Permalänk

Wikipedia är lite strange

Lite autism-varning...

och grejen är att jag använde lasseedsvik, och inte Lasseedsvik, för min login och det funkade....

wtf liksom... onödig information till användaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

https://pbs.twimg.com/media/FZZ72_JWYAACVSl?format=png&name=360x360

Lite autism-varning...

och grejen är att jag använde lasseedsvik, och inte Lasseedsvik, för min login och det funkade....

wtf liksom... onödig information till användaren?

Jag gissar att det helt enkelt finns flera varianter av ändringar som kan ske automatiskt och att så fort det faktiska användarnamnet inte är samma som användaren angav så får man den där notifieringen.

Känns som ett ickeproblem på det stora hela?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Det är väl bättre man får reda på att användarnamnets versalisering kommer ändras innan man skapar kontot än att man upptäcker det senare.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

https://pbs.twimg.com/media/FZZ72_JWYAACVSl?format=png&name=360x360

Lite autism-varning...

och grejen är att jag använde lasseedsvik, och inte Lasseedsvik, för min login och det funkade....

wtf liksom... onödig information till användaren?

För att i Iasse och L lasse kan vara lätt att förvirra, särskilt beroende på typsnitt som här på Swec.
IlIlIlIl
iLiLiLILi

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Kanske fungerar med enbart VERSALER?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk

Om det inte spelar någon roll.... varför varna?

Förvirra? man vet väl vad man använder för bokstäver som användare? användarnamn är inte till för andra.

Permalänk

Måste ÄNDRA ANVÄNDARNAMNET! KAN VARA RADIOAKTIVT!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

https://lasseedsvik.se/random/wiki.png

Måste ÄNDRA ANVÄNDARNAMNET! KAN VARA RADIOAKTIVT!

Poängen är väl just att eftersom systemet i grunden är case-sensitive men automatiskt korrigerar vissa felskrivningar så kan det faktiskt spela roll i andra sammanhang, och det är ju definitivt ingen nackdel att användaren vet vad deras användarnamn faktiskt är.

Dessutom misstänker jag som sagt att det kan finnas ytterligare varianter av förändringar som kan ske automatiskt vid skapandet och att systemet inte särskiljer på dessa.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Är väl skit samma för användaren vad som händer i bakgrunden......... onödigt att ändra och förvirra........ de kunde lika gärna sagt "VARNING! Min tånagel är blå, men skit samma, du kan logga in ändå"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

Va bra..... då fortsätter jag att logga in som Lasseedsvik med lasseedsvik framöver....

Skål på er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Va bra..... då fortsätter jag att logga in som Lasseedsvik med lasseedsvik framöver....

Skål på er!

Så rebelliskt

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Det står ju användarnamn och ett namn (vad jag minns från skolan) ska börja med stor begynnelsebokstav.

Lite intressant att alla som svarat i tråden har användarnamn som börjar med liten bokstav.

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Skrivet av MammDiin:

Det står ju användarnamn och ett namn (vad jag minns från skolan) ska börja med stor begynnelsebokstav.

Lite intressant att alla som svarat i tråden har användarnamn som börjar med liten bokstav.

Haha sant......

eller hur evil_penguin.... eller Evil_penguin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammDiin:

Det står ju användarnamn och ett namn (vad jag minns från skolan) ska börja med stor begynnelsebokstav.

Lite intressant att alla som svarat i tråden har användarnamn som börjar med liten bokstav.

Skrivet av lasseedsvik:

Haha sant......

eller hur evil_penguin.... eller Evil_penguin?

Förstår inte relevansen, reglerna de har för användarnamn på Wikipedia (kanske Wikimedia-plattformen i allmänhet?) har väl inget att göra med reglerna för användarnamn på Sweclockers?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Någon har druckit för mycket ur den stora flaskan känns det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Någon har druckit för mycket ur den stora flaskan känns det som.

Började redan på eftermiddagen verkar det som #19685380