

Om du kollar upp "bendgate" för iPhone, då tror jag inte att du längre kommer anse att dessa typer av test är onödiga

Folk generellt behandlar inte sina telefoner speciellt väl.. Sitter på dem (telefon i bakfickan), kastar dem i soffan och de studsar av, glid-slänger dem ned på bordet o.s.v. För att inte tala om personer som lägger telefonen i väskan med nycklar eller annat som kan repa.

Det Jerry utsätter telefonerna för i sina tester är inte speciellt långt ifrån verklighetsbaserade situationer en telefon kan tänkas utsättas för.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

"That model is not foldable"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Om du kollar upp "bendgate" för iPhone, då tror jag inte att du längre kommer anse att dessa typer av test är onödiga

Minns så väl alla rubriker o tester av "bendgate" när iPhone 6 lanserades.
Som tur va så lyssnade Apple och gjorde uppföljande iPhones rejält mkt hållbarare!
Visar hur viktiga såna här tester är.

Permalänk
Medlem

Nothing Phone ser bara ut som en transparent iphone

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr904:

Minns så väl alla rubriker o tester av "bendgate" när iPhone 6 lanserades.
Som tur va så lyssnade Apple och gjorde uppföljande iPhones rejält mkt hållbarare!
Visar hur viktiga såna här tester är.

Har inte helt full koll exakta materialvalen och när skiftet för iPhone skedde, men det förvånar mig inte fler tillverkare (om ens någon?) använder rostfritt stål som dagens iPhone PRO modeller gör.
Läste nånstans i nån artikel att den största anledningen var inte kostnaden i första hand, utan vikten...personligen så brukar jag associera tyngd med mer kvalité när det gäller mobiler. Väger ena modellen 50-100g mer så ok liksom. Men jag skulle tro att det kan vara en av förklaringarna till att dom är mindre utsatta för "bendgate" och liknande incidenter nu för tiden. Självfallet kan man ju säkerligen få till en snygg curve om man sätter sig på sin telefon placerad i bakfickan eller liknande. Nog lika om man tar i tillräckligt och böjer allt man har kanske? Så det är ju fler än 1 faktor som spelar in....
Har man sett zacks videor så kan man se det litet mönster hos en del mobiler som failar. Säger inte att han är en expert men...antenn och mikrofon placeringarna är oftast 2 weak points som kan stämma till det.

Aja, vore som sagt kul om man kunde få se ett Android flaggskepp med det materialet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Jo, jag förstår ungefär vad det betyder, men det vore kul och se en ordlista på alla namn och deras betydelse.
Jerry rig
Jimmy in place
being Frank
Phillips screwdriver
Osv.

Henry Frank Phillips (June 4, 1889 – April 13, 1958) was an American businessman from Portland, Oregon. The Phillips-head ("crosshead") screw and screwdriver are named after him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Om du kollar upp "bendgate" för iPhone, då tror jag inte att du längre kommer anse att dessa typer av test är onödiga

Folk generellt behandlar inte sina telefoner speciellt väl.. Sitter på dem (telefon i bakfickan), kastar dem i soffan och de studsar av, glid-slänger dem ned på bordet o.s.v. För att inte tala om personer som lägger telefonen i väskan med nycklar eller annat som kan repa.

Det Jerry utsätter telefonerna för i sina tester är inte speciellt långt ifrån verklighetsbaserade situationer en telefon kan tänkas utsättas för.

Jag tillhör inte den kategorin som du precis läste upp.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Don_Tool:

Jag tillhör inte den kategorin som du precis läste upp.

Rätt så irrelevant i sammanhanget dock

Är inte heller en person som utsätter min elektronik för dessa typer av förteelser, men likväl erkänner jag att det finns gott om folk som gör det, därför är dessa typer av tester för mobiler fortsatt nyttiga.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Just den delen är nog den mest exakta i dessa videor, eftersom det handlar om särskilda verktyg enligt Mohs hårdhetsskala, som bland annat används för att kika på mineraler. Hur hårt han trycker spelar ingen större roll, eftersom det handlar om repor. Endast ett hårdare material kan repa ett mjukare Böjtestet är väl aningen mer godtyckligt, men visar någon form av worst-case och om det är möjligt att bryta av enheten.

Jahaaa. Dåså! Det missade jag. 😂 Klippningen i video gör att det ser ut som att han använder ett och samma verktyg i alla testerna... Makes sense!