Skaffat en NZXT Internal USB 2.0 men fläktarnas rgb går ej igång?

Permalänk
Medlem

Skaffat en NZXT Internal USB 2.0 men fläktarnas rgb går ej igång?

Har precis installerat en NZXT Internal USB 2.0 då ICUE inte kunde hitta mina fläktar i chassit förut utan bara moderkortet samt min Corsair Hydro H115i RGB Platinum. Nu hittar den allt i ICUE (moderkort, commander pro, lignting node pro & H115i) men dock så kan jag inte få igång rgb på fäktarna (fläktarna fungerar och snurrar som dom ska). Ligting node fick jag göra någon inställning med och fick rgb men lyckas ej på fläktarna.

Pumphuvudet på AIO'n har rgb men inte fläktarna samt min Corsair LL Series LL140 RGB saknar rgb.
RGB fungerade innan men kunde inte då styra fläktarna i resten av chassit förutom AIO'ns fläktar.

Har försökt hitta information men kan inte hitta något. Någon som har ett tips på vad man kan göra?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Crayvey:

Har precis installerat en NZXT Internal USB 2.0 då ICUE inte kunde hitta mina fläktar i chassit förut utan bara moderkortet samt min Corsair Hydro H115i RGB Platinum. Nu hittar den allt i ICUE (moderkort, commander pro, lignting node pro & H115i) men dock så kan jag inte få igång rgb på fäktarna (fläktarna fungerar och snurrar som dom ska). Ligting node fick jag göra någon inställning med och fick rgb men lyckas ej på fläktarna.

Pumphuvudet på AIO'n har rgb men inte fläktarna samt min Corsair LL Series LL140 RGB saknar rgb.
RGB fungerade innan men kunde inte då styra fläktarna i resten av chassit förutom AIO'ns fläktar.

Har försökt hitta information men kan inte hitta något. Någon som har ett tips på vad man kan göra?

En bra början kan vara att skriva vilka fläktar du har och gärna länka deras produktsida och manual så att det blir enklare att ta reda på hur de ska styras.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

En bra början kan vara att skriva vilka fläktar du har och gärna länka deras produktsida och manual så att det blir enklare att ta reda på hur de ska styras.

Dessa fläktar har jag:
1 st Corsair LL Series LL140 RGB (https://www.inet.se/produkt/5320422/corsair-ll-series-ll140-r...)
2 st 140mm ML PRO RGB (sitter på AIO'n) (https://www.inet.se/produkt/5320835/corsair-hydro-h115i-rgb-p...)
3 st corsair LL120 (följde med i chassit) (https://www.inet.se/produkt/6902906/corsair-obsidian-500d-rgb...)

Allting är kopplat till en Corsair Commander PRO

Permalänk
Medlem

Hur har du alla fläktars RGB in i din Commander PRO?

Du måste köra olika modeller (ML, LL, SP o.s.v.) på egna kanaler. Commander Pro har två Lighting Channels som du då kan använda dig av, eftersom du har två olika modeller på fläktarna.
Anslut dina ML Pro-fläktar till din Lightning Node som du sedan kopplar in i LED 1 på Commander Pro. Dina LL-fläktar får du koppla in på LED 2 via sin egna Lighting Node.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Hur har du alla fläktars RGB in i din Commander PRO?

Du måste köra olika modeller (ML, LL, SP o.s.v.) på egna kanaler. Commander Pro har två Lightning Channels som du då kan använda dig av, eftersom du har två olika modeller på fläktarna.
Anslut dina ML Pro-fläktar till din Lightning Node som du sedan kopplar in i LED 1 på Commander Pro. Dina LL-fläktar får du koppla in på LED 2 via sin egna Lightning Node.

Alright, ska prova det. Tusen tack!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crayvey:

Alright, ska prova det. Tusen tack!!

Det är riktigt bökigt att koppla ihop allt, men samtidigt är iCUE riktigt skönt att använda när allt väl är klart. Har själv precis fixat RGB för 4(!) fläktar och fick köpa alldeles för mycket extra tillbehör bara för att få det att rulla som det ska Inte nog med att i princip allt ska ha sin egna USB-kabel, så ska även allt ha sin egna SATA-ström..

Just nu har jag en Commander PRO, en Lighting node CORE (fick med i 2-pack ML-Elite) och Corsair RGB Fan LED Hub. Två fläktar går in i RGB Fan LED Hub och två från andra serien går in i Lighting Node CORE. Dessa kopplas sedan in på LED 1 och LED 2 på Commander PRO

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB