Permalänk
Medlem

prisvärd dator

hallå allihopa,jag hade tänkt bygga ihop en dator och sedan sälja
på blocket.se tror ni att någon köper detta för 14000 kr

cpu : p4 2.6Ghz 800Mhz

Gpu : Nvidia Geforce Fx 5900 ultra

Chassi : Antec PlusView1000AMG

Nätaggregat : Antec True Power 330W ATX

Hårddisk : Seagate 120Gb 7200rpm 8Mb SATA

Minne : Corsair 512Mb DDR PC3200 CAS2 400MHz

Floppy : Standard 1.44Mb 3.5" floppy black

Cd-rom : Sony CD-ROM 52X

nu är det så att jag får alla sakerna jag ska köpa till den för
ett bra pris som ligger under det jag ska sälja den för
så därför köper jag en och bygger ihop den sen säljer den.
inget i datorn är ju använt så jag borde väll få omkring 14000 kr?

Permalänk

Då du varit och petat på alla saker i datorn kan du nog inte kalla den oanvänd...

Permalänk
Medlem

jajaja jag har petat på alla sakerna men vad tror du att jag får för den???

Permalänk
Medlem

En liten tanke bara. Dom flesta som kollar på blocket.se är väl inte så kunniga på datorer kanske.
medel-svensson brukar ju stirra sig blind på ex processorhastighet, antal MB RAM och möjligtvis grafikkort och eventuellt dvd-rom.
Det gör ju att man kan dra in på vissa grejer genom att köpa långsammare minne och hårddisk (5400rpm kanske), inget särskilt chassi+nätagg och det absolut nödvändigaste moderkort exempelvis.

Men det va bara en tanke....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]P[
En liten tanke bara. Dom flesta som kollar på blocket.se är väl inte så kunniga på datorer kanske.
medel-svensson brukar ju stirra sig blind på ex processorhastighet, antal MB RAM och möjligtvis grafikkort och eventuellt dvd-rom.
Det gör ju att man kan dra in på vissa grejer genom att köpa långsammare minne och hårddisk (5400rpm kanske), inget särskilt chassi+nätagg och det absolut nödvändigaste moderkort exempelvis.

Men det va bara en tanke....

Du menar lura på folk skräp???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulka-Pulka
Du menar lura på folk skräp???

Nej, det menar jag inte. Vem har sagt att det är skräp?
medel-svensson kanske inte bryr sig om snabbare hårddisk/minne, snygg och bra låda och klarar sig bra med ett moderkort med dom mest vanliga funktionerna?

Permalänk
Medlem

men finns det nån annan hemsida jag kan annonsera på förutom blocket.se där det finns medel.svenssons

Permalänk
Avstängd

jag har redan testat det gick ganska så dåligt att köpa en och sedan kränga den för mer tro mig det enda seriösa svaret jag fick var en snubbe från småland som erbjöd 5000kr 6000kr om jag skickade samma dag. så jag tycker att det inte är värt att testa ens. datorn som jag satte ut var en
2400+@3100, 256ddr ram twinmos/winbond, 120gig WD, sony Cd-rom, vattenkylning, skärm 15", 3 nolla ms mus, t-bord, 2 neonrör. allså en komplett dator o smålännigen erbjöd 5k jag skrattade o la på. men du kan ju testa att sätta ut annonsen utan att köpt grejerna och sedan säga att dom är nya i kartong det kanske funkar

Permalänk
Medlem

nån här som är intresserad??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ginge
nån här som är intresserad??

Det får du inte fråga i forumet gå in i köp/Sälj avdelningen istället.
http://www.sweclockers.com/koposalj/

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,