Bekräftat HBOmax kommer läggas ner 2023 slås ihop med Discovery+

Permalänk
Medlem

Bekräftat HBOmax kommer läggas ner 2023 slås ihop med Discovery+

Satt och slö surfade och såg i flödet att HBOmax kommer att läggas ner nästa år 2023 https://www.theverge.com/2022/8/4/23292742/hbo-max-discovery-...

Så det blir som i andra tråden att HBOmax försvinner för det slås ihop med Discovery+.

Så man kan kyssa ajö till sin 50% rabatt livet ut kampanjen man hoppade på.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Smart move HBO....

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

jahapp de var den billiga tjänsten xD

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Tråkigt gillar HBOmax.
Ska bli intressant och se vad priset kommer att landa på. Discoverys material är jag inte ett dugg intresserad av.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk

Det blir att säga upp skiten då.
Det finns bra filmer, serier där som jag ej orkar se. De har släppt några nya storfilmer som jag tyckte var dåliga.

Jag tror långsiktigt blir det bättre med filmtjänster, men det finns alltid upp och nergångar. Det stora problemet anser jag är att regionlåsningar är tillåtna.

Alltså hade vi haft USA filmutbud i de sverige filmtjänsterna så hade jag ansett det varit ok.

Permalänk
Bildexpert

Är ju inget konstigt i sak. Warner har alltid velat kapa sina kostnader och få ut maxade marginaler med så lite jobb som möjligt. Att då erbjuda en streamingtjänst istället för två (eftersom Discovery ägs av Warner) blir ju betydligt enklare i administration och marknadsföring.

Sedan tror jag att detta är ett tecken på att aktörerna i viss mån ändå lyssnar på sina kunder. Visserligen går folk miste om sina billiga prenumerationer, men detta med att content är så utspritt mellan olika tjänster är ett mycket vanligt klagomål. Nu blir det lite mer koncentrerat för de som är intresserade. Jag undviker Warner så gott det går och skippar deras streamingtjänster oavsett...

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar som ett jättemärkligt beslut av VDn. HBO Max har 3 gånger så många betalande kunder och WBD har 53 miljarder dollar i skulder. I ett läge där folk börjar bli trötta på alla streamingtjänster och vi dessutom har en lågkonjunktur framför hos. Där antagligen streamingtjänster är en av dom första utgifterna man kapar.

Inte för att vara domedagsprofet men......Ja...

Tydligen så förväntar man sig inte vinst förrän 2024 heller lol

Permalänk
Medlem

Folk såg det här komma sen dom lovade "rabatt livet ut".

Permalänk
Medlem

Synd att HBO försvinner som egen tjänst. Discovery+ är rena dyngan, känns som att det är 99% realtyserier.
Hade det inte varit för att farsan använder det till fotboll (allsvenskan) så hade jag aldrig nyttjat tjänsten.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Nissling:

Är ju inget konstigt i sak. Warner har alltid velat kapa sina kostnader och få ut maxade marginaler med så lite jobb som möjligt. Att då erbjuda en streamingtjänst istället för två (eftersom Discovery ägs av Warner) blir ju betydligt enklare i administration och marknadsföring.

Sedan tror jag att detta är ett tecken på att aktörerna i viss mån ändå lyssnar på sina kunder. Visserligen går folk miste om sina billiga prenumerationer, men detta med att content är så utspritt mellan olika tjänster är ett mycket vanligt klagomål. Nu blir det lite mer koncentrerat för de som är intresserade. Jag undviker Warner så gott det går och skippar deras streamingtjänster oavsett...

Problemet är att Discovery har så mycket skit som man ändå inte vill ha.
Denna åsikt har väldigt många här på forumet. Men ser man generellt i landet så är det säkert många som gillar dritten.

Det är bara se på youtube. De förslag man får upp är hyfsat bra. Sedan klickar man på knappen utforska och får upp rena dyngan som har väldigt många tittare. https://www.youtube.com/feed/explore

Så folk i allmänhet kanske gillar Discovery utbud, det är svårt att veta.

Permalänk
Skrivet av tjobbo:

Tråkigt gillar HBOmax.
Ska bli intressant och se vad priset kommer att landa på. Discoverys material är jag inte ett dugg intresserad av.

Håller med, är inte heller så intresserad av Discovery.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt hoppa på HBO max, men nu vet jag inte riktigt, inte intresserad av nått på Discovery+
Men om den sammanslagna tjänsten inte blir dyrare än HBO max idag så ingen direkt skada skedd.
Dock det verkar som HBO har börjat plocka bort en del Warner material, samt märkligt nog Warner cancelerat en del nästan färdigt sådant tex Batgirl..
Det hela är mest illavarslande så avvaktar nu med att hoppa på HBO max

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Hade tänkt hoppa på HBO max, men nu vet jag inte riktigt, inte intresserad av nått på Discovery+
Men om den sammanslagna tjänsten inte blir dyrare än HBO max idag så ingen direkt skada skedd.
Dock det verkar som HBO har börjat plocka bort en del Warner material, samt märkligt nog Warner cancelerat en del nästan färdigt sådant tex Batgirl..
Det hela är mest illavarslande så avvaktar nu med att hoppa på HBO max

Angående Batgirls så lade de ner den p.g.a. skatteskäl https://www.theguardian.com/film/2022/aug/03/tax-concerns-axe...

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Inaktiv

När man kör kampanjen så hårt som dom gjorde och till och med på svenska så tror jag inte det är lagligt med mindre än att dom går i konkurs. För övrigt är det inte många gånger i månaden jag tittar/förgäves försöker hitta nåt att se där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon345902:

När man kör kampanjen så hårt som dom gjorde och till och med på svenska så tror jag inte det är lagligt med mindre än att dom går i konkurs. För övrigt är det inte många gånger i månaden jag tittar/förgäves försöker hitta nåt att se där.

Nä, där är inte mycket att glo på. Vad kan man förvänta sig för 45 kr/månadan, jo mest mög.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

Jag funderar på att säga upp HBO oavsett. Det finns mycket bra där som jag redan har sett och ej vill se om.
Jag kan inte minnas något jag har sett där de senaste 6 månaderna.

Permalänk
Medlem

Föräldrarna lär gilla detta, personligen har jag inte haft nån nytta av HBOMax nu på en tid men föräldrarna brukar kolla på typ TLC kanalens utbud 90 Day Fiancé, Sister wives, Derricos, The family Chantel osv reality series via TV sändningar (något jag inte förstår hur folk orkar titta på ) som ingår idagsläget i Discovery+ och sen Gold Rush m.m. Discovery program, vi har nu Discovery kanalen med i något kanalpaket men säkert kan sägas upp om denna ihopslagning sker.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Nu när dem bekräftat att de även tar bort serier såsom Westworld med mera från sin utbud, och kommer (förmodligen) fylla ut med 99% discovery-skräp vid sammanslagningen så fick jag nog. Jag avslutade mitt 50% "livet ut". Vill verkligen inte stötta Discovery!

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Var hittar du den infon?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Skaffade rätt nyligen HBOMax (för att kolla på House of the dragon bla). Var lite annat skoj att kolla på också som jag inte sätt innan, kollat klart på Sopranas och tänkte börja kolla på The Wire.
Hinner nog titta klart innan det lägger ner då iallafall.

Permalänk
Medlem

Jaha om serier tas bort, det utlovade "livet ut" försvinner så tar jag bort HBO.
Noll intresse av att se det som finns på D+ heller.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Mono:

Jaha om serier tas bort, det utlovade "livet ut" försvinner så tar jag bort HBO.
Noll intresse av att se det som finns på D+ heller.

Japp, erbjudandet som gällde tjänstens livstid avslutas 31/12 iom att tjänsten ”dör”

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Japp, erbjudandet som gällde tjänstens livstid avslutas 31/12 iom att tjänsten ”dör”

Har det en månad till iaf, HBO drog 44.50kr igår så.
Då hinner jag glo på House of Dragons och Fringe och Dune typ.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Japp, erbjudandet som gällde tjänstens livstid avslutas 31/12 iom att tjänsten ”dör”

Nej?

Jag har då inte fått någon information om att vår relationen ska brytas. Allra tidigast försonas tjänsterna mot sommaren, är det enda jag "vet".

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av GooGeL:

Nej?

Jag har då inte fått någon information om att vår relationen ska brytas. Allra tidigast försonas tjänsterna mot sommaren, är det enda jag "vet".

Aha, jag fick nyligen ett meddelande att rabatten avslutades 31/12 🤷‍♂️
Dock kan man få det förlängt med 3 månader till samma pris men tackade nej till det

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Aha, jag fick nyligen ett meddelande att rabatten avslutades 31/12 🤷‍♂️
Dock kan man få det förlängt med 3 månader till samma pris men tackade nej till det

Var det mail?

Jag har ej fått något. Och min åsikt kring HBO är att det extremt sällan kommer något bra där, för detta betalar jag månad efter månad. Hade det ej varit för rabatten så hade jag gått ur direkt.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Var det mail?

Jag har ej fått något. Och min åsikt kring HBO är att det extremt sällan kommer något bra där, för detta betalar jag månad efter månad. Hade det ej varit för rabatten så hade jag gått ur direkt.

Japp, via mail.
Lite så jag kände, har sett klart det jag skulle se

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Det är ju ekonomiskt självmord av Warner om dom klipper alla prenumerationer med rabatter.
Antar iofs att dom låter prenumerationerna löpa vidare, men rabatten tas bort ja, förstås. Men det är å andra sidan dålig PR.

Utan rabatten kommer inte jag heller behålla tjänsten. Så lockande är det inte att kasta hundralappar på Werner varje månad.
Då lägger jag hellre dom pengarna på min NAS exempelvis.

Visa signatur

Phanteks Shift X: // ASUS ROG Strix B550-I Gaming // AMD Ryzen 7 5800X3D // Gigabyte GTX 1080 Ti OC 11Gb //
// Corsair Vengeance RGB Pro 3600MHz 2x16GB // Corsair H115i RGB Platinum 280mm //
// LG UltraGear GN850 34" IPS 160Hz WQHD // Samsung 970 Pro 1Tb NVMe SSD + Sabrent Rocket 2Tb NVMe //

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Nej?

Jag har då inte fått någon information om att vår relationen ska brytas. Allra tidigast försonas tjänsterna mot sommaren, är det enda jag "vet".

Polaren fick ett mail om att det blir nytt pris från 31/12. Har inte fått det själv dock.

Edit: Bortse från detta. Stämmer uppenbarligen inte.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4