Permalänk

Identifiera tangentbordet

Såg detta märkliga tangentbord på ett nyhetsklipp (Svt) och undrar om någon vet vad det är för tangentbord. Ser ut som det bara är touch eller är det bara ljuset som gör att man inte ser tangenterna?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag tror det är gummimembrantangenter, men det syns dåligt på skärmskottet (eng. Printscreen).

I videon (0:39) tycker jag det ser ut som likadana knappar som billiga RGB-fjärrkontroller har?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag tror det är gummimembrantangenter, men det syns dåligt på skärmskottet (eng. Printscreen).

"Skärmskottet" .. detta borde vi börja använda i all skriven kommunikation.
Ska se hur de reagerar på jobbet när jag börjar tråckla med att jag vill ha ett "skärmskott" på hur det ser ut..

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

På tryckskärmen nedan ser man kanske lite bättre. Men mejla socialchefen i Borgholm, det är ju hon som sitter vid det.

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett sånt hygien-tangentbord de använder på vissa vårdavdelningar och instutitioner runt om i landet.
Sanitype, PureKeys, SterileFlat eller motsvarande.

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett PureKeys
https://www.purekeys.com/medical-keyboards/full-size/

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Liknar det, fast hörnet nere till höger stämmer inte. Kanske äldre modell i videon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlixSPQR:

Liknar det, fast hörnet nere till höger stämmer inte. Kanske äldre modell i videon?

Inte helt lätt att avgöra då företagsprodukter inte direkt ger en så mycket att gå på när det kommer till produktbilder.. 😅 Men det är helt klart en blå logga uppe i vänstra hörnet på tangentbordet i videon, vilket även PureKeys har

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

Ah såklart, lätt att sprita av. Tack!