Permalänk
Medlem

Krisiun - Swords Into Flesh
Death metal från Brasilien.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Lorna Shore - Cursed To Die

.
.
Goatwhore - Born of Satan's Flesh

Permalänk
Medlem

Blind Guardian - Violent Shadows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Så sjukt taggad på denna platta att det är sanslöst! Definitivt en tillbakagång till det "äldre stuket"!

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

FALLUJAH - Embrace Oblivion
Typ technical death

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Behemoths senaste singel.

Finns även som en 7 minuter lång narrativ video.

Permalänk
Inaktiv

Funderar på hur In Flames nya album blir med tanke på The Halo Effect's uppkomst?

Permalänk
Medlem

En mer rock/metal-version än vad Elton John gjorde:

Permalänk
Medlem

Amon Amarth - Find A Way Or Make One

Permalänk
Medlem

Fractal Universe är ett band som jag fastnat riktigt mycket för sen en tid tillbaka. Tror inte det är så många som känner till dom, det är ett litet Franskt progressive death metal band med riktigt skön stil, tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Fractal Universe är ett band som jag fastnat riktigt mycket för sen en tid tillbaka. Tror inte det är så många som känner till dom, det är ett litet Franskt progressive death metal band med riktigt skön stil, tycker jag.

https://www.youtube.com/watch?v=mpOqwgvE7po

https://www.youtube.com/watch?v=aBqQMCazAVw

Blev positivt chockad när saxen kom in i A Clockwork Expectation. Ovanligt drag, men bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Härlig låt, hamnade direkt i tränings listan

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Medlem

Någon mer som blev inbjuden till Halo Effects event i Göteborg på tisdag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Blev positivt chockad när saxen kom in i A Clockwork Expectation. Ovanligt drag, men bra!

Ja, senaste albumet (The Impassable Horizon) som A Clockwork Expectation är ifrån har fler låtar där saxen åker fram, med nästan lite jazziga toner som funkar förvånansvärt bra ihop med deras musik i övrigt. Sångaren Vince, verkar vara sjukt talangfull. Jag tror att det är han som skriver det mesta av låtarna, och så spelar han gitarr och sax dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Nej, men jag ser fram emot albumet som släpps på fredag den 12:e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Nej, men jag ser fram emot albumet som släpps på fredag den 12:e.

Tror plattan kommer vara sjuuuukt bra!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av K-D][Aramis:

Yes, jag och en polare dyker upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Yes, jag och en polare dyker upp.

Fan vad kul! Ska bli jävligt fränt

Permalänk
Medlem

Inte super ny låt/singel, men dom släppte nytt album i fredags. Lyssnade igenom det på Spotify och det är ett trevligt album, tycker jag. Fler av låtarna känns lite som klassiska Sepultura nästan, när Max Cavalera var sångare.

SOULFLY - Filth Upon Filth (OFFICIAL MUSIC VIDEO)

Permalänk
Medlem

Bloodbath - Carved (Featuring Luc Lemay)
Svenskt death metal band

Permalänk
Medlem

35 år gammal death metal.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Och så kör vi en betydligt modernare goding.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Aldrig fel med lite Death.

Skrivet av Scarabeo:

Och så kör vi en betydligt modernare goding.

https://www.youtube.com/watch?v=wLIpzHB5ZIU

Har du lyssnat gruppen BAEST från Danmark? Jag tycker att dom har ett riktigt skönt sound också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Har du lyssnat gruppen BAEST från Danmark? Jag tycker att dom har ett riktigt skönt sound också.
https://www.youtube.com/watch?v=QV6xaDrs8MI

Aldrig hört men det var bra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Premiärstreamen.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Lyssnade igenom albumet lite snabbt på Spotify idag och det lät riktigt bra. Kan eventuellt till och med slå Amorphis senaste (Halo) som bästa album så här långt i år för min del.

Permalänk
Medlem

Kampfar - Urkraft
Pagan/black metal från Norge.

Permalänk
Medlem

Håller på och betar av senaste Arch Enemy plattan och de gör ju snygga välproducerade videos..
In The Eye Of The Storm

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Inte så mycket obskyr 80-tals-heavy metal i den här tråden, så jag kan väl passa på att länka till en av de bästa inkörsportarna till den världen, nämligen Gotham City från Umeå:

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s